וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו רוצה לנצח את גוגל

סוכנויות הידיעות

2.10.2007 / 10:14

החברה השיקה היום מנוע חיפוש משודרג, בתקווה להביס את גוגל, המובילה בשוק החיפושים המקוונים. המטרה: להיות מנוע החיפוש מספר 1

ענקית האינטרנט יאהו השיקה היום את מנוע החיפוש המשודרג שלה, שנועד לקרוא תיגר על הדומיננטיות של המתחרה גוגל בשוק החיפושים המקוונים.

השינוי במנוע החיפוש הוותיק של יאהו בוצע במסגרת מקצה שינויים שמובילה החברה בניסיון לשפר את מעמדה מול גוגל, המובילה בשוק החיפושים המקוונים כשיאהו, במקום השני, משתרכת הרחק מאחור. לפי נתוני חברת המחקר נילסן-נטרייטינגס, 54% מפעולות החיפוש באינטרנט שבוצעו בארה"ב בחודש אוגוסט נעשו בגוגל - גידול לעומת 50% בחודש המקביל בשנה שעברה - ובמקום השני נמצאה יאהו עם נתח של 20% מפעולות החיפוש, לעומת 32% בתחילת 2005.

במסגרת מנוע החיפוש המחודש, שישדרג לראשונה את יכולות החיפוש האוניברסלי של יאהו, תציע יאהו דרכים אפשריות לנסח חיפוש בשעה שהמשתמש מקליד את המלים לתוך המנוע, תספק רשימה של נושאים הקשורים לתוצאות החיפוש ותניב יותר קישורים לתמונות, קטעי וידיאו ומוסיקה בדף התוצאות הראשי. כמו כן, מנוע החיפוש ישאב מידע משירות יומן האירועים של יאהו, Upcoming.org, כדי לציין אירועים הקשורים לתוצאות החיפוש.

היישומים החדשים בממשק החיפוש של יאהו, באופן לא מפתיע, דומים לשיפורים שהכניסו גוגל ו-Ask.com באביב האחרון ושאליהם הצטרפה גם מיקרוסופט בשבוע שעבר. ג'ים לנזון, מנכ"ל Ask.com, אף הרחיק לכת ואמר כי ההתמהמהות שבה נקטה יאהו בנוגע לשדרוג מנוע החיפוש שלה גורמת לה לנסות להדביק כעת את הפער, במקום להוביל את המירוץ הטכנולוגי בשוק החיפושים המקוונים.

"אנחנו כבר מנסים לפתח את השדרוגים הבאים. החיפוש המקוון הוא כזאת תעלומה שהוא דורש חדשנות עקבית כדי לספק את המשתמשים, וככל שאתה מספק כך הם רק רוצים יותר", אמר לנזון.

יאהו, לעומת זאת, הכריזה כי השדרוג האחרון הוא השינוי המשמעותי ביותר שעבר על מנוע החיפוש שלה בארבע השנים האחרונות. "אנחנו מכוונים לעמדת מנוע החיפוש מספר 1. נעשה זאת צעד אחר צעד. כרגע מדובר בצעד הראשון", אמר ויש מאקיג'אני, סגן הנשיא הבכיר של יאהו, שהוסיף כי כוונתה של החברה היא ליצור מאגר מידע ייחודי, שימשוך את הגולשים ועמם גם את ההכנסות מפרסום, בין היתר באמצעות שאיבת תמונות למנוע החיפוש מאתר שיתוף התמונות פליקר שבבעלותה. באופן אירוני, יכלול מנוע החיפוש האוניברסלי של יאהו גם סרטי וידיאו מאתר שיתוף הווידיאו יו טיוב, שבבעלות גוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully