וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרק, סרק?

עדי דברת

23.10.2007 / 12:35

איגוד חברות הפרסום: "נשקול את המשך צעדינו מול אמצעי תקשורת אשר נוטלים חלק בקמפיין לשחרורו של יגאל עמיר"

איגוד חברות הפרסום ואיגוד המפרסמים יצאו היום בקריאה לאמצעי התקשורת "להפסיק לאלתר את הפרסומים הקוראים לשחרורו של יגאל עמיר, רוצח ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין ז"ל". בהודעתם, ציינו האיגודים כי ישקלו את המשך צעדיהם מול אמצעי תקשורת אשר נוטלים חלק ב"קמפיין האנטי דמוקרטי לשחרורו של הרוצח יגאל עמיר".

"קיבלנו בתדהמה ושאט נפש את הפרסומים המסחריים והמערכתיים, הקוראים לשחרורו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל. אנו כגוף, קוראים לכל אמצעי התקשורת לשקול שלא לפרסם במדיה עליה הם אחראים פרסומים, אשר נועדו להיות בעוכרי העקרונות הדמוקרטיים ומעודדות רמיסה מוחלטת של הדמוקרטיה הישראלית", אומר יו"ר איגוד חברות הפרסום, יאיר גלר. "אין לטעות, הדמוקרטיה וחופש הביטוי הינם עקרונות נעלים, ואנו הראשונים להגן עליהם. ואולם לא ייתכן כי נגרום לדמוקרטיה עוול נורא כל כך ובשמה נאפשר רמיסתה על ידי עידוד רוצח אשר רמס ברגל גסה את הערכים הדמוקרטיים עליהם מושתתת מדינת ישראל".

ירון דור, יו"ר איגוד המפרסמים, ציין כי האיגוד מביע את צערו כלפי משפחת רבין וכלפי עם ישראל "שסבלו מספיק" ומתייחס לפרסומים אודות שחרורו של רוצח ראש הממשלה בשאט נפש. "אנו חיים במדינה דמוקרטית אבל גם במדינה דמוקרטית ישנם קווים אדומים ופרסומים אלו מעידים על חציית קווים. אנו כגוף המניע את גלגלי התקשורת בישראל בהונו, נראה בכל היענות של מדיה לשתף פעולה בקמפין נלוז שכזה כפגיעה בנו ובתושבי ישראל כולם".

הסיפור החל לפני פחות משבועיים, אז הודיע "הוועד למען הדמוקרטיה" - גוף חדש שהוקם על ידי פעילי הימין הקיצוני ברוך מרזל, איתמר בן-גביר ואביגדור אסקין - על יציאה בקמפיין רחב היקף לשחרורו של יגאל עמיר. אותו גוף מסר אז ל-TheMarker כי המימון לקמפיין מגיע ממיליונר אמריקאי יהודי, שאת שמו הוא מסרב למסור וכי אותו מיליונר מימן כבר מודעה שפורסמה בעיתונות מטעם אותו גוף.

בן גביר: כדאי שהאיגוד ישלוט בפרסומאים שלו

איתמר בן-גביר, מראשי הגוף, אמר ל-TheMarker כי הקמפיין יכלול שילוט חוצות, דיוור ישיר של גלויות שישלחו לאלפי אנשים וסרטון שיופץ על גבי דיסקים שיופצו תחת הכותרת "עת שלום, עת פיוס - בפסח הקרוב יגאל עמיר בבית" ויפרטו את הסיבות לשחרורו של עמיר.

בן-גביר הגיב היום על הודעת שני האיגודים בבוז: "בשבועיים האחרונים פנו אליי יותר מעשרה פרסומאים בכירים וגופי מדיה שונים במטרה לשתף איתנו פעולה לכן כדאי אולי שהאיגוד ישלוט בפרסומאים שלו. אנחנו הולכים לצאת בחלוקה של 150 אלף דיסקים ולא ממש צריכים את שני האיגודים הללו".

על הטענות נגד הקמפיין, אומר בן-גביר: "בוקר טוב איראן. אנחנו לא תומכים במעשה של יגאל עמיר אך היה לנו חשוב להציג את השמאל במלוא עליבותו. כל השנה הם מדברים על כך שחופש הביטוי הוא נר לרגליהם אבל כשזה מגיע ליגאל עמיר פתאום הם מדברים בשפה אחרת לגמרי. מעניין אם האיגודים האלה היו מוציאים הודעה דומה על קמפיין לשחרור ברגותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully