וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.248 שקלים

שרון שפורר

13.10.2006 / 12:48

הבינלאומי: "פריצת תמיכה ב-4.228 - אור ירוק לצלילה". המטבע האמריקאי נחלש גם בעולם

מגמת היחלשותו של הדולר נמשכת ובעוצמה. המטבע האמריקאי ירד היום ב-0.49% נוספים מול השקל ושערו היציג נקבע בגובה 4.248 שקלים - התחזקות של כ-0.25% אל מול השער היציג שנקבע ביום שישי בשבוע שעבר. גם היורו נחלש אל מול השקל, ב-0.36% ל-5.3361 שקלים. בסיכום שבועי ירד היורו ב-0.7%.

מתחילת השנה התחזק השקל בכ-6% מול סל המטבעות - בשיעור של כ-7.5% מול הדולר ובכ-2% מול היורו.


רונן יפה, מנהל דסק החברות בבנק הבינ"ל, מספר כי את עיקר המסחר ריכזו היום הבנקים המקומיים ואילו הבנקים הזרים היו פעילים בנפחים נמוכים יותר. בבינ"ל מתייחסים לתיקון שראינו השבוע, במסגרתו התחזק מעט הדולר כתיקון בלבד, וסבורים כי מגמת ההיחלשות של המטבע נותרה בעינה וכי הוא ימשיך לקבל רוח גבית גם אם בנק ישראל יוריד את הריבית השקלית לטווח הקצר. לדעת יפה, הורדה שכזו מגולמת כבר בשוק וכמוה גם שני מדדי מחירים שליליים בחודשיים הקרובים.

ביממה האחרונה נחלש הדולר בעולם אל מול מטבעות השווקים המתעוררים. כך למשל, התחזקו הראנד והלירה הטורקית בכ-2% אל מול הדולר, בתוך כיממה בלבד. להיחלשות המטבע תרמה אמירה של בכיר בבנק הפדרלי אתמול, לפיה "הלחצים האינפלציוניים תחת שליטה". אמירה זו, חיזקה את הצפי להורדת ריבית עוד לפני סיום 2006 ושלחה גם נאסד"ק לעליות שערים. יחד עם זאת, לדעתו של יפה, כל עוד הנפט יישאר מתחת ל-60 דולר, הדבר יכול לחזק את הדולר אל מול המטבעות העיקריים.

היום, מפנה יפה את תשומת הלב, יתפרסם סביב פתיחת המסחר בוול סטריט מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן. המדד צפוי לעלות ל-86.5 נקודות באוקטובר מ-85.4 נקודות בספטמבר. עליה במדד מבטאת אופטימיות של הצרכנים באשר לעתיד הכלכלה ובפעם האחרונה שפורסם הנתון, מזכיר יפה, הוא "עשה שמות" בשוק המט"ח.

מבחינה טכנית, צופה יפה בשבוע הקרוב טווח מחירים של 4.255-4.225 שקלים. רמת התנגדות חזקה במיוחד למטבע הוא צופה בגובה 4.285 שקלים ואילו תמיכה חזקה בגובה 4.228 שקלים - "אם רמת תמיכה זו תישבר", הוא אומר, "יהיה זה אור ירוק לצלילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully