וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיכת טיב טעם לכשרה אינה על הפרק"

מיכאל רוכוורגר

11.6.2007 / 16:03

רק מוצרי החזיר יוצאו מן הרשת "מה שיגדיל משמעותית את קהל היעד", טוענים בחברה, הרשת לא תהפוך על ידי כך לכשרה

החברות החדשות של איש העסקים ארקדי גאידמק מאבדות גובה בבורסה. בלי כל קשר הוציאה היום טיב טעם הודעת בורסה לאחר בקשה של רשות ני"ע. רשת המזון מודיעה כי לאחר שירכוש גאידמק את השליטה בה הוא מתכוון להביא לאישורה של מועצת המנהלים של החברה הצעה להוציא מהרשת את מוצרי החזיר. ההצעה באה מתוך הנחת יסוד שיש במהלך כזה כדי להגדיל באופן משמעותי את היקף קהל היעד אליו פונה הרשת מכל שכבות האוכלוסייה.

עוד מודיעה החברה כי נושאים שונים, בהם הפיכת הרשת לכשרה או סגירתה בשבתות, יבחנו לאורך הזמן ובמידה ויעמדו בקריטריונים כלכליים יועלו בפני מועצת המנהלים של החברה. נכון להיום נושאים אלו אינם נמצאים על הפרק. עוד הודיעה החברה לבורסה כי יש בכוונתו של גאידמק להגיש לחברה תוכנית להרחבה משמעותית של מספר הסניפים ופיזורם ברחבי ישראל.

בונים על התרחבות

בעקבות רכישת 51% ממניות טיב טעם בסוף השבוע האחרון על ידי גאידמק מהבעלים הנוכחיים של החברה, עמית ברגר וקובי טרייביש, מפרסם בית ההשקעות לידר שוקי הון תגובה אודות כניסתו של גאידמק לשוק הקמעוני וההשלכות הנגזרות מכך. תמורת טיב טעם שילם גאידמק כ-820 מיליון שקל, אשר שיקף, נכון לסוף השבוע האחרון, פרמיה של כ-83% מעל שוויה של החברה בבורסה.

האנליסטית גליה מיכלביץ', מציינת כי בעבר כבר דובר על כך שטיב טעם תהפוך לרשת כשרה וכתוצאה מכך עלולה לאבד את יתרונה התחרותי בשוק. עם זאת, כותבים בלידר כי תוכניות ההתרחבות של הרשת הכוללות הקמת 60-50 סניפים בתוך שלוש שנים, היתה מאלצת את טיב טעם לחדול מיישום האסטרטגיה הישנה בכל מקרה, וזאת כיוון שמוצרי מותרות יקרים אינם מתאימים לכלל האוכלוסיה.

בלידר מבססים את טענותיהם, וממחישים זאת על בסיס העובדה כי טיב טעם הורידה במהלך הרבעון הראשון של 2007 באופן משמעותי את מחירי המוצרים, דבר המשליך על מגוון ותמהיל המוצרים המוצע. רשת טיב טעם סיימה את הרבעון הראשון של 2007 ברווח של 611 אלף שקל, לעומת הפסד של 9.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2006.

בעקבות השיפור בתוצאות טיב טעם, בלידר מציינים כי קיים פוטנציאל השבחה לחברה באמצעות נקיטת מספר פעולות: ראשית, התרחבות במספר הסניפים וחיזוק מעמדה של הרשת מול הספקים. זאת, באמצעות רכישת סניפים, ו-או רשתות מזון פרטיות, על מנת להיות הרשת השלישית בגודלה בארץ. שנית, על החברה להוריד את הוצאות השכר ביחס לסך המכירות, אשר גבוהות כיום משמעות לעומת הרשתות הקמעוניות האחרות. בנוסף, כותבים בלידר, על טיב טעם לבצע שינוי במבנה החוב ולהוריד את הוצאות המימון הכבדות אשר מהוות נטל על פעילות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully