וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: דג'וקוביץ' הדיח את מארי, נישיקורי ניצח בעוד מרתון

אליפות ארה"ב: דג'וקוביץ' ניצח ב-4 מערכות את יריבו הסקוטי, ויפגוש בחצי הגמר את נישיקורי, שגבר בחמש מערכות מתישות על ואוורינקה והפך ליפני הראשון בחצי הגמר מאז 1933. מקארובה הדיחה את אזרנקה, ותפגוש את סרינה שמחצה את פנטה

מארי נגד דג'וקוביץ', אליפות ארה"ב. GettyImages
עוד מפגש בין שני החברים. נובאק ומארי/GettyImages

ההכרעות באליפות ארצות הברית מתקרבות, כשאתמול והבוקר (חמישי) נערכו משחקי רבעי גמר בגברים ובנשים. במוקד כמובן היה המאבק בין נובאק דג'וקוביץ' לאנדי מארי, שבסיומו הסרבי ניצח בארבע מערכות איכותיות את הסקוטי והעפיל לחצי הגמר. נולה יפגוש שם את קיי נישיקורי, שרשם היסטוריה יפנית כשהעפיל לארבעת האחרונים בטורניר גרנד סלאם לראשונה זה 81 שנה. סרינה וויליאמס מחצה את פלאביה פנטה האיטלקיה, ותפגוש בחצי הגמר את קטיה מקארובה, שניצחה את ויקטוריה אזרנקה.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. GettyImages
הקהל נהנה, גם הוא. דג'וקוביץ'/GettyImages
הטניסאי היפני קיי נישיקורי. AP
לא האמין. נישיקורי/AP

גברים:

נובאק דג'וקוביץ' העפיל לחצי גמר אליפות ארה"ב, אחרי עוד קרב מתיש מול יריבו אנדי מארי. בשחזור של גמר 2012, שבו ניצח הבריטי, גם הפעם הצמד סיפקו לקהל כמה נקודות בלתי נשכחות וראלי ארוכים, אך הסרבי המדורג ראשון בעולם היה זה שניצח 6:7 (1), 7:6 (1), 2:6, 4:6. זה היה המפגש ה-21 בין השניים, כאשר המאזן כעת עומד על 8:13 לדג'וקוביץ', שמוביל גם 2:4 במפגשים ביניהם בגרנד סלאמים.

המשחק נפתח בצורה מוזרה למדי, עם שלוש שבירות בארבעת המשחקונים הראשונים, ונולה עולה ל-1:3. עם זאת, למרות הקושי הגדול בהגשה, מארי הצליח להשוות ולכפות שובר שוויון, אבל שם הבריטי נראה לא מרוכז, ואיפשר לדג'וקוביץ' לנצח 1:7 ו-6:7 תוך 73 דקות מתישות. גם המערכה השנייה הלכה לשובר שוויון, וגם בה מארי חזר מפיגור שבירה, אבל הפעם הסקוטי הצליח להפגין קור רוח וניצח 1:7 ו-6:7 כדי להשוות ל-1:1.

אנדי מארי, נובאק דג'וקוביץ', אליפות ארה"ב. GettyImages
אנדי מארי, נובאק דג'וקוביץ', אליפות ארה"ב/GettyImages
הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. GettyImages
הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'/GettyImages

במערכה השלישית דג'וקוביץ' כבר הוכיח עליונות ברורה, עם שתי שבירות ו-2:6 תוך 36 דקות. במערכה הרביעית הסרבי השיג את השבירה המיוחלת בדיוק ברגע הנכון, במשחקון העשירי, כדי לנצח 4:6 ו-1:3 במערכות, בדרך לחצי הגמר אחרי שלוש שעות וחצי, בשעה 1:15 שעון מקומי. הנתון המכריע מבחינת מארי היה גם בכמות השגיאות הכפולות (65 מול 48 לנולה), וגם בהגשה הלא יציבה (רק 56 אחוז מההגשות הראשונות בפנים, במשחק בו דג'וקוביץ' רשם 7 שבירות).כמו כן, דג'וקוביץ' ניצל 7 מ-10 אפשרויות שבירה, בעוד המאזן של מארי עומד על 4 מ-16.

דג'וקוביץ' הפך לשחקן השביעי בעידן המודרני שרושם 50 ניצחונות ביו-אס אופן, והוא השתווה לרוג'ר פדרר ואיבן לנדל כשהגיע שמונה פעמים ברציפות לחצי הגמר בניו יורק (ג'ימי קונורס מוליך את הרשימה עם 12 ברציפות). "היה משחק פיזי מאוד בשעתיים הראשונות", אמר דג'וקוביץ', "ידעתי לפני המשחק שהוא ינסה לתקוף ושמי שיצליח להישאר יותר אגרסיבי ינצח. אני שמח שהצלחתי להישאר חד עד הסוף".

הטניסאי הבריטי אנדי מארי. GettyImages
הגשה לא מספיק טובה. מארי/GettyImages
בת הזוג של אנדי מארי, קים סירס. GettyImages
רק כמעט. קים סירס/GettyImages

קיי נישיקורי עשה זאת שוב: היפני (10), שהצליח לעבור בחמש מערכות בשמינית את מילוש ראוניץ' ב-4:19 שעות, גבר בחמש מערכות מתישות גם על סטן ואוורינקה השוויצרי (3), והפך ליפני הראשון שמעפיל לחצי גמר גרנד סלאם מאז 1933. נישיקורי ניצח 6:3, 5:7, 6:7 (7), 7:6 (5), 4:6 אחרי 4 שעות ו-15 דקות, ושבר סטטיסטיקה של 81 שנה. "זה נהדר לביטחון שלי לנצח פעמיים רצוף משחק של חמש מערכות", אמר היפני, שתפס את ראשו בתדהמה אחרי הניצחון, "היה קשה, אבל בסיום הרגשתי טוב".

נישיקורי נראה מצוין, וזאת למרות שיום לפני כן הוא סיים לשחק רק ב-2:26 בבוקר את הקרב שלו מול ראוניץ'. אומנם ואוורינקה עלה ל-0:3 מהיר וניצח במערכה הראשונה, אבל משם נישיקורי חזר לעצמו. אלוף אוסטרליה ואוורינקה עוד הגיש לניצחון גם במערכה השנייה, אבל ביצע שגיאה כפולה קריטית שאפשרה ליפני לחזור מהבור ולנצח 5:7. במערכה השלישית נישיקורי הדאיג את הקהל בניו יורק כשביקש טיפול לרגלו הכואבת, אבל גם מזה התאושש היטב, עם ניצחון 7:9 בשובר השוויון המותח של המערכה השלישית. בשובר השוויון של המערכה הרביעית נישיקורי פיגר 4:0, השווה ל-4:4, אבל השוויצרי ניצח 5:7 וכפה מערכה מכרעת. במערכה החמישית, ביתרון 4:5 ליפני, ואוורינקה הגיש כדי להישאר במשחק, ביצע שוב שגיאה כפולה, והעניק ליריבו שתי אפשרויות ניצחון. את הראשונה ואוורינקה הציל, את השנייה היכה לרשת. "זה כבוד גדול עבורי לעשות היסטוריה", אמר נישקורי בסיום, "אני מרגיש פה בבית".

הטניסאי השוויצרי סטניסלס ואוורינקה. GettyImages
מאוכזב. ואוורינקה/GettyImages
קטיה מקארובה טניסאית. GettyImages
בכושר נהדר. מקארובה/GettyImages

נשים:

המסע המרגש נמשך: גם האופי המפורסם ורוח הלחימה לא עזרו לויקטוריה אזרנקה (16), שאחרי שנתיים בגמר תצפה במשחק הזה השנה מהכורסה בבית. אזרנקה הפסידה 6:4, 6:2 לקטיה מקארובה המצוינת (17), שהצליחה להדיח את ג'יני בושאר בשמינית והמשיכה לחולל נסים גם ברבע. הרוסייה בת ה-26 שיפרה את מאזן הראש בראש מול אזרנקה ל-3:3 ועלתה לראשונה בקריירה לחצי גמר של טורניר גרנד סלאם.

המערכה הראשונה הייתה צמודה מאוד, כשדווקא אזרנקה משיגה שבירה ראשונה ועוד על האפס במשחקון החמישי כדי לעלות ל-2:3. מקארובה שברה מיד בחזרה ואיזנה ל-3:3. השתיים שמרו על ההגשות עד לסוף המערכה, אז הצליחה הרוסייה להשיג שבירה יקרה כדי לסגור את המערכה עם 4:6.

המערכה השנייה כבר הייתה פחות צמודה. השתיים שמרו על ההגשות בחמשת המשחקונים הראשונים, כשאזרנקה עובדת קשה מאוד כדי לשמור על שלה ואפילו חוזרת מ-40:15 ו-40:0, אבל בסופו של דבר הצליחה מקארובה להשיג את השבירה ולעלות ל-2:4. המדורגת 17 בטורניר השיגה עוד שבירה וסגרה עניין עם 2:6 אחרי טעות לא מחויבת של הבלארוסית בדרך להופעה ראשונה שלה בחצי גמר של טורניר גרנד סלאם.

הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס. GettyImages
הסתערה. סרינה/GettyImages
פלשינג מדו, אליפות ארה"ב בטניס. GettyImages
פלשינג מדו, אליפות ארה"ב בטניס/GettyImages

כעת למקארובה מצפה בחצי הגמר אתגר גדול בדמותה של סרינה וויליאמס, שגברה 3:6, 2:6 על פלאביה פנטה האיטלקייה (11). המדורגת ראשונה בעולם, שחולמת על תואר גרנד סלאם 18 בקריירה, פתחה את המשחק בפיגור 3:0, שפנטה שוברת פעמיים, אבל לקחה שישה משחקונים רצופים כדי לנצח במערכה הראשונה. סרינה, שלא הצליחה להעפיל לרבע הגמר באף אחד מטורנירי הגראנד סלאם העונה, המשיכה להסתער, שברה במשחקונים החמישי והשביעי, הכתה 17 ווינרים במערכה (מתוך 31 במשחק כולו), והשלימה את הניצחון תוך 63 דקות, בניסיונה להשיג תואר שישי בניו יורק ושלישי ברציפות בטורניר הביתי שלה.

ויקטוריה אזרנקה טניסאית. GettyImages
האופי הציל אותה בשמינית הגמר, לא ברבע. אזרנקה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully