וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרבן הבא של החרדים?

עדי דברת

12.6.2008 / 13:19

ועדת החרדים שוקלת אפשרות להחרים את עסקי רמי לוי או כל קונה אחר שירכוש את הסניפים ה"חרדים" של שפע שוק מידי דודי ויסמן

חרם החרדים על ויסמן לא יפסח ככל הנראה גם על כל מי שיבוא איתו בעסקים. ל-TheMarker נודע כי ועדת הרבנים שוקלת להרחיב את החרם נגד ויסמן כך שיחול גם על אלה שיקנו את סניפי שפע שוק. השמות שהועלו בעבר בתור אלה המעוניינים לקנות את סניפי שפע שוק מידי ויסמן הם רמי לוי, הבעלים של רמי לוי שיווק השקמה וזאכי שלום, הבעלים של חצי חינם.

יצחק גולדקנופף, מזכיר ועדת הרבנים, אמר היום ל-TheMarker כי ועדת הרבנים שוקלת להמשיך ולהחיל את החרם על שפע שוק גם במידה ורמי לוי או קונה אחר ירכשו אותה מידי ויסמן. גולדקנופף אף הוסיף ואמר כי לא מן הנמנע שבמידה ורמי לוי או קונה אחר ירכשו את סניפי שפע שוק החרדיים מידי ויסמן, תחליט ועדת הרבנים להחרים את כל עסקיו של אותו רוכש - כולל את רשת רמי לוי שיווק השקמה או כל עסק שבבעלות אותו רוכש עתידי. הסיבה, לדברי גולדקנופף - לוי או כל קונה אחר שיבוא במקום ויסמן, על אף שאינו מחלל שבת בעצמו, עוזר לויסמן לצאת מהתסבוכת אליה נקלע ובכך עוזר לו לחלל את השבת. יצוין כי גולדקנופף אמר כי מדובר ברעיון שהדרכים לפעול בו נשקלות בימים אלה בכובד ראש אך עדיין לא נעשה צעד מעשי בעניין ולא נחתם כל מסמך בנוגע לחרם שכזה.

החרם החרדי על קבוצת החברות של דור אלון, בהן רבוע כחול ושפע שוק, החל לפני כשלושה חודשים, לאחר שוועדת הרבנים לענייני קדושת השבת הורתה לציבור החרדי שלא "להתקשר בעסקים" עם עסקיו של ויסמן. בשלב זה עדיין לא יצאה הוראה מוחלטת שלא לרכוש בסניפים אלה, אך בוועדת הרבנים אומרים כי אם ויסמן לא ייכנע, חרם כזה יפורסם בימים הקרובים. עם זאת, כבר עתה מדירים החרדים את רגליהם משפע שוק, ולפי הערכות הרשת רשמה ירידה של 50% בהיקף המכירות.

כפי שפורסם ב-TheMarker לפני כשבוע, גורמים המקורבים לויסמן העריכו כי ויסמן מתכוון למכור כעשרה מסניפי תת-הרשת שפע שוק, הפועלים בריכוזים חרדיים. לדבריהם, ויסמן מתכוון לצאת מפעילותו במגזר החרדי בעקבות החרם שהוכרז עליו בגין הפעלת רשת החנויות AM:PM בשבת. לשפע שוק כ-40 סניפים, אך רובם ממוקמים באזורים מעורבים. אחת האפשרויות שעומדות בפני ויסמן והועלתה כאפשרית היא למכור את סניפי שפע שוק הפועלים במגזר החרדי לרשת רמי לוי שיווק השקמה, שלה 12 סניפים כיום. ואולם, רמי לוי אמר אז ל-TheMarker כי "הידיעות כאילו הגשנו הצעה לרכישת סניפי שפע שוק אינן נכונות והדבר לא עלה על הפרק". לוי הכריז באחרונה על כוונתו לפתוח רשתות המיועדות למגזר החרדי, והוא אף מפעיל רשת כזאת ביישוב החרדי בית"ר עלית. לוי הוסיף אז כי הם מעוניינים להתרחב ולפתוח סניפים חדשים ונשקלת האפשרות לרכוש רשתות מתחרות, אך לא מתקיים משא ומתן מול רבוע כחול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully