וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מרגיז את השייח' סלאח?

עו"ד יאיר גבאי

12.10.2009 / 10:45

"מיליוני מבקרים בשנה לומדים כי הר הבית הינו המקום המקודש ביותר ליהודים", כותב עורך הדין גבאי. דבר זה לדבריו, הוא מה שמרגיז את ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית

בניגוד לרוב אזרחי ישראל, שמגרדים את ראשם בניסיונות עקרים להבין מה גורם לראאד סלאח ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית לנסות להבעיר כל כמה חודשים את המזרח התיכון עם המנטרה שמסגד אל אקצה בסכנה, לי דווקא די ברורה הסיבה.

בשנים האחרונות הפכה הקרן למורשת הכותל המערבי את הכותל מאתר תפילה ותיירות לאתר חינוכי מהמעלה הראשונה. באמצעות סיורים במנהרות הכותל ובמרכז שרשרת הדורות לומדים מיליוני מבקרים בשנה על זהותם היהודית ומתחברים למורשתם העתיקה. הם לומדים כי הכותל איננו מרכזו של העם היהודי ואיננו האתר המקודש ביותר ליהודים אלא שריד מן הקיר החיצוני של בית המקדש ששכן בהר הבית. הר הבית הינו המקום המקודש ביותר ליהודים ובעבר היה לב לבו של העם היהודי עד לחורבן בית המקדש השני לפני כמעט אלפיים שנה. כמו כן רבנים ציוניים שהקדישו שנים רבות ללמוד את מתחם הר הבית מעודדים עליית יהודים להר באזורים המותרים לכך על פי ההלכה והתופעה של צעירים וצעירות המגיעים למקום הולכת ומתרחבת.

התנועה האיסלמית שמעסיקה עצמה רבות במחיקת כל סממן יהודי מהר הבית ועוסקת באופן שיטתי בהרס עתיקות במתחם רואה בדאגה כיצד היהודים חוזרים להבין את חשיבותו של הר הבית וכיצד הם מתחברים ללב הפועם בו. למרות הנהירה להר טרם הותר ליהודים לשאת תפילה במקום הקדוש והמבקרים בו מסתפקים במראה עיניים.

המקום המקודש ביותר ליהודים סגור בפני תפילת יהודים - חרפה

למרבה הפלא אנו חוזים בנשיא המדינה אדם ציוני על פי כל קנה מידה מגייס רב ישיש מן המגזר החרדי כדי לתמוך בחזרה לגלות. הרב אלישיב דוגל בכך שיהודים לא יעלו להר הבית משום שהוא סבור שאנו עדיין בגלות ושהתהליך המדהים של שיבת עם ישראל לארצו ובניין מדינתו העצמאית איננו חלק מהגאולה. כחלק מתפיסה זו הוא סבור שאל לנו להתגרות באומות העולם ולתבוע לממש הלכה למעשה את בעלותנו על ההר ואת חידוש הקשר עתיק היומין בין עם ישראל לסלע קיומו.

אז תראה מר פרס אם באמת חשבת שזה מה שיעצור את אלה שמבקשים להתחבר למורשתם יש לי חדשות בשבילך, טעית בכתובת. עם כל הכבוד לדעתו של הרב אלישיב מי שמגדיר עצמו ציוני פונה לרבנים בעלי השקפת עולם ציונית, וראוי שגם נשיא ציוני יפעל כך.

ניתן להגדיר את העובדה שהמקום המקודש ביותר ליהודים סגור בפני תפילת יהודים במילה אחת – חרפה. אפשר כמובן להתעטף בטיעונים על חבית חומר נפץ אבל כל עוד מדינת ישראל הדמוקרטית והנאורה מונעת את חופש הדת והפולחן מיהודים ומשתפת פעולה עם מצב מביש זה לא נצליח לשכנע את אומות העולם לתמוך בזכותנו. נכון שמדובר באתר רגיש ושיש החוששים שהתלקחות סביבו תעניק לסכסוך הישראלי- פלסטיני מימד דתי, אך ניתן לייצר מציאות חדשה בהר הבית גם בלי להניח את אבן הפינה לבית המקדש השלישי.

הגיע העת שמדינת ישראל תנהג סוף סוף בשוויון המתבקש ותסגור את הר הבית כליל לתפילת מוסלמים עד שיאות הווקף בטובו לאפשר גם ליהודים המבקשים זאת להתפלל במתחם. במילים אחרות יתנו יקבלו, לא יתנו לא יקבלו – אתה הבנת את זה אהרונוביץ'.

*עו"ד יאיר גבאי משמש כחבר מועצה בירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully