וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד קטן לשייט, צעד גדול למדליה

אחרי קשיי התאקלמות התרגלו השייטים הישראלים לכפר האולימפי בצ'ינגדאו. אודי גל מביא חוויות ראשונות, מתוך הבלוג האישי

אז אנחנו לא באמת בכפר האולימפי ולא באמת בבייג'ינג, אבל נראה שהסינים דווקא לוקחים את השייט ברצינות. הגענו לצ'ינגדאו, 700 ק"מ מבייג'ינג, למתחם אדיר וכפר בפני עצמו. מסתבר שהמקום הנידח הוא עיר ענקית ומשגשגת, ולרגע, אם לא שמים לב, אפשר לחשוב שהאולימפיאדה תתרחש ממש כאן.

אנחנו פה כבר שבוע, מתארגנים, מתאוששים מהג'ט לג ומתאמנים. באופן אישי, היו לי כמה ימים לא טובים אחרי הנחיתה. לא רק שהג'ט עשה את שלו והייתי עייף יותר מהרגיל, נראה שהישיבה הארוכה במטוס הכבידה קצת על הגב שלי. טוב שיש את גידי ואת טום שחיפו עלי בימים הראשונים, ועכשיו כולנו נכנסנו לשגרה ומכוונים למטרה. האימונים מצוינים וההרגשה טובה מאוד. יש המון התאמות ודברים שונים לקראת האולימפיאדה, וזה חלק גדול מהמשחק: מדידות מדויקות יותר, לבוש ספציפי ודרישות מיוחדות לקראת המשחקים. הכל כדי להגיע מוכנים לאירוע הגדול מכולם.

חוויות לא חסרות. כך, למשל, המדידות לכל סירה, שבמקום רבע השעה הרגילה אורכות מספר שעות, ומתחילים אותן כבר שבוע לפני. אנחנו את שלנו התחלנו בשבת וסיימנו היום בצהריים. הכל עבר בהצלחה והסירה שוקלת בדיוק 120 ק"ג, ללא גרם אחד מיותר. מיד אחרי המדידות הגיע צוות של חמישה סינים חביבים כדי להרכיב לנו מתקן מיוחד ומאוד פשוט (בשביל מה חמישה?) ל-GPS. כנראה שלכל סירה יהיה מקלט משלה ויהיו דיווח ישיר והדמיה של הסירות באינטרנט.

בכפר עצמו החוויה מיוחדת ומאוד מרשימה. באופן אישי ואולי בסיוע קצת דמיון פורה, הייתי מתאר את הכפר כתחנת חלל עתידית: יש פה מכוניות גולף חשמליות שמסיעות את כולם, ולכל אחד יש את האופניים המיוחדות שלו שרכש כאן בסין. לחלק גדול מהספורטאים יש חשמליות בצורות משונות. לשוויצרים יש ספונסר מיוחד של קורקינט חשמלי מטורף (משהו כמו הסגוויי), ואל תדאגו - גם אנחנו הישראלים לא מביישים את המקוריות. בכלל, הגאווה הלאומית של כל נבחרת - המדים, הדגלים והסמלים הלאומיים - הם משהו מרהיב שכנראה קיים רק באירועים כאלה. כדי לא לשעמם ועל מנת להשאיר טעם של עוד, אני אפסיק כאן בהבטחה שיהיה עוד בהמשך.

שניה אחת לפני, הרבה שואלים לגבי האצות והזיהום. עדכון קליל - האצות כבר אינן והים נקי יחסית. באזור שלנו בחודש אוגוסט מתפזר הערפל וגם הזיהום הוא מינורי. רק איפה הרוח, למען השם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully