וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה! פיירפוקס

דידי חנוך

23.9.2007 / 13:33

אי אפשר לגלוש בוואלה! עם פיירפוקס? בטח שאפשר. זה רק דורש קצת עבודת הכנה. קבלו מדריך

אנחנו, בוואלה! מחשבים, אוהבים את Firefox (שועל האש) - הדפדפן שקורא תיגר על אקספלורר של מיקרוסופט בהצלחה הולכת וגוברת. לכן אנחנו כותבים מדי פעם ידיעות או כתבות שקשורות לשועל.

ואז מגיעות התגובות: איך אתם כותבים על פיירפוקס כשהאתר שלכם לא תומך בו כמו שצריך? איך? ובכן, זה די פשוט: וואלה!, כמו כל אתר תוכן באינטרנט, היא לא גוף מונוליתי. היא מורכבת מאנשים שונים במחלקות שונות. אנחנו כותבים. אנשים אחרים מתכנתים.

אגב, במאמר מוסגר, גם האנשים שמתכנתים מודעים לפיירפוקס ומשפרים את התמיכה כל הזמן. הדואר החדש, לדוגמה, עובד מצוין בשועל. אבל בינתיים, עד שתהיה תמיכה מלאה, יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי ליהנות מכל התכנים של וואלה! באופן מלא בשועל שלכם.

קוף עם שמן על הידיים

הכל מתחיל בהתקנת תוסף גאוני בשם Greasemonkey. גריסמאנקי שונה מתוספים אחרים לשועל בכך שהוא לא עושה דבר ספציפי אחד. במקום זה, הוא מריץ המון סקריפטים שונים אותם ניתן להתקין אליו (אפילו בלי לאתחל את הדפדפן), שעובדים עם כל מיני אתרים כדי לשפר את חוויית הגלישה בהם.

אז קודם כל, לכו לכם לאתר התוספים של פיירפוקס (ראו קישור בסוף הפסקה) ותתקינו גריסמאנקי. תאתחלו את הדפדפן ותחזרו הנה. אנחנו נחכה.

הטקסט כבר לא גולש

גולשי פיירפוקס מכירים היטב את הבעיה הזאת: הטקסט בוואלה! גולש להם לצדדים, ומקשה על הקריאה. השורות נחתכות והחיים נהיים מבאסים. התקנתם קודם גריסמאנקי? יופי. תפתחו טאב נוסף עם הקישור בתחתית הפסקה. עכשיו תקליקו על לחצן Install this script שתמצאו מימין למעלה. עכשיו טענו מחדש את וואלה!. הופה. אין גלישת טקסט.

זה בהחלט המקום להודות לרותם ליס על שכתב את הסקריפט הזה. שאפו, רותם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

וידאו בגודל מלא

פעם, הוידאו בוואלה! לא עבד בכלל בשועל. כיום הוא עובד, אבל התצוגה קטנה יותר, והחוויה פחות מוצלחת מאשר זאת של גולשי אקספלורר. כדי לתקן את הבעיה באופן מלא תידרשו למעט יותר עבודה, כי הסקריפט הקיים טיפה לא מעודכן. נתחיל בפתיחת טאב בקישור שבתחתית הפסקה והתקנת הסקריפט.

עכשיו, לכו לאייקון של הקופיף המחייך שנמצא בפינת הימנית (או השמאלית, לבעלי דפדפן עברי) התחתונה של הדפדפן שלכם. תנו בהקלקה הימנית ובחרו באפשרות "Manage User Scripts" או "נהל סקריפטים", בהתאם לשפת הפיירפוקס שלכם..

בחלון שנפתח, הקליקו על Walla VOD. מימין לתיבה Included Pages (או "כלול דפים"), הקליקו על Add (או "הוסף") והוסיפו את http://video.walla.co.il/*. תרגישו חופשיים להוסיף כל אחד מהאתרים בהם אתם נוהגים לצפות בוידאו. נאמר, http://computers.walla.co.il/*. עכשיו לכו לאחד הטריילרים בוידאודרומים שהעלינו בסופ"ש האחרון וצפו להנאתכם.

וכאן נודה ליהודה ב' על שכתב את הסקריפט שמאפשר לנו לצפות בשמחה בטריילרים בלי להקליק על האייקון של IE-Tab.

לא רק וואלה!

גריסמאנקי הוא ממש לא תוסף שנועד לוואלה!. יש בו המון סקריפטים שונים שמתקנים, משפרים ומוסיפים להמון אתרים בארץ ובחו"ל. מומלץ לחפור קצת באתר userscripts.org, ולראות מה מתאים לכם. הסקריפט שמתרגם שמות סרטים וסדרות טלויזיה באתר imdb לתרגום מאתר תרגומון מומלץ מאד, לדוגמה.

פיירפוקס הוא דפדפן מעולה בדיוק בגלל תוספים כמו גריסמאנקי והסקריפטים שלו. מי שיודע להשתמש בהם יכול ליהנות מחוויית גלישה טובה יותר כמעט בכל אתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully