וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניחה במדד בטחון הצרכנים בארה"ב

אשר שכטר

16.5.2008 / 19:38

ירד לרמתו הנמוכה ביותר מזה 28 שנה בעקבות העלייה החדה במחירי הדלק והמזון. התחלות הבנייה בארה"ב עלו בחודש אפריל ב-8.2%

מדד בטחון הצרכנים בארה"ב צנח בחודש מאי לרמתו הנמוכה ביותר מזה 28 שנה בעקבות העלייה החדה במחירי הדלק והמזון המכבידים על הוצאותיהם החודשיות של האמריקאים והמשבר המתמשך בשוק הדיור. מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ורויטרס צנח במאי לרמה של 59.5 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר מאז 1980 - לעומת 62.6 באפריל. הנפילה במדד בטחון הצרכנים היתה חדה בהרבה מתחזיות הכלכלנים, שצפו כי המדד יירד ל-61 נקודות במאי.

מדד הציפיות העתידיות של בטחון הצרכנים צנח גם הוא ברמה של 51.7 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר מאז 1990 - לעומת 53.3 באפריל. מדד המצב הנוכחי, המשקף את דעתם של אזרחי ארה"ב בנוגע למצבם הפיננסי, נפל לרמה של 71.7 - רמתו הנמוכה ביותר מאז 1980 - לעומת 77 בחודש אפריל.

שוק התעסוקה האמריקאי איבד יותר מ-230 אלף משרות מאז תחילת השנה על רקע האטה כלכלית חריפה שנגרמה בעקבות ההידרדרות המתמשכת בשוק הדיור ומשבר האשראי העולמי. כלכלנים צופים כי הצריכה הפרטית, המרכיבה כשני שלישים מהתמ"ג האמריקאי, תצמח בקצב האיטי ביותר מזה 17 שנה במחצית הראשונה של השנה, בעקבות ההאטה הכלכלית והעלייה החדה במחירי האנרגיה והמזון, ותגרור את כלכלת ארה"ב למיתון.

מוקדם יותר היום, דיווח משרד המסחר האמריקאי כי התחלות הבנייה בארה"ב עלו בחודש אפריל ב-8.2% לקצב שנתי של 1.032 מיליון יחידות, מעל תחזיות האנליסטים והעלייה השלישית במספר התחלות הבנייה בארה"ב בארבעת החודשים האחרונים. מספר התחלות הבנייה של בתים חד-משפחתיים נפל במאי לשפל של 17 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully