וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל - הכי לא ידידותית לסביבה

TheMarker

3.4.2007 / 4:26

ארגון גרינפיס דירג את חברות הטכנולוגיה. בראש הרשימה - לנובו הסינית, אשר מאפשרת למחזר את כל מחשביה

חברת אפל האמריקאית היא החברה הכי פחות ידידותית לסביבה בקרב 14 יצרניות המחשבים האישיים והטלפונים הסלולרים הגדולות בעולם, ואילו לנובו הסינית היא החברה הכי פחות מזהמת - כך עולה מרשימה מעודכנת שפירסם ארגון איכות הסביבה גרינפיס, אשר מבוססת על מידת השימוש בכימיקלים רעילים בתהליכי ייצור של מחשבים וטלפונים, וכן על היקף המיחזור של מוצרים שיצאו מכלל שימוש.

לנובו, אשר רכשה בשנת 2005 את חטיבת המחשבים האישיים של IBM האמריקאית, פעלה לצמצום הזיהום הסביבתי שהיא מייצרת מאז השקת הדירוג של גרינפיס באוגוסט 2006 - מסר הארגון. היא היתה החברה הראשונה ברשימה שהציעה לכל לקוחותיה אפשרות להחזיר את המחשב האישי לצורך מיחזור.

לנובו הדיחה מראשות הרשימה את נוקיה הפינית, יצרנית הטלפונים הסלולרים הגדולה בעולם, אשר ירדה למקום השני. בהמשך הרשימה מדורגות: סוני היפאנית, אריקסון השוודית, דל האמריקאית וסמסונג אלקטרוניקס הדרום קוריאנית.

35 מיליון טון פסולת בשנה

אפל נמצאת בתחתית הרשימה, לאחר שלא הפסיקה לעשות שימוש בכימיקלים רעילים בתהליכי הייצור שלה, ומשום שבניגוד לחברות רבות אחרות אף לא קבעה לוח זמנים להפסקת השימוש בהם. עוד בתחתית הרשימה, מעל לאפל, נמצאות LG אלקטרוניקס, מצושיטה ופנסוניק.

מגזר ההיי-טק אחראי לכמות גדלה והולכת של זיהום סביבתי, ומשקל הפסולת האלקטרונית הרעילה שמייצרות חברות טכנולוגיה ברחבי עולם מגיע ל-35 מיליון טונות בשנה (4,000 טון מדי שעה - או שווה ערך למשקל של 1,000 פילים), לפי נתוני התוכנית הסביבתית של ארגון האומות המאוחדות (UNEP).

חברות טכנולוגיה אמריקאיות, אירופיות ויפאניות מעבירות את הפסולת באופן קבוע, ולעתים קרובות באופן בלתי חוקי, למדינות שבהן קיימות הגבלות חוקיות מועטות יחסית על זיהום הסביבה, בהן גם הודו וסין. כך למשל, חשף ארגון גרינפיס אתרי פסולת בהודו ובסין, בהם מפורקים באופן ידני מוצרי אלקטרוניקה שיצאו מכלל שימוש, תוך חשיפת העוסקים בכך למספר רב של כימיקלים רעילים. לדברי הארגון, בסין נמצאו מכלי חומצה שדלפו לתוך נחלים סמוכים, ורמת החומציות שלהם היתה כה גבוהה עד כי מטבע שהושלך לתוכם התמוסס בתוך שעות ספורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully