וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין לא מצנזרים את הרשת

ועדת הכלכלה של הכנסת החליטה לקבור את חוק הצנזורה באינטרנט. הסיבוב הנוכחי בקרב על הגלישה הסתיים

מאז שעברה הצעת החוק 892 של ח"כ אמנון כהן משס בקריאה טרומית, סערו הרוחות באינטרנט הישראלי. למי שפספס את הסיקור של ההצעה אצלנו, נספר כי מדובר בהצעת חוק שבאה לחסום, כברירת מחדל, את האתרים "למבוגרים" באינטרנט, ולאפשר אליהם גישה אך ורק עם אמצעי זיהוי ביומטרי, לאחר הרשמה למאגר מיוחד אצל ספקית האינטרנט.

לאחר אישור בקריאה טרומית, אשר הפך לאפשרי בזכות תמיכה של חברי כנסת בולטים כמו בנימין נתניהו, אופיר פז-פינס, יובל שטייניץ וגדעון סער, עברה ההצעה לוועדת הכלכלה של הכנסת. ב-22 במאי התקיים הדיון בוועדה, בו דיברה, בין השאר דידי לחמן- מסר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, באומרה: "כולנו מעוניינים להגן על ילדינו. השאלה היא איך? ובאיזה מחיר?. הצעת החוק המוצעת שמבקשת כי כל ספק יתקין תוכנת סינון לכל בית ישראל היא מרחיקת לכל . הצעתו למשרד התקשורת היא לשקול שכל ספק יחויב ליידע את הלקוחות על תוכנות הסינון ועל הלקוח להחליט האם ברצונו להתחבר לשירות. במקרה שכזה מתעוררת בעיית העלות ולכן יש מקום לתת לשר התקשורת לקבוע מחיר לתוכנה זו. אנו חוששים כי הצעת החוק במתכונתה הנוכחית היא לא חוקית."

מנגד,העלו חברי הכנסת התומכים בהצעה את שלומם ותמימותם של הילדים מעל החופש שלנו לגשת לרשת האינטרנט כולה, ולהחליט בעצמנו אילו תוכנות סינון להתקין. בסופו של הדיון הוחלט כי תוך שבועיים יסכמו משרד המשפטים ומשרד התקשורת נוסח מוסכם, אשר יוחזר לוועדה. יותר מחודש עבר מאז, ושום דבר לא קרה.

עמוק במגירה

גורמים בוועדת הכלכלה אמרו הערב לוואלה כי "הכנסנו את החוק עמוק למגירה. הוא לא יעלה בקרוב על סדר היום ולא יובא לכנסת לקריאה ראשונה". יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ משה כחלון מהליכוד, יסיים בשבוע הבא את תפקיד ומי שיחליף אותו יהיה חברו לסיעה ח"כ גלעד ארדן. בנושא זה אמר הגורם כי "אני מקווה כי היו"ר הבא יפעל באופן דומה ולא יקדם את החוק".

אפילו אם הצעת החוק 892 יורדת מהפרק, אין זה אומר שהאינטרנט שלנו יכול לרשום לרווחה, כיוון שההתקפה הזאת לא הייתה חד פעמית. בסוף מאי, למשל, נדחתה הצעת התיקון לחוק העונשין אותה הגיש ח"כ אברהם רביץ מיהדות התורה. בהצעה ניסה רביץ להפוך מכירת שירותי אינטרנט לקטינים לעבירה שהעונש עליה הוא עד חצי שנה מאסר. ואילו שר התקשורת, אריאל אטיאס, אמר כבר בתחילת השנה כי הוא רוצה להגן על הילדים, ושוקל הצעת חוק ממשלתית שמחייבת סינון תכנים פוגעניים.

מדוברו של ח"כ כחלון נמסר כי" דעתו לא נוחה עם החוק במתכונתו הנוכחית, כפי שעברה בקריאה טרומית ואנו מוצאים אותה כדרקונית מדי, שאינה נותנת את המענה לשמירה על ילדים הגולשים באינטרנט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully