וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: גם המעסיקים דואגים לבריאות העובדים

TheMarker

22.2.2007 / 18:45

זאת בניגוד למגמה הרווחת - הגדלת חלקם של העובדים בתשלומי ביטוח הבריאות

בארצות הברית, מדינה בה יותר ויותר מעסיקים מנסים להפחית את תשלומי ביטוח הבריאות עבור עובדיהם, מתחילה להיראות גם מגמה הפוכה. במשך שנים דוחפים המעסיקים את העובדים לשלם חלק גדול יותר מביטוח הבריאות שלהם ולבצע רק טיפולים רפואיים חיוניים, על מנת לחסוך בעלויות החברה; כעת פונים חלקם לדרך עקיפה, בטענה כי מימון שירותי הבריאות לעובדים הוא דווקא החסכוני יותר.

אחת הדוגמאות הקיצוניות יותר למגמה חדשה זו, היא חלוקת תרופות במרשם לעובדים הסובלים ממחלות כרוניות כמו [[סוכרת]], יתר לחץ דם, אסתמה ו[[דיכאון]]. נוהג זה קיים, למשל, ברשת המלונות מריוט ובשירות הציבורי במדינת מיין. חברות אלה נוקטות בגישה לפיה טיפול בתופעות שכאלה, בטווח הארוך, מפחית את ימי המחלה ואת עלות טיפולי הבריאות היקרים - כמו אשפוזים וניתוחים - כאשר חלה הידרדרות בבריאות העובדים.

המעסיקים אמנם הגדילו את חלקם של העובדים בהוצאות הבריאות, אך ההוצאות של מעסיקים ב[[ארה"ב]] על בריאות העובדים ממשיכות לצמוח. צמיחה של 7.7% בנתון זה נרשמה בשנה שעברה - כפליים מהאינפלציה, לפי קרן קייזר פמילי.

סיבה נוספת למוכנותם של מעסיקים להשתתף בחלק גדול יותר מהוצאות הבריאות של עובדיהם, היא ניסיונם למנוע התערבות ממשלתית בתחום. התערבות כזו עשויה לדרוש השתתפות גדולה בהרבה מהמעסיקים, בסופו של דבר. לפיכך, היוזמה של מעסיקים אלה נתמכת על ידי יצרניות התרופות, החוששות מכניסתה של מערכת בריאות ממשלתית, שתדרוש מחירים נמוכים יותר לתרופות. איום זה הולך ומתממש על רקע התבטאויות של פוליטיקאים בכירים בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully