וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב-קו יודע לאן נסעתם

כרטיס התחבורה הציבורית הנטען שומר את נתוני הנסיעות האחרונות שלכם ומסנכרן אותם למאגר מידע

עבור אנשים שמשתמשים הרבה בתחבורה הציבורית, תהליך הכניסה לאוטובוס הוא אוטומטי לגמרי: היד מושטת לארנק, מוציאה משם את הכסף הקטן, הכרטיסיה או כרטיס החופשי חודשי, מושיטה אחד מאלה לנהג. כבר ב-2007 התכוונו החברות לנסות ולשנות את ההרגלים האלה עם כרטיס רב-קו עשוי הפלסטיק, אבל בפועל המהלך הזה מתחיל לתפוס תאוצה רק עכשיו. בחודשים האחרונים הוצבו במקומות הומי אדם תל אביביים כמו דיזנגוף סנטר או תחנת הרכבת ת"א מרכז עמדות בהן מכינים את כרטיסי הרב-קו ומחלקים אותם (בינתיים בחינם) ללקוחות.

את הכרטיסים האלה ניתן להטעין מחדש בכל אוטובוס של דן או קווים – שתי החברות הגדולות היחידות שמשתמשות בהם כיום. תוכלו להטעינם לא רק בסכומי כסף שישמשו לנסיעות בודדות, אלא גם ב"חוזים" כמו חופשי חודשי וחוזי הנחה המתאימים לאוכלוסיות הזכאיות. חוזה הנסיעות הפשוט, אגב, נותן לכם יתרה הגדולה ב-20 אחוז מהסכום בו הוטען הכרטיס.

איפה היית ומה עשית?

תדפיס קריאה של כרטיס חכם אשר הגיע לידי מערכת וואלה! TECH מראה מהו בדיוק המידע אותו אוגר הכרטיס. בראש הדף נמצא מספר זיהוי של בעלי הכרטיס (לא מספר ת"ז), תאריך הלידה שלו, ורשימת החוזים שיש על הכרטיס. הנתונים המעניינים יותר נמצאים בהמשך, וכוללים פירוט של אירועים האחרונים בהם השתמשתם בכרטיס. כל פירוט כזה כולל שעה של כניסה לאוטובוס, מספר הקו ומספר הרכב.

את המידע הזה יכול להוציא כל נהג אוטובוס של דן וקווים, זאת בהנחה שהעברתם את הכרטיס בעמדה. אין יכולת הצלבה ממשית בין תדפיס לבין אדם בלי גישה למאגר המשתמשים השמור, אך כל מי שישיג את הכרטיס שלכם וישכנע את הנהג להוציא תדפיס ולהביא לו אותו יוכל לראות לאן נסעתם בתחבורה הציבורית בימים האחרונים.

במשרד התחבורה אומרים לנו כי " באפשרות הנהג להפיק תדפיסים ספציפיים לצורך התחשבנות שלו מול קופת נהגים אולם בשום אופן לא פרטיים. אין לנהג כל יכולת להפיק מידע אישי." מה שנראה כנכון, אלא אם מחשיבים את התנועות של האדם בתחבורה הציבורית כמידע אישי.

הם יודעים לאן נסעתם בקיץ שעבר

המידע הזה, אודות השימוש בכרטיס, נשמר גם במכונות עצמן, ומועבר בסוף המשמרת של הנהג באופן סלולרי אל מערכת המידע של החברה. כל חברת תחבורה המשתמשת בכרטיסים האלה מנהלת מאגר מידע רשום בו נאגר המידע הזה, כמו גם המידע שהלקוחות מסרו בזמן מילוי הטופס (דבר שאינו הכרחי להוצאת כרטיס, אך כן הכרחי אם אתם רוצים נסיעות במחיר לא מלא). ב"דן" יש שני אנשים שיכולים לגשת למאגר – מנהלת החשבונות ומנהל הפרוייקט.

לדברי ירון דורי, מנהל פרויקטים במערכות מידע בחברת "דן", מדובר במידע שיכול לעזור לאמת טענות של נוסעים במקרה של אירועים חריגים. גם במשרד התחבורה התשובה דומה: " המערכת שומרת פעולות לצורך התחשבנות בין מפעילים ופיקוח על תשלום סובסידיות. כמו כן לצורך בירורים על תלונות" אומרים לנו שם ומוסיפים כי "שמירת הנתונים הכספיים מתבצעת לפי הוראות רשויות המס. יתר הנתונים נשמרים אצל כל מפעיל על פי צרכיו התפעוליים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully