וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין לכם טלוויזיה? המדינה עדיין תוכל לגבות אגרה

אופיר בר-זהר

21.10.2010 / 8:00

לפי תיקון לחוק רשות השידור הנכלל בחוק ההסדרים, המדינה תוכל לגבות אגרה גם ממי שאינו מחזיק בביתו טלוויזיה. השינוי נשען על ההנחה שצרכנים רבים צופים בשידוים באינטרנט. החלת הסעיף תצריך אישור מהשר הממונה, ועדת הכספים ושר האוצר

המדינה תוכל לגבות אגרה גם ממי שאינו מחזיק בביתו מקלט טלוויזיה - כך עולה מהתיקונים לחוק רשות השידור שנמצאים בחוק ההסדרים. החלת הסעיף טעונה את אישורו של השר הממונה על רשות השידור, אם ייווכח כי "שינויים בהרגלי הצפייה של הציבור מצדיקים זאת". כן טעון הסעיף את אישורם של ועדת הכספים ושר האוצר.

השינוי בחוק נשען על ההנחה כי כיום אפשר לצפות בשידורי הטלוויזיה גם באמצעות האינטרנט. "שינויים טכנולוגיים עשויים להביא לשינויים בהרגלי הצפייה, כך שצפייה בשידורים תיעשה שלא באמצעות מקלטי טלוויזיה, כנהוג כיום, אלא לדוגמה במחשב הביתי", נכתב בדברי ההסבר לתיקון.

כמו כן מוסבר כי מטרת שינוי החוק היא "לאפשר לרשות השידור מקורות תקציביים להמשיך להתקיים ולהגשים את מטרותיה", ולכן "אגרה שנתית תשולם בגין האפשרות לקליטת שידורי טלוויזיה אף אם לא באמצעות מקלט טלוויזיה". לפי הצעת התיקון, השר הממונה על רשות השידור יורשה להחליט על מי הוא מחיל את ההוראה.

זה יותר משנה מתנהל במשרד התקשורת שימוע שאמור להסדיר את נושא התוכן באינטרנט מבחינת תשלומי תמלוגים, מחויבות לתוכן ועוד, אך טרם נמסרו החלטות המשרד בעניין. אם ישונה חוק רשות השידור בחוק ההסדרים, השינוי יהיה למעשה צעד אופרטיבי להכרעה בעניין, ויוכל לגרור חיוב עתידי של כלל האזרחים בתשלום אגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully