וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה ליוצרים: דקה מארכיון רשות השידור כבר לא עולה אלף דולר

23.9.2014 / 11:59

אחרי שנים בהם נאלצו יוצרי טלוויזיה לשלם מחירים מופקעים עבור חומרי וידאו ייחודיים מארכיון רשות השידור - שר התקשורת גלעד ארדן שם לזה סוף. מעכשיו המחיר אחיד ועומד על אלף ש"ח לדקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "ניקוי ראש"./מערכת וואלה!, צילום מסך

דקת חומר מארכיון רשות השידור שנועדה לשימוש מסחרי, תתומחר מעתה באופן אחיד ומחירה יעמוד על 1,000 שקלים בלבד, במקום בין 3,000 ל-4,500 שקלים שהיו נהוגים על ידי הנהלת הרשות הקודמת.

לפני כשלושה שבועות פנה שאר התקשורת גלעד ארדן לכנ"ר דוד האן ולמנכ"ל הרשות יונה ויזנטל, וביקש מהם לפעול להורדת תעריפי המחירים של ארכיון רשות השידור. הפנייה נעשתה לאחר שבחוק רשות השידור מצויין בפירוש שתמחור חומרי הארכיון יעשה על פי עקרון "העלות ללא רווח" מאחר ומדובר בנכס תרבותי-לאומי.

באיגוד במפיקים מתלוננים זה שנים ארוכות על המחירים הגבוהים. הם ערכו בדיקה של המחירון והשוו אותו לארכיונים אחרים. הם מצאו כי המחירים שגובה הרשות אינם משמשים כלל לכיסוי עלות ניהול הארכיון ותחזוק החומרים בו אלא מהווים מקור רווח והכנסה לכל דבר ועניין עבור רשות השידור, לטענתם, בניגוד להוראת חוק רשות השידור והם גבוהים מהרבה מחומרי ארכיון של ארכיונים אחרים.

ארכיון רשות השידור הוכר לפני שנתיים כאתר מורשת לאומי. ככזה הוא זכאי לתמיכה ממשלתית, ולפיכך מחויב על פי חוק לגבות מחירי עלות מהנזקקים לחומריו. בשנה האחרונה קראו לרשות השידור שורת בימאים בהובלת דורון צברי לעמוד בדרישות החוק ביחס למחירי הארכיון, אך ללא הועיל.

עם קבלת המחירון החדש אמר ארדן: "המחירים הגבוהים של ארכיון הרשות מנעו מהציבור יצירה ישראלית איכותית במשך שנים רבות. הורדת מחירי השימוש בארכיון תביא במהרה ליותר סרטים ישראלים, יותר יצירה דוקומנטרית ויותר הפקות מקור איכותיות בסלון של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully