וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי שנוכל להנות מהרשת מבלי להיפגע

שר התקשורת משה כחלון

17.5.2009 / 16:30

ישראל לא יכולה לפגוע בחופש הביטוי, אבל עליה לפעול להגברת המודעות לסכנות הנמצאות ברשת. שר התקשורת משה כחלון גולש

יום האינטרנט הבינלאומי מעלה שאלות רבות של זכויות יוצרים, של חופש ביטוי ושל פרטיות, כמו כן, יום האינטרנט הבינלאומי הוא הזדמנות חשובה להגביר את המודעות לסכנות הנמצאות ברשת. האינטרנט הוא קרקע פוריה לעבריינים מסוגים שונים, מהונאות כרטיסי אשראי דרך גניבת זהות ועד עבירות מין מסוגים שונים.

הורים תמיד מגוננים על ילדיהם. אנחנו שומרים, מחנכים ומסבירים לילדינו איך להיזהר מהסכנות שבחיים. בשנים האחרונות בעקבות התפתחות הטכנולוגיה לאזהרות "כיצד לחצות את הכביש" ו"לא לדבר עם זרים" נוספו אזהרות חדשות כמו "לא למסור פרטים באינטרנט, "לא להשתתף בצ'אט עם אדם לא מוכר", "להיזהר מזרים ברשת".

דומני, כי קשה לדמיין את עולמנו ללא ההמצאה המופלאה הנקראת אינטרנט. מהפיכת האינטרנט הביאה אותנו למחוזות רחוקים, כמעט בלתי נתפסים, מבחינת כמות המידע שאנו יכולים להעביר ברשת ולצרוך במחשבים שלנו.

אנו נמצאים בעידן טכנולוגי בו ילדים ובני נוער "מומחים" בגלישה ובגדג'טים יותר מאיתנו המבוגרים, המומחיות הרבה שמפגינים ילדינו בתפעול האינטרנט היא דבר, שמצד אחד, ניתן לברך עליו. שכן, מדינת ישראל היא חממה למוחות של ממציאים ויזמי היי-טק שיש לטפחם ולהעניק להם, עוד מקטנות, את הכלים הראויים.
אך מצד שני מוטלת עלינו החובה לדאוג להגברת המודעות לאינטרנט ומעלותיו, כדי שתהיה לנו הזכות ליהנות ממנו מבלי להיפגע.

מדינת ישראל כמדינה מתקדמת , מערבית ודמוקרטית לא יכולה לפגוע בחופש הביטוי ע"י צנזורה וסינון אתרים, לכן כדי לשמור על ילדינו, עליה לפעול להגברת החינוך והמודעות לסכנות הנמצאות ברשת. פעילות זו היא קריטית . אין צורך ליצור פאניקה והורים לא צריכים למנוע מילדיהם לגלוש באינטרנט. יחד עם זאת ההורים חייבים לפקח לאיזה תכנים נחשפים הצעירים, ההורים צריכים להסביר לילד מהן בדיוק הסכנות. ישנן היום תוכנות מתקדמות שמאפשרות מעקב אחר הגלישה של הילדים , זוהי לא חדירה לפרטיות של הילד - זוהי הגנה שכהורים אנו חייבים להעניק לילדים.

*שר התקשורת כתב את הדברים לקראת יום התקשורת הבינלאומי 2009, שיעמוד השנה בסימן ילדים באינטרנט – העולם המופלא והמופרע של הרשת.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully