וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה למשבר בחינוך?

עומר רבין

10.12.2007 / 19:14

יצחק תשובה הודיע על הקמת קרן חדשה של 100 מליון שקל לתמיכה במערכת החינוך. "לישראל יש היום מוניטין אדיר כמרכז ידע, חכמה ויזמות – אנו מוכרחים להמשיך ולתרום לפיתוחה של המדינה"

איש העסקים המצליח יצחק תשובה הודיע הערב בוועידת הנעילה של ועידת ישראל לעסקים על הקמת קרן חדשה של 100 מליון שקל שמטרתה תמיכה במערכת החינוך ופתרון המשבר המתמשך. "צריך לגרום לכך שמקצוע ההוראה יהיה אטרקטיבי מאד מאד מאד – להעלות את רמת ההוראה בצורה דרמטית ביחס למה שיש היום. צריך להשקיע הרבה הרבה יותר בחינוך, וגם לדרוש רמה גבוהה מהמורים בהתאם. צריך להשתוות לקוריאה ולפינלנד ולא פחות מזה"

תשובה, הנמנע לרוב להתראיין ולדבר בתקשורת, זכה לתשואות ולקבלת פנים חמה במיוחד מנוכחי הועידה שאף קיבלו אותו בקימה ובתשואות – כבוד שלו לא זכו גם ראשי המערכת הפוליטית והכלכלית שפקדו את מרכז הועידה בתל אביב ביומיים האחרונים. תשובה פנה מעל הבמה לדור הצעיר ואמר: "האמינו בעצמכם ונסו, אל תרימו ידיים ואל תיכנעו: כמו שאני התחלתי משום מקום, מאפס, והייתי צריך לצאת כל יום ולעבוד קשה בבנייה – והגעתי, תודה לאל, למקום שבו אני נמצא היום".

"לכסף אין שום משמעות בעיניי", אמר תשובה והפתיע את הקהל: "מה שדוחף אותי בכל בוקר הוא פשוט ההנאה מהעשייה וזה גם מה שאני אומר לבני ולבנותיי: העשייה היא עצם העניין, אני לא צריך את הכסף – וסביר מאוד גם להניח שבשלב מסויים, לא רחוק, את חלקו הגדול גם אתרום ואעביר הלאה לאלה שבאמת זקוקים לו ולמטרות חשובות באמת".

מה סוד ההצלחה של תשובה ועופר?

בהמשך דבריו, חלק תשובה שבחים רבים לאנשי העסקים הישראליים: "למדינת ישראל מוניטין אדיר בכל העולם, והיא נחשבת למרכז של ידע, חכמה ויזמות. בכל העולם מחזרים אחרי המוחות הישראליים והם הפכו לשם נרדף לחכמה והצלחה". איש העסקים המצליח פנה למשקיעים, והפציר בהם להמשיך ולגלות מעורבות בפיתוח מדינת ישראל ובשמירה על חוסנה הכלכלי, "למען הדורות הבאים". בנוסף, פנה לראשי המערכת הכלכלית ואמר: "המדינה חייבת לעודד את המשקיעים הישראליים והזרים ולסייע להם בכל דרך להגביר ולהגדיל את השקעותיהם בארץ. יש כאן רגולציה שהיא ראויה לשבח בתחומים רבים מאד, אך יחד עם זאת יש תחומים שבהם המדינה חייבת להתאים את עצמה לשינויים בשווקים העולמיים – ישראל חייבת להיות אטרקטיבית למשקיעים הזרים והישראליים כאחד".

תשובה מתח גם ביקורת על מנהל מקרקעי ישראל: "94% מקרקעות המדינה שייכות למנהל, כשיש צמא בשוק מצד משקיעים בארץ ובעולם לקנות קרקעות ולפתח – אני חושב שצריך למצוא אולי פיתרון אחר או מודל אחר לניהול קרקעות המדינה. כשהוקמה המדינה היה חשוב להחזיק את הקרקעות בידי הממשל – היום צריך לתת למדינה להתפתח ולהיבנות". תשובה זכה גם לתמיכה מצד חברו לפפאנל, איש העסקים אליעזר פישמן שאמר: "מדובר בגוף לא יעיל, שמתנהל בצורה רעה ואין ספק שזו בעיה שצריך לטפל בה".

תשובה, שנודע לאחרונה בין היתר בזכות הרחבת עיסוקו בתחום המלונאות הודיע על יעדים מרחיקים לכת גם בתחום זה: "אנחנו מתכוונים להקים עשרות מלונות מרשת פלאזה בכל מדינה בעולם - כשמלון הדגל יהיה כאן, בתל אביב - וזה מרגש אותי במיוחד".

כשהתבקש תשובה לתת "טיפ" כיצד להפוך לענק השקעות אמר "הסוד הוא בבית – סוד ההצלחה שלי הוא אשתי, חיה". עידן עופר, שנבחר לאיש השנה 2007 של גלובס בסיום הועידה גילה גם הוא כנות וגילה בפאנל את סוד ההצלחה שלו: "צריך פשוט לדעת להיוולד טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully