וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בממשלה: אתרים יהיו אחראים לטוקבקים

פנחס וולף

13.1.2008 / 18:39

ועדת השרים אישרה הצעת חוק, לפיה עורכי האתרים ישאו באחריות פלילית לטוקבקים. יוזם ההצעה, ח"כ חסון: התקדמות משמעותית

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו) המבקשת להגביל את כותבי הטוקבקים. על פי ההצעה, המגיבים ישאו באחריות פלילית ואזרחית על פי חוק הגנת הפרטיות. בנוסף עורכי אתרים שיש בהם יותר מ- 50 אלף גולשים ביום ישאו באחריות פלילית לנכתב באתר כולל בתגובונים (טוקבקים).

לטענת ח"כ חסון, הוא פנה לדרך החקיקה רק לאחר שלא עלה בידו להגיע להידברות עם עורכי האתרים. "התקדמנו היום שלב משמעותי ביותר לכיוון של תרבות דיון וכבוד הדדי במדינת ישראל", הוא אמר. "אין לי ספק כי החוק שלנו יתרום רבות לאחריות של כל אדם למה שיוצא מבין אצבעותיו, ויגרום לנותני הבמות באינטרנט להיות אחראים על המפורסם בהם.

ח"כ חסון הוסיף כי "הדבר החשוב הוא, שכל מנהל אתר שסבור כי אין במה שהמגיבים כותבים משום לשון הרע, לא יצטרך לשנות דבר בדרך התנהלותו. ומי שחושש מהחוק, עצוב מאד שהוא לא יודע לדאוג להגנה על הזולת וזקוק לשוט חוקתי שיגרום לו להגן על החלשים והמותקפים ברשת האינטרנט".

בגזרה החדשה כלולים עשרת האתרים הגדולים, ביניהם וואלה!, וויינט, גוגל ואם-אס-אן. עם זאת, במידה שעורך האתר יוכיח כי נקט את אמצעי הזהירות כדי שהתגובה לא תתפרסם ושהוא לא ידע על פרסומה, לא תחול עליו האחריות הפלילית.

שר התיירות, יצחק (בוז'י) הרצוג, התנגד להצעת החוק ושר המשפטים, דניאל פרידמן נמנע בהצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully