וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אשכנזי יצנן את הרוחות, בלי מהפכות"

22.1.2007 / 9:10

כך אמרו מקורבי אשכנזי, הצפוי להיות הרמטכ"ל ה-19 של ישראל. אולמרט צפוי לאשר מועמדותו. קפלינסקי פרש מהמרוץ: "מן הראוי שמינוי רמטכ"ל יהיה בהסכמה רחבה"

האלוף במיל' גבי אשכנזי יהיה ככל הנראה הרמטכ"ל ה-19 של צה"ל, זאת לאחר שאתמול סיים שר ביטחון עמיר פרץ את סבב ההתייעצויות שלו, והוא צפוי להמליץ על אשכנזי לתפקיד. המלצה זו תקבל ככל הנראה את אישורו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, ולאחר מכן היא טעונה אישור של הוועדה למינויים בכירים בשירות הציבורי בראשות השופט יעקב טירקל. דרכו של אשכנזי לתפקיד נסללה, לאחר שאתמול הודיע סגן הרמטכ"ל משה קפלינסקי על פרישתו מהמרוץ לרמטכ"לות.

על פי הדיווח, פרץ מעוניין להביא את מועמדות אשכנזי לאישור הממשלה עד יום ראשון, אך ייתכן והדיון יידחה עד יום ראשון בעוד שבועיים, ה-4 בפברואר.

ב"מעריב" דווח הבוקר, כי לא צפויות תהפוכות גדולות לאחר כניסתו הצפוייה של אשכנזי לתפקיד, מכיוון שברצונו לצנן את הרוחות בצמרת צה"ל. עם זאת, מקורביו של אשכנזי טוענים, כי הוא יודע כיצד הוא מעוניין לעצב את הצבא, וניתן ללמוד על תכניותיו מהרפורמה שהנהיג בצבא בשנת 2003, תחת הכותרת "תכנית קלע".

קפלינסקי בחוץ

כתב "הארץ" עמוס הראל:

סגן הרמטכ"ל קפלינסקי, הודיע אמש לשר הביטחון, עמיר פרץ, כי הסיר את מועמדותו לתפקיד הרמטכ"ל. קפלינסקי שלח עותק מפנייתו גם לראש הממשלה, אהוד אולמרט ולרמטכ"ל היוצא, דן חלוץ.

ראש הממשלה אולמרט ביקש מקפלינסקי להמשיך בשירותו בצה"ל. אולמרט התקשר לקפלינסקי אמש, ושיבח אותו על החלטתו.

קפלינסקי נימק את החלטתו בכך בכך שיש למנות רמטכ"ל בהסכמה רחבה, ושטרם הסתיים בירור העובדות על מלחמת לבנון בוועדת וינוגרד. במכתבו מתח קפלינסקי ביקורת מרומזת על החלטת פרץ למהר ולמנות רמטכ"ל, בטרם הוגש דו"ח הביניים של הוועדה.

בשלב זה, לא ברור אם יחליט קפלינסקי להישאר בצבא כסגנו של אשכנזי. בשבוע שעבר אמרו מקורביו כי בכוונתו לפרוש אם לא ימונה, ואולם אמש כתב לפרץ כי יעמיד את ניסיונו וכישוריו לטובת הצבא ככל שיידרש.

קפלינסקי כותב במכתבו כי יש לו את הניסיון והיכולת למלא את תפקיד הרמטכ"ל "באופן הטוב ביותר", אך מן הראוי שמינוי רמטכ"ל ייעשה "בקונצנזוס רחב ככל האפשר". לדבריו, כיוון שהוחלט שלא להמתין עם המינוי עד לפרסום מסקנות ועדת וינוגרד לחקר מלחמת לבנון, עלול מינויו כעת לעורר "סימני שאלה עד כמה ראוי הרמטכ"ל הבא לתפקידו", ולפגוע בצה"ל כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully