וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בגבעתיים: בניין המשרדים הגבוה בארץ

שלומית צור

22.2.2010 / 17:14

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז תל אביב הפקידה אתמול את תוכנית הסיטי בגבעתיים הכוללת את המגדל - בן 70 הקומות

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז תל אביב הפקידה אתמול (ראשון) את תוכנית הסיטי בגבעתיים הכוללת את מגדל המשרדים הגבוה ביותר באזור מתחם הבורסה, רכבת ארלוזורוב וכביש איילון, הכולל 70 קומות. המגדל הגבוה ביותר נכון להיום באזור הוא מגדל משה אביב הכולל 68 קומות.

מתחם התוכנית ממוקם בכניסה המערבית של גבעתיים בין הרחובות שפע טל, ערבי נחל ורצועת איילון. המתחם נמצא בסמוך למחלף ארלוזורוב בתל אביב בגבול של מתחם הבורסה ברמת גן ובסמוך לאזור המתוכן להיות מתחם 2000 בתל אביב.

יזמית התוכנית היא חברת יורוקום, בעלת הזכויות בקרקע, והיא כוללת מגרש של 10 דונם הממוקם במתחם מרכזי בכניסה לגבעתיים ועל גדת נתיבי איילון, בסמיכות לרכבת ישראל ולשני קווים עתידיים של הרכבת הקלה.

לאור החלטת המדיניות של הועדה המחוזית על הגדלת זכויות מרכז עסקים ראשי (מע"ר), הוחלט לאפשר את העצמת הבניה במתחם להקמת מגדל שעיקרו משרדים, בשטח עיקרי של 84 אלף מ"ר ובגובה 70 קומות.

השימושים יהיו משרדים, מרכז כינוסים גדול, ושטחי מסחר משניים בגודלם. כמו כן מתוכננים שטחי ציבור בהיקף של 3000 מ"ר שניתנים לשימוש גם עבור משרדים לעיריית גבעתיים. בוועדה המחוזית לקחו בחשבון פיתרון תחבורה קיים באזור הכולל תחבורה ציבורית בסמוך לתחנת הרכבת מרכז, מסוף האוטובוסים ארלוזורוב, הממוקם על גדת האיילון.

בתוכנית הושם דגש על קישוריות של הולכי רגל למתחם הבורסה, למתחם תל אביב 2000, לתחנת הרכבת, ולמתחם תע"ש השלום הסמוך. כמו כן הושם דגש על תכנון המרחב הציבורי כולו, הבנוי והפתוח, ועל מעברי הולכי רגל.

דונם משטח התוכנית ייועד לגינה לטובת העובדים במתחם התעסוקה ולטובת הציבור העובר בה. את התוכנית תכנן משרד אמאב אדריכלים.

  • עוד באותו נושא:
  • גבעתיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully