וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרכנים לא ישלמו את הפנסיה של חברת חשמל

שרון קדמי

6.12.2005 / 15:20

החל מינואר, החשמל יופחת ב-6.19%. עד כה שילמנו את פנסיית העובדים בעקבות הסדר בין הממשלה לבין חברת החשמל מ-1996

החל מינואר 2006 יופחתו תעריפי החשמל בשיעור של 6.19%, כך הודיעה היום הרשות לשירותים ציבוריים חשמל. ההחלטה התקבלה בעקבות סיום גביית "התוספת המיוחדת" לפנסיית עובדי חברת החשמל. במרץ 1996 נחתם הסדר בין הממשלה לבין חברת החשמל לישראל, שנועד להסדיר את אופן מימון הפנסיה של עובדי חברת החשמל שעבדו בחברה או היו פנסיונרים.

על פי ההסדר, יועברו לחברה כ-4.9 מיליארד שקל, במונחי מרץ 1996, במסגרת תוספת מיוחדת בתעריפי החשמל. הסדר זה עוגן בחוק משק החשמל בו נאמר, כי לצורך קביעת התעריפים יובאו בחשבון העלויות שיחולו על חברת החשמל לפי ההסדר, והרשות נדרשה להסדרת התוספת בתעריפי החשמל.

בהתאם לאמור בחוק, שילמו הצרכנים תוספת לתעריפי החשמל בגין הפנסיה, החל משנת 1996. בהחלטותיה חייבה הרשות את חברת החשמל לדווח לציבור מדי שנה בחשבונות החשמל על הסכום שנגבה, וגובה החוב שנותר לתשלום. על פי נתונים שבידי הרשות, על בסיס אומדן צריכה, הגבייה לכיסוי מלוא החוב צפויה להסתיים במהלך חודש נובמבר 2005. על כן, החליטה הרשות להפסיק את גביית התוספת החל מינואר 2006 ולהפחית בהתאם את תעריפי החשמל.

הרשות הבהירה, כי מאחר שהסכום שנגבה הינו נגזרת של כמות החשמל הנמכרת, חשבון סופי של תשלומי "התוספת המיוחדת לפנסיה" יעשה עם השלמת הנתונים המדויקים והמאושרים על ידי רואי החשבון החיצוניים של החברה. ההפרשים שיהיו בעת עריכת החשבון הסופי ייזקפו לזכות צרכני החשמל במלואם במועד העדכון השנתי באפריל 2006.

ראש אגף חשבונאות ומתודולוגיה ברשות, רו"ח איתן פליס, ציין כי ההחלטה על סיום גביית התוספת המיוחדת לפנסיה מצטרפת לקביעת הרשות לפיה כלל הוצאות הפנסיה של עובדי החברה, בהווה ובעתיד, יהיו חלק בלתי נפרד מעלויות התפעול של החברה במסגרת הניהול השוטף והתייעלותה. בעתיד לא תוכל החברה להציג את עלויות הפנסיה כעלויות ייחודיות שימומנו על ידי הצרכנים מעבר לעלות השוטפת לייצור ואספקת החשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully