וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היי גיא

אמילי גרינצווייג

23.7.2010 / 22:14

הוא לא מוטרד מהמעבר לשידור מול קשת, אין לו בעיה עם רישות במצלמות כל עוד זה לא פוגע בצנעת הפרט ועוד שלוש שנים הוא עובר לפוליטיקה. בשטח הסטרילי של גיא מרוז

אורלי וילנאי וגיא מרוז עוברים דירה. תכניתם של השניים בערוץ 10 "אורלי וגיא בע"מ" תשודר החל ממחר מדי מוצ"ש ב-21:00, ערב שידור חלש של הערוץ שלאחרונה ויתר על השקעה בשידורים בסופי שבוע. מרוז אינו מוטרד מהמעבר לשידור מול קשת: "בגלגול הקודם היינו מול 'האח הגדול', יותר מלחיץ מזה לא יכול להיות" הוא אומר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "הייתי הרבה יותר מוטרד אם היינו מול תוכנית כמו 'עובדה', אז מדובר באותו קהל יעד. גם מול המונדיאל הבאנו רייטינג גבוה, אני יכול לחשוש רק ממה שאני משדר ולעשות אותו הכי טוב בעולם, זה הדבר היחיד שמטריד אותי".

זה לא השינוי היחיד שאתם עושים. לפני כחמישה חודשים עזבתם את 99fm לרדיו תל אביב, כעת עכשיו אתם עוזבים גם אותם. למה?

"אנחנו מסיימים בסוף יולי, לצערנו, אנחנו בעומס מטורף ולא יכולנו להמשיך לשדר שעתיים כמו שהרדיו רצה, אלא רק שעה. אז נאלצנו להפרד. זאת הייתה תקופה מדהימה עם הנהלה מצוינת, אבל לצערי אנחנו לא מסוגלים להמשיך".

בין פרויקט חברתי אחד לשני הגיש לאחרונה הצמד את התוכנית השבועית "ולתפארת מדינת ישראל" בה נבחרו התופעות "הכי הכי" בישראל, כגון "את מי אנחנו הכי אוהבים לשנוא". סדרת התוכניות הזו, שהתאימה יותר לערוץ הבידור הישראלי של HOT מאשר לערוץ ברודקאסט, חרגה מהקו האקטיביסטי- חברתי הברור של השניים. "גם לנו מותר מדי פעם לנוח וזו הייתה מנוחה, הזה עדיין לא שעשועון. זאת תוכנית שהיתה מאוד מושקעת, היא התעסקה עם דברים מהותיים בדרך כלל. זאת לא התוכנית האקטיביסיטית הרגילה, אבל אנחנו מדי פעם מרשים לעצמנו לעשות דברים שאינם לוחמניים והם עדיין נורא שווים ואיכותיים בעינינו", אמר מרוז.

ניפגש בקלפי

חזרה לאקטיביזם. לפני שבוע החל הצמד בפרוייקט בטיחות בדרכים באשדוד בשם "שטח סטרילי" במסגרתו הם מנסים לבחון האם אכיפה אינטנסיבית יכולה להוריד את מספר התאונות ואת כמות הנפגעים בתאונות דרכים. לפרויקט, שנעשה בשיתוף עם משטרת התנועה, נבחר תא שטח גיאוגרפי אחד באשדוד, אודותיו קיימים נתונים ברורים באשר למספר תאונות הדרכים והנפגעים. השטח שנבחר כולל מגוון של אלמנטים תחבורתיים: כביש מרכזי, בית ספר, שכונות מגורים, צומת מסוכן, בית אבות, גני ילדים, מתחם בילויים ואלכוהול וכן הלאה.

מה המטרה של הפרויקט באשדוד?

"המטרה היא ברורה. להראות איך אם הנהג הישראלי יודע שהוא במקום מצולם ומפוקח הוא ינהג אחרת. כולם בטוחים שזה שטויות, אבל לנהג הישראלי יש הרגלים של שנים, אנחנו מקווים שהניסוי יצליח. נכון לרגע זה יש 3000 מצלמות של מדינת ישראל שנמצאות בארון של המשרד לביטחון פנים שלא משתמשים בהן, המטרה היא להראות את הצלחתם. עובדה, כרגע אנחנו בלי אף תאונה בשטח הסטרילי שעד לפני שבוע היו בו שתי תאונות בכל יום".

האם הפתרון הוא רישות בכל מקום? אין פה מידה של פגיעה בפרטיות?

"אני בעד שירשתו כל מקום, כל עוד זה לא נכנס לצנעת הפרט, אני בעד לתעד את מה כל שקורה ברחובות ובכבישים. את אנגליה רישתו במצלמות, זאת מלחמה מטורפת, נהרגים בכבישים יותר ממלחמות ואנחנו לוקחים את זה כגזרה משמיים".

הפרויקט הזה מהווה גם ראייה נוספת לנטייה שלכם לנסות להשפיע על המציאות במקום לסקר אותה. אחת ולתמיד, האם אתה הולך לפוליטיקה?

"הודעתי בצורה הכי ברורה שבעוד שלוש שנים אנסה ללכת לפוליטיקה ואני מקווה שיהיה לי הכוח. זה ויתור לא פשוט".

כשאתה מסתכל על עיתונאים שעשו את המעבר – אתה מרגיש שהם מצליחים להשפיע?

"חלקם מצליחים, יש עיתונאים שעשו מעבר איום ונורא. כמו אנשי עסקים שעברו וכל האנשים האחרים".

אולי כעיתונאי אפשר להשפיע יותר?

"הטלוויזיה היא מדיום מסוים, בשביל שינוי פוליטי מדיני הבימה היא הכנסת".

אתה לא חושש שתהיה אחד ממאה ועשרים ועד שתצליח להזיז משהו תיגמר הקדנציה?

"אני מפחד מהחושך, אני מפחד מהרבה דברים".

אורלי וגיא בע"מ תשודר בשבת בשעה 21:00 בערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully