וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעודת הספורטאי של חלל הי"א חלפין הוחזרה למשפחתו

39 שנים אחרי הטבח הנוראי במינכן, השיב אזרח גרמני את התעודה שהוחזקה על ידי אביו השוטר. במשרד החוץ ערכו טקס

יח"צ - חד פעמי

צילום וידאו: גדעון צנטנר

עריכת וידאו: גדי וינסטוק

בטקס מיוחד שנערך הבוקר (רביעי) במשרד החוץ, השיב סגן שר החוץ דני אילון לבני משפחתו של אליעזר חלפין מי"א חללי מינכן את תעודת הספורטאי שלו מהמשחקים ב-1972 בהם נרצח יחד עם עוד עשרה מחברי המשלחת הישראלית. התעודה הוחזקה במשך 39 שנים אצל שוטר גרמני, ולאחר מותו השיב בנו הולצר טילמן את התעודה לשגרירות ישראל בגרמניה. הטקס נערך בהשתתפות שגריר גרמניה בישראל הארלד קינדרמן, ונציגי משפחות הנרצחים :אילנה רומנו (אלמנתו של יוסף רומנו), אנקי רכס-שפיצר (אלמנתו של אנדרי שפיצר), וסגן יו"ר הועד האולימפי אריה זייף. במהלך הטקס השיב דני אילון את התעודה לידיה של רימה גולדווסר, אשר בהתרגשות רבה הודתה לבנו של השוטר הולצר טימן, לסגן שר החוץ, ולשגריר גרמניה על השבת התעודה.

במהלך הטקס אמר דני אילון: "מעל במה זו אני קורא לממשלת גרמניה לעשות כל מאמץ בניסיון לאתר מסמכים נוספים שאולי מוחזקים אף הם, שכן עדיין חסרים מאות מסמכים. השבת המסמכים למשפחות אינה רק מחווה אנושית אלא בעלת חשיבות היסטורית להנצחת האירוע וחריטתו בדפי ההיסטוריה".

שגריר גרמניה בישראל חיזק את דברי אילון ויצא כנגד הפיכת הטרוריסטים לגיבורי העם הפלסטיני. "כפי שיש להילחם בטרור, כך יש להילחם בקידוש הטרור". נציגת משפחות הנרצחים אילנה רומנו הוסיפה: "במשך כל השנים אנו אוספים כל פירור אפשרי, זוהי תעודה שחלפין החזיק בידיו שלו, זהו רגע מרגש ביותר. אני מקווה כי יתגלו מסמכים נוספים שיוחזרו למשפחות."

סגן יו"ר הועד האולימפי אריה זייף עמד על המאבק ארוך השנים שעדיין לא צלח לפתוח כל אולימפיאדה בדקת דומיה לזכר י"א הנרצחים במינכן. סגן השר הבטיח לעשות כל מאמץ לעזור במאבק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully