וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכורים לאינטרנט? יש טיפול

ליאור הנר

15.3.2007 / 12:55

ההתמכרות פוגעת בחיי החברה ובעבודה, במקרים קיצוניים ייתכן צורך בטיפול ואף באשפוז. אפילו ביל גייטס דיווח על התמכרות בתו

אם אתם מבלים לילות ארוכים מול המחשב, גולשים באינטרנט ללא שליטה ומגיעים למצב שבו השימוש מפריע לחיי החברה ולעבודה שלכם - ייתכן שאתם מכורים לאינטרנט. "למרפאה שלנו מגיעים אנשים מגיל 20 ומעלה שסובלים מהתמכרות לאתרי סקס, להימורים או לאיסוף מידע", מספר פרופ' יוסף זהר, מנהל המחלקה הפסיכיאטרית ומרפאת החרדה בבית החולים שיבא בתל השומר.

לדברי זהר, "אנחנו מטפלים כיום בכמה עשרות אנשים, ורואים כיצד התופעה מתגברת והולכת". התוכנית "מי פורץ למחשב שלי" בהנחיית דני קושמרו שתשודר הערב בערוץ 2 תדון בתופעת ההתמכרות לאינטרנט בישראל ובעולם.

זהר מסביר כי כשם "שאנשים מגיעים להתנהגות התמכרותית כמו רחיצת ידיים אובססיווית או אגירת חפצים, כך הם מתמכרים לגלישה באינטרנט. מדובר באנשים עם נטייה התמכרותית, שמגבירים באטיות את השימוש שלהם באינטרנט עד למצב של חוסר שליטה". זהר מפרט כי "הסימפטומים הבולטים שמרגיש המכור הם לחץ קשה וחוסר יכולת להירגע ללא החיבור לרשת".

מועדים לפורענות?

מדובר באנשים שמרגישים שהאינטרנט והמחשב אינם עוד כלי שימושי למימוש מטרות, אלא השתלטו על חייהם. "באופן הדרגתי אנשים אלה שוקעים לתוך הביצה הזו ומתחברים לרשת על חשבון דברים אחרים שהיו רוצים לעשות, וחמור מכך שהיו צריכים לעשות, כחלק משגרת חייהם", מסביר זהר. לדבריו, אשפוז מסיבה כזו הוא מקרה נדיר שטרם קרה בישראל. בדרך כלל המטופלים מגיעים למרפאה אחרי שהם או בני משפחתם מתחילים להרגיש בבעיה.

"הטיפול הוא התנהגותי, בדומה לטיפול ראשוני בסוגי התמכרויות אחרות. בתחילה מנסים למנוע את החיבור לרשת ולהרגיל את המטופל להיחשף פחות לפיתוי. נדרשת גם תמיכה גדולה של המשפחה. כמו שמי שמכור לקניות לא יגמל אם ממשיכים לספק לו כסף, כך גם המכורים לאינטרנט צריכים טיפולי מניעה. הטיפול הזה מתגלה כיעיל מאוד, ועוזר לשנות את ההרגלים הבעייתיים. במקרים חמורים יותר ניתן טיפול תרופתי, הדומה לטיפול בהתמכרויות אחרות", אמר זהר.

לפני כמה שבועות, הודיע מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, כי החל להגביל את זמן המחשב של בתו בת התשע ל-45 דקות ביום, מכיוון שחשש כי היא סבלה מהתמכרות. גם ביפאן ובסין התפרסמו מקרים שונים של התמכרות קשה למשחקי מחשב. נער ששיחק במשחק המקוון וורלד אוף וורקרפט התאבד מכיוון שלא היה מסוגל להסתדר עם העולם האמיתי שמחוץ למשחק. לדברי זהר, חשובה עירנות המשפחה למתרחש ועזרתה בשיקום. "ברגע שהחיבור לאינטרנט פוגע ביכולת להגשים מטרות, כדאי להכיר בבעיה ולפנות לעזרה", הוא מסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully