וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב תגובה לנערת ליווי אלמונית

14.2.2012 / 21:52

נערת ליוויי אלמונית כתבה על עולם של כסף קל ולקוחות מנומסים. בעולם האמיתי, הזונות מתמודדות עם מציאות אחרת. יונתן שם טוב מאמין שכששמים מחיר על הגוף, גם הנפש משלמת

אלמונית יקרה,
קראתי בעיון רב את דברייך ואני חייב להודות שמאוד התרשמתי מנחישותך לשמר את מקור הפרנסה שלך. מכתיבתך מצטיירת דמותה של צעירה שיודעת מה היא רוצה, סטודנטית נורמטיבית, שפשוט מחזיקה במקצוע מכניס וחריג מאוד. הרשי לי לטעון, אלמונית, כי החקיקה החדשה בכנסת לא נועדה כלל לך ולשכמותך.

בניגוד אלייך, אלפי נשים העוסקות בזנות בישראל לא ממש בחרו במקצוע שלהן. הן נכנסו למעגל הזנות בגילאי העשרה, לעיתים בכפייה, לעיתים מתוך חוסר ברירה, לא פעם לאחר שהוברחו אל תוך המדינה לאחר מסע בלהות של אונס והשפלות. הן לא נהנות מדירה עם ג'קוזי ונוף לים, בלי שותפים. אחוז ניכר מרווחיהן מגיע לסרסור, שבמקרה הטוב מגן עליהן מלקוחות מנומסים פחות מלקוחותייך, ובמקרה הרע מנצל ומכה אותן. הן נשאבות למערבולת של סמים, עוני ואלימות, בו הזנות היא חבל ההצלה היחיד שהן מכירות – והחבל הזה בוגדני. לא מעטות מהן מסיימות את חייהן ברחוב, בטרם עת, לאחר ש"ערכן" בענף צונח.

איני מכיר אותך. ייתכן באמת שעבורך, המקצוע העתיק בעולם הוא פתרון אידאלי. אך אולי התמונה אינה ורודה כפי שאת מציירת אותה. האם את מסוגלת באמת לשמר את ההפרדה בין המקצוע לחייך הפרטיים? האם את מצליחה לגונן על הדימוי העצמי שלך כשכל הווייתך באותן שעות עבודה מצטמצמת לכדי סיפוק ההנאות של לקוחותייך? איזה מחיר את משלמת במונחים של זוגיות, בריאות נפשית ובריאות פיזית? עד כמה החשיפה לסוג המסוים הזה של גברים עיוותה את תפיסת עולמך על המין הגברי כולו? כמה את מושקעת בניסיון להסתיר את עיסוקך, שצריך להודות, מלווה גם בימינו בסטיגמה קשה? כששמים מחיר על הגוף, גם הנפש משלמת.

לתת פה לאלו שאין להן קול

ואפילו אם אכן מצאת את הסידור המושלם עבורך, אלפי נערות ונשים בישראל לא נהנות מאותם התנאים. יש המתייחסים למצבן כאל עבדות מודרנית. הנושא מורכב ורגיש מאוד, והוא כרוך בדחפים אנושיים עתיקי יומין ובמבנים חברתיים שמעודדים נשים וגברים לשחק במשחקי כוח מוכרים, מוכרים מדי. ישנם אולי מצבים המאפשרים לקשר מהסוג שתיארת להתקיים - בהסכמה ובהנאה - אך לעומת הסבל שנגרם לכל כך הרבה נשים אחרות, העניין בטל בשישים.

אי אפשר לשייך אותי לארגוני נשים. אני לא צדקן גדול. אני גם מבין שהמכתב שלי יעורר פחות תשומת לב מהטור שכתבת - העיסוק בנושא מהזווית האפלה שלו פשוט פחות סקסי. אבל מישהו צריך לתת פ??ה לאלו שאין להן קול. מוכות, מנוצלות, אבודות בארץ זרה, המציאות של הזונות בישראל מסויטת הרבה יותר מכפי שעולה מהטור הנקי שכתבת.

אני מאחל לך הצלחה רבה, ומקווה שאת מודעת היטב להשפעות של המקצוע שבחרת לעצמך. אבל נדמה לי שמגורים עם שותפים לדירה אינם מחיר גבוה כל כך לשלם עבור אורח חיים אחר, ככלות הכל.

עוד בנושא:
חוק הזנות החדש לקוי - טור מאת נערת ליווי
השרים אישרו: עונש מאסר גם ללקוחותיהן של הזונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully