מנחם עינן עוזב אחרי 20 שנה בעזריאלי עם 70 מיליון שקל

מאז 2007 ועד סוף 2013 הגיעה עלות העסקת עינן בקבוצה לסכום עתק של 60 מיליון שקל ■ עינן כיהן כמנכ"ל עזריאלי בעבר ולאחר הנפקת החברה בבורסה בת"א מונה כמשנה פעיל ליו"ר

מנחם עינן / צילום: איל יצהר
מנחם עינן / צילום: איל יצהר

אחרי כ-20 שנה של שיתוף פעולה עם דוד עזריאלי ז"ל, הודיע היום מנחם עינן, משנה ליו"ר הקבוצה, על כוונתו לפרוש מהתפקיד. עינן צפוי לסיים את תפקידו בסוף חודש יוני 2015.

הקשר בין עינן ועזריאלי החל ב-1991, כאשר זה האחרון ביקש מעינן להצטרף אליו להקמת מרכז עזריאלי שבלב תל אביב.

עינן (75), אלוף במילואים ששירת כראש אגף התכנון בצה"ל, כיהן כמנכ"ל עזריאלי בעבר, ולאחר הנפקת החברה בבורסה בת"א מונה כמשנה פעיל ליו"ר - תפקיד שאותו מילא דוד עזריאלי עד פטירתו לפני חודשים ספורים, וכיום ממלאת בתו, דנה עזריאלי.

ברקע לסיום תפקידו, בשוק ההון מעריכים כי ההחלטה על סיום התפקיד התקבלה בשל העובדה כי יחסיו עם דנה לא היו הרמוניים כפי שהיו בינו לאב.

מאז 2007 ועד סוף 2013 הגיעה עלות העסקת עינן בקבוצה לסכום עתק של 60 מיליון שקל, ועד הפרישה סכום זה צפוי להגיע לכ-70 מיליון שקל. אשתקד הגיעה עלות העסקתו ל-11 מיליון שקל - יותר מ-5 מיליון שקל דמי ניהול, והיתרה תגמול מנייתי.

במסגרת תפקידו נהנה עינן מתשלום חודשי קבוע של 300 אלף שקל, צמוד למדד, לחברת ניהול שבבעלותו, לצד תגמולים והטבות נוספות.

לפי הסכם העסקתו, שאושר ב-2011, ממועד ההודעה על סיום התפקיד זכאי עינן לתשלום על שנה נוספת, ויש להניח כי ייהנה גם ממענק פרישה.

עינן מסר כי "לאחר 20 שנות ניהול אינטנסיביות באחת מקבוצות העסקים המרתקות בישראל, ובצמוד לעבודה אישית ומקצועית עם היזם ואיש החזון דוד עזריאלי ז"ל, אשר שימש כמודל השראה לרבים מאתנו, החלטתי לפרוש מתפקידי בעוד כ-10 חודשים, ולממש אתגרים נוספים בחיי האישיים. אני עוזב קבוצה איתנה בראשותה של יושבת הראש דנה עזריאלי, ומשאיר אחרי צוות ניהולי מקצועי מהמדרגה הראשונה, בראשות יובל ברונשטיין המנכ"ל, אשר יידעו להמשיך את חזון משפחת עזריאלי בבניית הארץ ופיתוח הכלכלה הישראלית".

קבוצת עזריאלי היא אחת מקבוצות הנדל"ן המובילות בישראל, הנסחרת בשווי שוק של כ-15 מיליארד שקל, ומחזיקה ב-14 קניונים ברחבי הארץ, 11 נכסי משרדים ואחרים, שמונה פרויקטים בהקמה וחמישה נכסים מניבים בארה"ב.