וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארתור פינקלשטיין התחתן עם בן זוגו

9.4.2005 / 14:33

יועץ התקשורת הרפובליקאי הוותיק, שהגה את סיסמת הבחירות "פרס יחלק את י-ם", נשא את בן זוגו בן ה-40 בטקס אזרחי צנוע בביתו

ארתור פינקלשטיין, יועץ התקשורת הוותיק ,שעבד ב-25 השנים האחרונות עם הימין בארה"ב ובישראל – הוא זה שהגה את הסיסמא פרס יחלק את ירושלים ב-96' – הודיע אתמול, כי הוא התחתן עם חברו לחיים בטקס אזרחי בביתו שבמסצ'וסטס. פינקלשטיין, בן 59, שהתבסס רבות בעבודתו עם הימין על הטענה, כי הדמוקרטים ליברלים מדי, אמר כי נשא את בן זוגו בן ה-40, כדי להבטיח שהם יוכלו לזכות בכל ההטבות להם זוכים זוגות הטרוסקסואליים.

"אני מאמין שזכויות ביקור (ילדים), טיפול רפואי וחוזים אחרים בין בני אדם הנמצאים במערכת יחסים, שנלקחים כמובנים מאליהם אצל זוגות נשואים, צריכים להיות זמינים גם לבני זוג מאותו מין", אמר פינקלשטיין. ה"ניו יורק טיימס" מדווח, כי יועץ התקשורת הוותיק סירב לתת פרטים נוספים על חתונתו, שהתקיימה בחודש דצמבר 2004.

כמה מהאנשים בסביבתו של פינקלשטיין אמרו שהם המומים לשמוע שהוא נישא לגבר, בייחוד בתקופה שבה המפלגה שלו ומנהיגיה, כולל הנשיא ג'ורג' בוש, יצאו בחריפות נגד נישואי אותו מין ואף הציעו לשנות את החוקה כדי לאסור זאת. פינקלשטיין, שחשף את עובדת היותו הומוסקסואל במאמר ב-1996, הותקף בעבר פעמים רבות על שיתוף הפעולה שלו עם המפלגה הרפובליקנית, שנוקטת קו תוקפני נגד זכויות ההומואים.

אחד מהאנשים שעבדו עם פינקלשטיין אמר, כי הוא הדגיש שהחתונה אינה הצהרה פוליטית, וכי הוא התעקש להתחתן בטקס אזרחי ולא דתי. האיש אמר עוד, כי פינקלשטיין הגדיר את עצמו מאז ומתמיד כתומך בבחירה חופשית בתחומי הדת. עמיתים של פינקלשטיין סירבו לחשוף את שמו של בן זוגו. גם שמו ותפקידו של הפקיד ממסצ'וסטס שהשיא את בני הזוג לא נמסר. עם זאת, ידוע כי הפקיד הוא הומוסקסואל בעצמו. בחתונה נכחו בני משפחה של הזוג ומספר חברים.

לדברי אדם שנכח בטקס, לא השתתף בו איש מלקוחותיו המפורסמים, בהם מושל ניו יורק, ג'ורג' פטאקי, והסנאטור לשעבר מניו יורק, אלפונס ד'אמטו. שותפים ותיקים לעבודתו הפוליטית של פינקלשטיין אמרו לאחר היוודע דבר החתונה, כי הם לא ידעו על זה קודם לכן. את קיום החתונה חשף אחד מעמיתיו של יועץ התקשורת והוא עצמו אישר זאת בראיון.

מייצג את אויבי ההומואים

ארתור פינקלשטיין ספג לעתים קרובות ביקורת מקבוצות העוסקות בזכויות ההומואים, על כך שהוא מייצג פוליטיקאים, שהיו אויבים נלהבים של ההומואים. בישראל השתמש פינקלשטיין בטכניקות דומות, בעבודתו עם אריאל שרון ובנימין נתניהו.

פינקלשטיין תיאר את עצמו לא פעם כתומך בזכויות לזוגות מאותו מין ובזכות להפלה, עם זאת, בניגוד לדמוקרטים ובדומה לרפובליקאים, הוא מתנגד אדוק לממשלה חזקה וגדולה, ולמעורבות משמעותית בסוגיות רווחה ובמשק. בראיון ל"מעריב" לאחר הבחירות האחרונות בארה"ב, מתח פינקלשטיין ביקורת על המפלגה הרפובליקאית, שעלולה לשלם מחיר כבד על קרבתה המוגזמת לנוצרים האוונגליסטים.

פרטים על חייו האישיים של פינקלשטיין נחשפו בעיתונות האמריקאית בעבר, והוא עצמו אישר אותם, כאמור, במאמר שכתב ב"בוסטון מגזין" ב-1996. הוא כתב שם, כי הוא מתגורר עם בן זוג ושני ילדים באיפסוויץ', מסצ'וסטס. אך למרות שאורח חייו של פינקלשטיין ידוע כבר שנים, סבורים גורמים במפלגה הרפובליקאית, כי החתונה תעורר עליו זעם רב ותדגיש את המחלוקת בתוך המפלגה באשר לסוגיות חברתיות מסוג זה.

"בשנים האחרונות, ארתור לא התיימר להציג את עצמו כשמרן מבחינת הזכויות החברתיות", אומר מכר רפובליקאי ותיק, "אבל זהו בדיוק אותו אדם שהיה הארכיטקט של נסיקתו הפוליטית של ג'סי הלמס". הלמס, סנאטור רפובליקאי, שמת ב-2003, נחשב סמן ימני במפלגתו, ושימש בין השאר כראש שדולת תעשיית הטבק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully