וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן אור: הבשורה של בנק הפועלים לעסקים הקטנים והבינוניים

23.3.2016 / 8:16

אישור בהליך מזורז של 14 ימי עסקים, אפשרות לדחיית תשלומים, עמלות מופחתות וליווי מקצועי צמוד - הקרן החדשה של בנק הפועלים רוצה להיות הגדולה בישראל. מה היא עוד מציעה?

יח"צ - חד פעמי

בשורה לעסקים הקטנים בינוניים בישראל: בנק הפועלים השיק אתמול (ג') את "קרן פועלים לעסקים", שהוקמה בשיתוף 'כלל ביטוח' ונועדה להציע אשראי לעסקים קטנים ובינוניים בהיקף של 8 מיליארד שקלים בתוך ארבע שנים.

הקרן החדשה ותנאי ההצטרפות אליה הוצגו במהלך כנס ארצי שערכה הנהלת הבנק בתל אביב בו השתתפו 300 יועצים כלכליים ורואי חשבון, כמו גם עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, גולן שרמן, מנהל אגף בנקאות קמעונאית של הבנק ופרופ' ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים.

רונן שטיין, משנה למנכ"ל וממונה על החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים, לא הסתיר את הרצון להפוך את הקרן למובילה ולגדולה בישראל. "הקרן מציעה תנאים חסרי תקדים בכל הפרמטרים. בנוסף, בנק הפועלים גם שותף למהלך אסטרטגי שנועד להטמיע את התכנון העסקי ככלי ניהולי לפיתוח עסקים, תוך עידוד בעלי עסקים קטנים ובינוניים להשתמש בכלי הזה".

ראיד אבו ריא, מנהל יחידת קרנות לעסקים קטנים בבנק הפועלים, הציג לראשונה את התנאים הייחודיים שמציעה הקרן: גישה ללקוחות כלל הבנקים בישראל, אישור בהליך מזורז של 14 ימי עסקים, אפשרות לדחיית תשלומים של שנה (גרייס), אפשרויות החזר לתקופה של עד שש שנים, קבלת סכום הלוואה של 10% ממחזור העסק, עמלות מופחתות וליווי צמוד של קול סנטר ייעודי וצוות יועצים.

רונן שטיין בנק הפועלים. בנק הפועלים,
מנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג/בנק הפועלים

הבעיות של העסקים הקטנים

מגזר העסקים הקטנים והבינוניים, חרף היותו אחד ממנועי הצמיחה והתעסוקה החשובים במשק, סובל מזה שנים ארוכות מרגולציה כבדה, מיסוי גבוה ומצוקת אשראי לא קטנה. מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג, שכאמור, נוכח אף הוא בכנס, אמר כי במשך שנים התעלמו ממגזר העסקים הקטנים, שמייצר יותר מ-75% מתוספת העובדים במשק כל שנה.

"בשנתיים האחרונות יש שינוי כיוון שמוביל משרד הכלכלה בתמיכה של משרד האוצר. אנחנו פועלים ונמשיך לפעול להקל בבירוקרטיה וברגולציה, כולל חוק מוסר התשלומים, וכן לקדם הקלות בתחום התכנון והבנייה. בנוסף, אנחנו מקדמים פלטפורמות נוספות בתחום המימון כדי לסייע לעסקים קטנים, כולל עסקים זעירים".

בבנק הפועלים מציינים כי הקמת הקרן מצטרפת לשורה של מהלכים לקידום העסקים הקטנים והבינוניים שיצאו אל הפועל בארבע השנים האחרונות, ביניהם: הרחבה ניכרת של מסגרות האשראי, הצבת בנקאי ייעודי המתמחה בעסקים קטנים בכ-240 סניפי בנק הפועלים בכל רחבי הארץ, לצורך מתן ליווי אישי ומקצועי לעסקים קטנים, הפעלת מועדון לעסקים קטנים ובינוניים, פועלים-Business, המוזיל את העלויות הכרוכות בניהול העסק עד אלפי שקלים בשנה ומעניק הטבות ייחודיות לבעלי העסקים ולעובדיהם, ועוד.

במהלך 2016 ישיק בנק הפועלים מהלכים נוספים לקידום עסקים קטנים, ביניהם "כלי לניהול תזרים מזומנים" – כלי דיגיטלי ייחודי אשר יסייע בניהול נכון של הכנסות והוצאות העסק ויהיה נגיש לכל בית עסק מלקוחות בנק הפועלים.

וואלה! NEWS בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully