וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלמה ה-XP?

רוי פלג

15.10.2007 / 15:27

בדיקה של TheMarker IT חושפת כי כמעט ולא ניתן לרכוש מחשב נייד נטול ויסטה בארץ

רק לפני מספר שבועות התבשרנו שמיקרוסופט החליטה להאריך את חיי המדף של מערכת ההפעלה חלונות XP בחמישה חודשים נוספים, ובכך למעשה היא מאפשרת ליצרניות המחשבים ורשתות השיווק להמשיך להפיץ את מערכת ההפעלה הוותיקה עד ה-31 ליוני.

ויסטה תחגוג בעוד זמן לא רב יומולדת שנה, אולם אפילו מיקרוסופט עצמה מודה שמהירות חדירתה לשוק עד כה מאכזבת. המערכת החדשה סובלת מבעיות רבות, בעיקר חוסר תאימות לתוכנות רבות, ומחסור במנהלי התקנים לחלק מרכיבי החומרה. מעבר לכך, משתמשים פרטיים כמו גם ארגונים רבים, ממתינים לשחרורה של חבילת השירות הראשונה לויסטה, המתוכננת לרבעון הראשון של 2008, לפני שהם עושים את המעבר.

למרות כל זאת, אדם פרטי שייגש לאחת מרשתות המחשבים הגדולות דוגמת באג, אופיס דיפו או שקם אלקטריק, ויבקש לרכוש מחשב נייד חדש המצוייד במערכת ההפעלה XP, יגלה כי מדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית.

אין XP בחנויות

בדיקה במספר סניפי רשת באג למשל, מלמדת כי הרשת מוכרת מחשבים ניידים אך ורק עם ויסטה. לאחר התעקשות והפעלת לחץ על נציגי המכירות, התברר כי קיים דגם אחד בלבד, Thinkpad R61 אותו מספקת החברה עם XP, אולם מחירו עומד על 7,000 שקלים.

המצב באופיס דיפו עגום אף יותר - בכל הסניפים אליהם פנינו נאמר לנו כי הרשת מוכרת מחשבים ניידים אך ורק מבוססי ויסטה, וכי אינה מחזיקה עוד מחשבי XP.

בתגובה לפנייתנו אישרה באג כי הרשת אכן מספקת דגם אחד בלבד עם XP, ואילו את כל שאר הדגמים ניתן לקניה אך ורק עם ויסטה, זאת על פי המלצתם של הספקים השונים. הרשת הוסיפה כי אילו היתה חשה בדרישה משמעותית מכיוון הלקוחות, היתה שוקלת להפעיל לחץ על הספקים להעמיד לרשותה מחשבים בעלי XP, אולם אין היא חשה כל לחץ כזה.

גם אופיס דיפו אישרה כי כל המותגים המובילים עברו זה מכבר לויסטה, והרשת מוכרת את הדגמים המוצעים לה על ידי הספקים השונים. גם כאן חזרה הטענה כי אילו היתה קיימת דרישה למחשבים המצויידים ב-XP, הייתה אופיס דיפו דואגת להחזיק במלאי דגמים כאלה. עם זאת, לטענת הרשת, למרות שדגמים מבוססי XP אינם מצויים במלאי, לקוח פרטי שיתעקש על כך, יוכל לקבל כמעט כל דגם עם מערכת XP.

אתם אשמים

מכיוונן של יצרניות המחשבים, התמונה המתקבלת היא מעט שונה. רענן ביבר, מנכ"ל דל ישראל טוען כי דל מספקת לרשתות השיווק השונות את הדגמים על פי בקשתם, ואם רצונן בכך, הן יכולות להזמין מחשבים המצויידים ב-XP. לדבריו אין מדובר כאן במניעה טכנית כלשהי, אלא בהיצע וביקוש. ביבר דואג להבהיר כי אין לדל כל הסכם או מחויבות למיקרוסופט למכור דווקא מחשבים בעלי מערכות ויסטה.

נציגי טושיבה בארץ לעומת זאת, מאשרים כי מדיניות החברה (בארץ ובעולם), בתיאום עם מיקרוסופט, היא לספק מחשבים המצוידים אך ורק בויסטה. תשובה ברוח דומה התקבלה גם מ-LG, המאשרת כי בהתאם לסגירה מול מיקרוסופט, ולאור נתוני הביקוש כפי שהם מתקבלים מהשוק הפרטי, מדיניות LG העולמית היא לספק בעיקר מחשבים מבוססי ויסטה, אם כי לטענתה קיימים מספר דגמים אותם ניתן עדיין לרכוש עם XP.

מחברת HP, נמסרה התגובה הבאה: "מחשבים ניידים מסדרת Comapq, כלומר קו הניידים העסקיים של HP, משווקים הן עם מערכות הפעלה XP Pro והן עם Vista Business. לאור העובדה ש-HP מאפשרת לבצע downgrade מ-XP לויסטה, בפועל רוב הניידים משווקים עם ויסטה (למעט לארגונים גדולים) והלקוח יכול להחליף ל-XP ובעתיד לשדרג חזרה ללא תוספת תשלום. במחשבים הניידים/נייחים מסדרת הפאביליון אין אפשרות למכירה ללא מערכת הפעלה ויסטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully