וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר אורן - חתן פרס רוזנפלד לשנת 2012

9.1.2012 / 9:44

הפרשן הצבאי הבכיר של עיתון הארץ הוא הזוכה בפרס היוקרתי המוענק זו השנה השלישית. חבר השופטים: "אורן מאתגר את קוראיו לחשוב מחוץ לקופסא"

אמיר אורן, הפרשן הבטחוני הבכיר של הארץ, יקבל השנה את פרס המצוינות ומקצוענות בעיתונות הישראלית ע"ש שלום רוזנפלד, בשנה השלישית בה מוענק הפרס מטעם מכון חיים הרצוג לתקשורת חברה ופוליטיקה. בשנים קודמות הוענק הפרס לעיתונאי ידיעות אחרונות סבר פלוצקר ולפרשן חברת החדשות אמנון אברמוביץ'.

"אורן מביא לכל ניתוח צבאי ואסטרטגי את עומק ידיעותיו, אבל מאתגר את המערכות ואת קוראיו לחשוב מחוץ לקופסא", נכתב בנימוקים לבחירתו. "הוא מקפיד בדיוק מקצועי מובהק בהבאת הכרוניקה צבאית-מדינית-אסטרטגית וזו משתלבת במאמרי הפרשנות המעניקים לקורא פרספקטיבה רחבה על ההיסטוריה הביטחונית של ישראל – הכול בעט שנון וברהיטות לשונית".

אורן (62) שירת בצה"ל ככתב צבאי של עיתון במחנה וגלי צה"ל, ובשנות ה-70 עבד במשלחת משרד הביטחון בניו-יורק. עם שובו מארה"ב החל לכתוב בעיתון דבר כפרשן צבאי וכותב מאמרי המערכת ובהמשך היה שליח דבר בוושינגטון. בתחילת שנות ה-90 היה אורן הפרשן הצבאי של הערוץ הראשון.

משנת 1996 משמש אורן כחבר הנהלת מערכת הארץ ופרשן בעיתון. מושאי כתיבתו הם צה"ל, קהילת המודיעין, משרד החוץ ומלחמות ישראל, יחסי ישראל-ארה"ב, משטרת ישראל וחקירות פליליות נגד אנשי ציבור. פרשנויותיו משודרות בערוץ 2, בערוץ 10 ובקול-ישראל.

"לדעת החברים בוועדת הפרס, אורן משלב בכתיבתו את ההשכלה הרחב, הידע, חקר האמת, השפה הבהירה, וההגינות בכתיבה, תכונות ששלום רוזנפלד המנוח העלה על נס בכתיבה העיתונאית", כתבו חברי הוועדה.

יו"ר ועדת הפרס הוא פרופ' רענן ריין, ראש המרכז ללימודים בינלאומיים ואזורים ע"ש דניאל אברהם מאוניברסיטת תל אביב. בוועדה חברים פרופ' נעמה שפי ממכללת ספיר, ד"ר רפי מן ממכללת אריאל ופרופ' נורית גוטמן מאוניברסיטת תל אביב. הטקס יתקיים ביום ראשון הקרוב בבניין מדעי החברה של אוניברסיטת תל אביב.

  • עוד באותו נושא:
  • אמיר אורן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully