וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הכריע: דנקנר איבד את השליטה על אי.די.בי

גלעד גרוסמן

17.12.2013 / 13:30

בית המשפט קיבל את הצעתם של מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין לשליטה על חברת האחזקות, בכפוף לחשיפת מקורות המימון של בן משה. דנקנר בתום הדיון: "לא נאמרה המילה האחרונה"

מערכת וואלה!

דנקנר נפרד מאי.די.בי: בית המשפט המחוזי בתל אביב הכריע בצהריים (שלישי) את גורלה של חברת האחזקות, וקיבל את הצעת השליטה של מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין על פני זו של קבוצת נוחי דנקנר ואלכסנדר גרנובסקי. עם זאת, ההחלטה, שתיכנס לתוקפה ב-29 בדצמבר, תיושם רק לאחר חשיפת מקורות המימון של בעלי השליטה החדשים. דנקנר עדיין יכול לערער על ההחלטה.

בתום הדיון, אמר דנקנר לכלי התקשורת: "שמענו עכשיו החלטה של כבוד השופט אורנשטיין. אמרתי לכם כמה פעמים שאני מאמין במערכת המשפט הישראלית ובהחלטותיה, ולא נאמרה המילה האחרונה. השופט הטיל על הקבוצה השנייה לגלות את המקורות הכספיים שלה, דבר שלא נעשה עד היום, ואני מאמין בצדק ומאמין שבסופו של דבר השליטה תישאר בידינו". עו"ד רם כספי, נציגו של דנקנר, אמר כי השופט "נהג בחוכמה. ההחלטה לבדוק את השליטה ומקורות ההון של בן משה היא החלטה חכמה".

מן הצד השמח, התייחס גם איש העסקים מוטי בן משה להכרעת הדין. "אני מודה לשופט על הכרעת הדין האמיצה", אמר בהתרגשות. "כבר ביום ראשון האחרון הייתי מוכן להציג בפני בית המשפט את המסמכים הדרושים כדי להזים את ההאשמות חסרות השחר מצד דנקנר. השופט יקבל את כל הגילוי שיידרש. אי.די.בי נמצאת מהיום בדרך חדשה".

נוחי דנקנר בהחלטה התיק אי. די.בי , דצמבר 2013. דרור עינב
. דנקנר בבית המשפט, היום/דרור עינב

השופט איתן אורנשטיין הסביר כי מדובר בהסדר מורכב ולא שגרתי, שהעלה שורה של סוגיות משפטיות, ושההליך השתלם בכך שהקטין בסופו של יום את גובה ההפסד של הנושים. לדבריו, לא היה מקום להורות על פירוק הקונצרן. אורנשטיין הבהיר כי ניתן לחייב את החברה לקבל את הסדר הנושים, מכיוון שהיא אינה יכולה לשלם את חובותיה, וקבע כי טענותיו של דנקנר, בהן הטענה כי הצעתו עדיפה, אינה מספקת כדי לדחות את רצון הנושים.

ההחלטה נדחתה להיום לאחר דיון של שלוש שעות שהתקיים ביום ראשון, והסתיים ללא הכרעה של השופט איתן אורנשטיין. הדיון בתחילת השבוע עסק בעיקר בניסיון השופט להבין מהו מקור כספו של המשקיע האלמוני בן-משה, שהפקיד יותר מחצי מיליארד שקלים בנאמנות לטובת עסקת ההשקעה באי.די.בי. בדיון, נשבע בן משה בפני השופט: "אני בעל השליטה היחיד בחברת 'אקסטרה הולדינג' (שבאמצעותה תיעשה ההשקעה), אני לא מחזיק בשליטה בה עבור מישהו אחר, ויש לי אסמכתאות לכך".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מוטי בן משה בבית המשפט השבוע. דרור עינב
דרך חדשה. בן משה, היום בבית המשפט/דרור עינב

בשבוע שעבר הצביעו יותר מ-75% מבעלי אג"ח אי.די.בי בעד הצעת השליטה של קבוצת אלשטיין-בן משה בסיבוב שני. זאת לאחר הצטרפותו של בנק לאומי ל-71% שהצביעו בעדם בסיבוב הראשון. בין התומכים בהצעת אלשטיין-בן משה נמנו נציגות האג"ח של אחזקות, המורכבת מקרן הפנסיה גילעד ובית ההשקעות אקסלנס; גופים מוסדיים ובהם פסגות, הראל ומיטב דש; ומחזיקים פרטיים המיוצגים על ידי אוהד אלוני וקרן ברוש.

קונצרן אי.די.בי הוא אחד מחברות האחזקות החזקות במשק, המחזיקה בבעלותה, בין היתר, את חברת התקשורת "סלקום", הרשת הקמעונאית "שופרסל", וחברת הביטוח "כלל ביטוח". על כן, להחלטת בית המשפט היום יכולה להיות נגיעה ישירה לרבים בציבור בישראל.

עוד על משבר אי.די.בי:
נוחי דנקנר: "אני הנפגע העיקרי ממה שקרה בחברה"
אם דנקנר יפסיד את IDB - אין סיכוי שיפרע חובות
איש העסקים האלמוני ממודיעין ירכוש את אי.די.בי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully