וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין חדש בפייסבוק: "לסגור את החשבון בבנק לאומי"

שלי אפלברג

8.12.2011 / 21:31

מזכ"ל שלום עכשיו פצח אמש במלחמה נגד בנק לאומי - בגלל עמותת "אם תרצו". אופנהיימר כועס על השתתפות עמותת "אם תרצו" בפרויקט; עשרות גולשים בקבוצת מחאה בפייסבוק

יריב אופנהיימר, מזכ"ל שלום עכשיו, פתח מלחמה נגד בנק לאומי ופרויקט 2 מיליון סיבות טובות. במכתב אותו פרסם אמש (רביעי) אופנהיימר הודיע כי הוא סוגר את חשבונו בלאומי על רקע השתתפות עמותת "אם תרצו" בפרויקט 2 מיליון סיבות טובות של הבנק. בפרויקט, 2 מיליון שקל מכספי התרומות של לאומי נתרמים לעמותות אשר הגולשים בוחרים בהם.

במקביל לכך, רץ קמפיין חדש ברשת הפייסבוק לסגור את חשבון הבנק בלאומי. עמוד הפייסבוק של הבנק מלא בתלונות לקוחות הדורשים להסיר את עמותת "אם תרצו" מהפרויקט - ובמידה ולא - יסגרו את חשבונם בבנק.

במכתבו של אופנהיימר אותו הפיץ בפייסבוק הוא כתב כי "במשך למעלה מעשרים שנה אני מנהל את חשבונות הבנק שלי בסניף לאומי. לצערי, איאלץ עד סוף השבוע לסגור את חשבון הבנק שלי ולעבור לבנק אחר".


אופנהיימר נימק את החלטתו בצירוף עמותת "אם תרצו" לתחרות. לדבריו, "הנהלת הפרויקט התעלמה מדרישות הסף המציינות במפורש בתקנון התחרות - כי עמותה פוליטית לא תורשה להשתתף במיזם".

אופנהיימר טוען כי מעיון קצר באתר האינטרנט של אם תרצו ובפעילותה הציבורית של העמותה ניתן ללמוד כי מדובר בתנועה בעלת צביון פוליטי ימני ברור, "ראשיה מעורבים עד צוואר ביוזמות חקיקה, התנועה מטיפה ומקדמת חוקים אשר הוגדרו לאחרונה על ידי היועץ המשפטי לממשלה כבלתי דמוקרטים".

אופנהיימר הזהיר את לאומי כי הוא ורבים ממכריו המחזיקים חשבון בבנק לאומי יעזבו את הבנק תוך מספר ימים אם לא יוסר שמה של עמותת אם תרצו מרשימות העמותות המועמדות לקבלת הפרס. בנוסף אמר כי יפעל באמצעים משפטיים על מנת לאלץ את הנהלת בנק לאומי לכבד את תקנון התחרות אותו היא ניסחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
""הנהלת הפרויקט התעלמה מדרישות הסף המציינות במפורש בתקנון התחרות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

תגובת לאומי

מטרות פוליטיות לא יורשו להשתתף בפרויקט והכוונה בכך - היא לא לאפשר לעמותות המזוהות עם מפלגה מסוימת לאסוף כספים. התקנון אינו מאפשר לנו לפסול את השתתפותה של עמותה שאינה תומכת במפלגה כלשהי ואף מגדירה את עצמה כפעילה חוץ מפלגתית וחוץ פרלמנטרית". ‏

עם זאת, הסבירו בלאומי כי "ברור לנו כי חלק מהציבור אינו מסכים עם פעילויותיה של 'אם תרצו' ועם האופן בו היא מציגה את עמדותיה בציבור. אך זהו בדיוק ייחודו של הפרויקט: לאומי מעמיד לרשות כל העמותות פלטפורמה להציג את עצמן, בוחן אם הן רשומות כדין ומתנהלות באופן תקין ולאחר מכן מוסר את ההחלטה על מתן התרומה באופן בלעדי בידי הגולשים".

תגובת עמותת "אם תרצו"

עמית ברק, דובר ומרכז תחום מילואים בתנועה, מסר כי "אנו שמחים שישנם גורמים שונים המסייעים לפרסומנו ומצטערים עבורם שכל עשייתם מסתכמת בקטנוניות לשמה. הגשנו את מועמדותנו על פי דרישות התקנון ואנו סמוכים ובטוחים כי מועמדותנו אושרה על רקע עשייתנו הרבה והחשובה".

ברק הדגיש כי "תרומתנו לחיילי המילואים, לתלמידי בתי ספר בצפון ובדרום, לבני מיעוטים המשרתים בצה"ל ובשירות לאומי ולעולים החדשים מוערכת על ידי הציבור - דבר שאפשר לראות גם על פי התוצאות עד עתה. אנו מודים לבנק לאומי ומאחלים הצלחה ועשייה פורה לעמותות הנוספות המשתתפות בפרוייקט.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
הפגנת חברי תנועת "אם תרצו" מול השגרירות הטורקית בארץ בעקבות תקרית משט הסיוע לעזה- מאי 2010. נמרוד סונדרס
"תנועה בעלת צביון פוליטי ימני ברור". הפגנה של "אם תרצו" אחרי המשט לעזה/נמרוד סונדרס

"2 מיליון סיבות לעזוב את לאומי"

בימים האחרונים נפתחה קבוצה חדשה בפייסבוק בשם: 2 מיליון סיבות לעזוב את לאומי. ראשי הקבוצה מאשימים את הבנק כי הוא מסבסד את אם תרצו ודורשים כי לא יעשה זאת עם כספם.

לקוחות לאומי שנמנים עם יוזמי הקבוצה כתבו כי בשל תמיכת הבנק בעמותה שלדבריהם הינה "גוף ימני קיצוני" הם מתחייבים לעזוב את הבנק עוד השבוע. לדבריהם, ערכי העמותה נוגדים באופן מוחלט את צו מצפונם והשקפת עולמם. בקבוצה נכתב כי "בנק לאומי הוא גוף פרטי ולא פוליטי. לא ניתן שכספנו ישמשו למימון גופים פוליטיים בכלל וגופים קיצוניים הקוראים באופן מובהק לרדיפה פוליטית והשתקה כ"אם תרצו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully