וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערפאת קנה נשק מכספים שהעבירה ישראל

17.5.2006 / 22:07

פואד שובכי, שנעצר ע"י צה"ל ביריחו, סיפר בחקירתו כי יו"ר הרשות לשעבר השתמש בכספים שקיבל מהקהילה הבינ"ל למימון טרור

יושב ראש הרשות הפלסטינית לשעבר, יאסר ערפאת, קנה נשק ואמצעי לחימה במיליוני דולרים שהעבירו לרשות הפלסטינית ישראל והקהילה הבינלאומית. כך מתברר מחקירותו של פואד שובכי, שהיה ראש מנהלת הכספים במערכת הביטחון הפלסטינית.

בקול ישראל דווח, כי שובכי נעצר לפני חודשיים ביריחו. הוא סיפר בחקירתו כי משמרות המהפכה של איראן והחיזבאללה תיאמו עם בכירים ברשות הברחה של אמצעי לחימה בספינת קארין איי.

כמו כן הודה שובכי בחקירתו כי מימן חוליות טרור שפעלו נגד ישראל. עוד מתברר שכמה בכירים פלסטינים קיבלו מימון עבור קניית אמצעי לחימה. מדובר בג'יבריל רג'וב, אמיל אל הינדי, חאג' איסמעיל, עבד אל-ראזק מג'יידה ורזי ג'באלי.

ח"כ רן כהן (מרצ) יוזם דיון דחוף בכנסת לאור המידע שעלה בחקירתו של שובכי. כהן אמר, כי "רק מי שהיה עיוור בשלהי תקופת עראפת לא ראה את מעורבתו העמוקה בטרור, וכי רבים, כולל אנשי שמאל, נמנעו או אחרו איחור טרגי להתנער מערפאת".

כתבי "הארץ", עמוס הראל וארנון רגולר, מוסיפים:

בחקירתו סיפר שובכי עוד, כי מיד עם פרוץ האינתיפאדה בספטמבר 2000, קיבל הוראה מערפאת להשיג כמות גדולה ככל הניתן של נשק עבור כוחות הביטחון. לדבריו, בכירי המנגנונים עסקו בכך בחו"ל ובשטחים. שובכי העריך, כי מדי שנה מוציאה הרשות כחמישה מיליון דולר על רכש נשק ברצועת עזה ועוד מיליון דולר על רכש בגדה.

פואד שובכי היה אחד משני בכירי ההיררכיה הכלכלית ברשות הפלסטינית, לצדו של מוחמד רשיד, שהיה יועצו הקרוב של ערפאת. שובכי הוא מוותיקי אש"ף, וידוע כמי שמילא תפקיד מרכזי ברכש הציוד הצבאי עם הקמת הרשות הפלסטינית ב-1994. שובכי פיקח על הצטיידות מנגנוני הביטחון, החל מהמרכיבים האלמנטריים - מדים, נשק, ציוד וכלי רכב. בדומה לרבים בצמרת הרשות, יצא לשובכי שם של מי שמעורב בפרשיות שחיתות כלכליות.

שובכי היה עצור בתחילה במוקטעה ברמאללה ולאחר מכן הועבר לכלא ביריחו. בזמנו קבע בית המשפט העליון הפלסטיני כי יש לשחררו, אולם להחלטת בית המשפט לא היתה כל משמעות מעשית, מכיוון שפסיקתו היתה תלויות על פי החוק הפלסטיני באישורו של ערפאת. על פי הסכם בין ערפאת לארה"ב ובריטניה, שהיו אחראיות על שמירת האסירים בכלא, כל שינוי במעמדו של שובכי ייתן לישראל יד חופשית לעצרו או לפגוע בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully