וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפז תובע את מרגלית וברגמן על "הבור": "אסופה של דברי לשון הרע והשמצות"

6.1.2013 / 10:47

סמוך לפרסום דו"ח המבקר בעניינו: בועז הרפז הגיש תביעת דיבה בסך 2.7 מיליון שקלים כנגד העיתונאים דן מרגלית ורונן ברגמן בגין סיפרם. ברגמן: "נשמח לברר את מעשיו בביהמ"ש"

סא"ל במיל' בועז הרפז הגיש הבוקר בבית המשפט המחוזי בירושלים תביעת דיבה בסך 2.7 מיליון שקלים כנגד העיתונאים דן מרגלית, רונן ברגמן וחברות ההוצאה לאור "דביר", "כנרת זמורה" ו"זמורה ביתן", בגין כתיבתו והפצתו של הספר 'הבור-הסודות האפלים מאחורי משבר המנהיגות החמור בתולדות צה"ל', ספר שעל פי כתב התביעה נכתב בצורה מגמתית במטרה להכפיש ולפגוע בהרפז, בתרומתו למדינת ישראל בכלל, ולצה"ל בפרט. בשלב זה מתייחסת התביעה רק לטענות שכלפיהן כבר הודיעו גורמי האכיפה שהן בגדר עלילה ותו לא, ולא מן הנמנע כי בעתיד תורחב התביעה גם לנושאים נוספים, עת תתברר האמת אחריהן.

כתב התביעה אשר הוגש על ידי עוה"ד צבי גלמן ודפנה אזולאי ממשרד אריאל שמר ושות' עורכי דין, מתאר לפרטים את ההכפשות הקשות אשר הופנו כלפיי הקצין המוערך במסגרת הספר העוסק בפרשה אשר זכתה לשם 'פרשת הרפז': "הספר, הנושא למעלה מ-300 עמודים ורשימה ביבליוגרפית, הינו אסופה של דברי לשון הרע והשמצות חסרות שחר על התובע", נכתב בכתב התביעה. "הוא עוסק בשורה של אירועים נטענים, מוכחשים ושקריים, אשר נועדו כולם יחד לנסות ולהציג, 'אגב' הפרשה, את 'דמותו' של התובע כנוכל, את צמיחתו במערכת הביטחון וצה"ל, וכיצד, כביכול, ניצל התובע את 'חוליי המערכת' למטרותיו הזדוניות והפוגעניות. הספר משמיץ את התובע לאורכו ולרחובו בכל דרך אפשרית. חלק מהאמירות מופרכות מעצם אמירתן וחלקן בתיאור העובדות השקרי והמגמתי ואין כל ספק, וזאת בלשון המעטה, כי העובדות והאמת לא היו נר לרגליהם של הנתבעים".

"להיטותם של הנתבעים להתעשר ולהתפרסם"

כתב התביעה מוגש כאמור הבוקר, שעות ספורות בלבד לפני חשיפתו של דו"ח מבקר המדינה העוסק בפרשת הרפז, כשהתביעה מתייחסת לפגיעה הקשה שחווה התובע מצד הנתבעים, אשר פעלו להשמיצו ולפגוע בחייו האישיים והמקצועיים, כשצמד הכותבים משמש הלכה למעשה בו-זמנית כשוטר, תובע, שופט ותליין בעניינו של הרפז: "כך, בלהיטותם של הנתבעים להתעשר ולהתפרסם ולהקדים פרסום זדוני, פרסמו הנבעים את הספר זדוני השקרי והמגמתי, אשר מהווה כתב אישום נוקב, חריצת דין וגזר דין בעניינו של התובע. שלל התבטאויותיהם הדיבתיות של הנתבעים נכתבו נדבך על נדבך, על מנת להביא את הקורא התמים, המקבל את העובדות השקריות לעיל כאמת, להגיע בסופו אל המסקנה כי התובע הינו נוכל, עבריין, מהווה סיכון בטחוני חמור למדינת ישראל ולתושביה. הנתבעים כמובן אינם משאירים לקורא להגיע אל המסקנות לעיל אלא קובעים את הדברים בלשון בוטה, חמורה ובלתי משתמעת לשני פנים ובעיקר- דיבתית".

דן מרגלית אמר הבוקר בגלי צה"ל כי לא קיבל לידיו את כתב התביעה. "הכל יתברר בבית המשפט אם זה מה שבועז הרפז רוצה, אין בעיה". הוא הוסיף: "אנחנו כתבנו את הספר הזה באחריות. אני מזכיר שיש כתב אישום מזה שנתיים נגד הרפז שמושהה על ידי היועץ המשפטי לממשלה". רונן ברגמן מסר לוואלה! ברז'ה בתגובה: "נשמח לברר את מעשיו של בועז הרפז, שעל פי מסקנות המשטרה חולל את הפרשה הקשה הקרויה על שמו - בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully