וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפסיקו לקרוא לנו שונאי ישראל

יובל אופיר-אורון

9.10.2009 / 7:00

שלישיית הסרבנים הישראלים שהגיעו לדרום אפריקה במסגרת קמפיין נגד צה"ל והמדיניות הישראלית הכעיסה גולשים רבים שסירבו לקבל את המסרים שהציגו הצעירים. יובל אופיר-אורון, אחד מהשלושה, כותב לכם עכשיו על הצד שלו

הצבא הישראלי, אותו נדרשנו לשרת, שולט על חייהם של 3.5 מיליון בני אדם בשטחים הכבושים. כבר עשרות רבות של שנים שמדינת ישראל, על כל זרועותיה, שולחת ילדים ישראלים לשלוט באוכלוסיה האזרחית בשטחים. אנו מסרבים לעשות כן.

בשנים האחרונות חזינו במראות הכיבוש הישראלי בגדה המערבית. ראינו את פניהם של הילדים, הנשים והגברים שאותם אנו מתבקשים היום לדכא. איננו יכולים לשרת בצבא שמפר את הערכים בהם אנו מאמינים ושבלעדיהם לא נוכל להתקיים כחברה מוסרית. אנחנו מסרבים לקחת חלק בבנייתה של חומה שגוזלת אדמות מחקלאים, חומה שכל ייעודה הוא לספח עוד ועוד אדמות למדינת היהודים ולהרחיב התנחלויות בלתי חוקיות. אנחנו מסרבים להקים חסימות עפר על כבישי הכפרים הפלסטינים ומסרבים להפעיל מחסומים על אדמה שנלקחה בכח. אנחנו מסרבים לעקור עצי זית בבידו. מסרבים לפלוש לבתי משפחות בעזון. מסרבים להיות סוהרים של מיליון וחצי בני אדם בעזה. מסרבים להרוס בתים במזרח ירושלים. מסרבים להרוג את אלו שנאבקים לחופש. אל מול הפשעים הללו איננו יכולים לעצום עיניים, איננו יכולים לשבת בשקט.

הוזמנו לדרום אפריקה לספר את הסיפור שלנו. אנשים רוצים לשמוע על סרבנות מצפון בישראל, הם רוצים לדעת מה באמת קורה בשטחים הכבושים. במהלך הסיור שלנו נפגשנו עם תלמידי תיכון, סטודנטים, פועלים ופנסיונרים, יהודים, מוסלמים, לבנים ושחורים. אנחנו כאן כדי להשמיע את קולם של שותפנו הפלסטינים שחיים תחת כיבוש זר, ואת קולנו שלנו, יהודים ישראלים שאינם מוכנים לקחת חלק בכיבוש הישראלי.

הישראלים לא מעוניינים לסיים את הכיבוש

כולנו צעירים ישראלים, חלק מהחברה הישראלית. אנו נאבקים על עתיד המקום בו אנו חיים, על עתיד החברה שלנו. המאבק הזה הוא עבורנו, עבור המשפחות והחברים שלנו ובשביל אלו שחיים לצידנו. היום אנחנו מסתכלים סביב כואבים ופוחדים מהמקום אליו הגענו והמקום אליו פנינו מועדות.

אנו סבורים שהחברה הישראלית הוכיחה שאינה מסוגלת, או אינה מעוניינת, לסיים את הכיבוש לבדה. כוחות הלאומנות, המיליטריזם, והגזענות רק הולכים ומתחזקים בה. מרבית הישראלים חושבים כי הפשעים שמבצעות ממשלות ישראל לדורותיהן הינם עניין למחלוקת פוליטית פנימית בחברה הישראלית, אולם אנו מאמינים כי הפשעים הללו נוגעים לחברה האנושית כולה, ולכן אנו קוראים למדינות וקהילות העולם לדרוש באופן גלוי ונחרץ את סיום הכיבוש הישראלי.

מדינת ישראל צריכה לשלם מחיר על הכיבוש, על פשעי המלחמה, על הפגיעה בחפים מפשע. משיכת השקעות מישראל, ניתוק קשרים עסקיים עם בעלי הון ישראלים, והפסקת שיתוף פעולה כלכלי עם חברות ישראליות, תוך שימת דגש על החברות המקיימות יחסים עם הצבא הישראלי או המרוויחות מקיום ההתנחלויות, כל אלו הן פעולות לגיטימיות ובלתי אלימות של הפעלת לחץ על בעלי הכוח ומקבלי ההחלטות בישראל שמטרתן היא סיום הכיבוש. אנו מצטרפים לקריאה הפלסטינית להחרמת ישראל, לצדם של מיליוני פועלים באיגודי עובדים, ועשרות אלפים יחידים ברחבי העולם. הגיע הזמן להפסיק לקרוא לגולדסטון אנטישמי ולנו שונאי ישראל. הגיע הזמן להישיר מבט למציאות שיצרנו ולפעול לשנותה, למען שכנינו ולמעננו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully