וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן חסמה את "גוגל" ו-Gmail

שי אילן

17.9.2007 / 16:51

תושבי אירן גילו אתמול בלילה שהגישה לאתרים הפופולרים נחסמה - שר המידע אישר את הפרטים. כעבור זמן קצר, האתרים נפתחו

בלוגר אירני סיפר אמש (ראשון) שאירן חסמה את הגישה למנוע החיפוש "[[גוגל]]" ולתוכנת הדואר האלקטרוני [[Gmail]]. הבלוגר, המזוהה בשם "ג'אדי" תיאר את תלאותיו המקוונות: הוא עיצב שני אתרים, שניהם בפרסית, אחד בנושאי חדשות והשני אתר מחאה נגד פרסומות הפוגעות בנשים.

הוא היה זקוק למידע מ"גוגל" וזועזע על ידי הודעה שהדף "אסור לכניסה" (ראו תמונה). ג'אדי מוסיף: "לא יאומן! בדקתי עם חברים בערוץ [[IRC]] וזה אומת. גם Gmail נחסם".

ג'אדי הנדהם אמר שהוא מקווה שהאתרים יהיו פתוחים עד הבוקר. אולי יש מעט אירוניה באמירה שלו "אולי זו הדרך של הממשלה להגיד לי: מאוחר, לך לישון ואל תשכח לצחצח שיניים".

בעדכון מהבוקר הוא מספר שספקי האינטרנט של רבים מחבריו חסמו את שני האתרים. "או שזו תקלה גדולה, או שזו מציאות נוראה", אמר ג'אדי.

סוכנות הידיעות האירנית "מהר" אישרה את הדברים. היא ציטטה את שר המידע חמיד שהריארי שאמר: "אתרים אלה אכן נחסמו", אך לא הסביר מדוע. כעבור זמן קצר הוסרה החסימה. סוכנות הידיעות הממשלתית "פארס" הודיעה שמקור החסימה היה בטעות. אירן נמצאת בחודשים האחרונים בעיצומה של מלחמת צנזורה וצניעות. הממשלה פשטה על צלחות הלוויין והחרימה אותן ונוכחות משמרות הצניעות האוכפות את הלבוש האיסלמי ברחובות תוגברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully