וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,000 שקל – וקניתם את הקול שלי

9.2.2009 / 17:51

חמי אוזן יודע שאין לו יכולת לקבוע אם יהיה כאן שלום או מלחמה, ים נקי או אוויר מזוהם. לכן הוא החליט שיצביע רק תמורת שוחד בחירות

הרבה שלבים עברה החיה הפוליטית בתוכי, בניסיונה הכושל לאמוד את נפלאות הדמוקרטיה - מילד ליכודניק שמדקלם מול הכיתה נאומים של יצחק שמיר בזכות הבחירות החשובות בתולדות המדינה, דרך חייל קרבי שחוזר מסיור בגבול הלבנון ומצביע חד"ש, ועד למבוגר אחראי שלא רואה חדשות במשך שנתיים ולא הולך לקלפי כבר שלוש פעמים ברציפות. בשום שלב לא הרגשתי שאני באמת מרוויח משהו בעל ערך. כשהייתי מעורב, הרגשתי נשאב למשחק מכור שבשנייה שהשתתפת בו מיד הפסדת. כשהייתי מנותק, הישראלי שבתוכי תמיד קרא לי פראייר שמוותר לבריונים. לכן, נדרשתי לשלב חדש באבולוציית הבוחר שבי. על אף שאינני מרגיש שייך לאף אחת מ"התנועות הפוליטיות בישראל", החלטתי למכור את הקול שלי תמורת 2,000 שקל. כל הקודם זוכה.

למה 2,000 שקל? סתם ככה. גם תמורת 1,500 שקל וכסף למונית עד לקלפי, אני שלכם. אם תציעו 1,000, גם יש על מה לדבר. אלו יהיו הבחירות הכי רווחיות מבחינתי, תמורתן אקבל בדיוק את הסכום הדרוש שלי: ב-2,000 שקל אני עושה אחלה מנוי לספרית DVD, קונה עשרות ספרים ותקליטים, רוכש אדניות יפות שינעימו לי את הישיבה במרפסת, מטפח את הארונית עם בקבוקי אלכוהול חדשים ואולי גם יישאר לי כסף לאוזניות חדשות לאיי.פוד. העיקר לא לשמוע מכם יותר אחר כך, ועוד להרגיש טוב עם זה. להרגיש שהפקת משהו מהזכות הדמוקרטית הקדושה – הרי גם ככה אין לך שום יכולת לקבוע האם יהיה כאן שלום או מלחמה, צדק חברתי או קדמה כלכלית, ים נקי או אוויר מזוהם. לפחות תעזרו לי להתעלם מכם טוב יותר.

מעדיף להתחיל בקטן

אני מציע לכולכם לנסות, בחיים לא תקבלו יותר מזה עבור הקול שלכם בקלפי. פעם הכרתי אדם שהיה מרוויח סכום נאה רק כדי לעמוד מאחורי איציק מרדכי בבחירות ולצעוק את שמו כמו תגרן בשוק, ומאז הבנתי שאני חייב להבין יותר את קסמי הדמוקרטיה. כי למען האמת, אין לי למי להצביע. ברור שהמפלגות הגדולות והמסואבות לא באות בחשבון. אמרו לי, ירוק שכמוך, למה שלא תצביע מרצ עם ניצן הורוביץ? לא יודע, אולי כי כתב חוץ, מוכשר ככל שיהיה, לא יכול להפוך בשנייה לפנים של תנועה חברתית מבלי להתחיל בקטן הרחק מהתהילה? זרקו לי, מסורתי שכמוך, למה שלא תבחר בבית היהודי עם אורי אורבך? לא יודע, אולי כי אינני מאמין באנשי רדיו שהופכים בשנייה לפוליטיקאים מבלי להתנסות בפעילות ציבורית. שאלו אותי, שוביניסט שכמוך, למה לא מפלגת זכויות הגבר? לא יודע, אולי כי אני אוהב את חברה שלי ואין לי כוח לעוד מפלגה שמבוססת על שנאה ונעדרת גרעין אלמנטרי של אג'נדה. הקשו עליי, רדיקל שכמוך, אז למה לא המפלגה נגד שלטון הבנקים? לא יודע, הפעם באמת לא יודע, אולי כי הם נראים גנבים בדיוק כמוני.

בכל רעיון אני מטיל ספק, למעט אחד. אני מעדיף להתחיל את הקשר שלי עם הפוליטיקה בקטן. 2,000 שקל זה באמת סכום זעיר. לי זה עולה יותר.

• את חמי אוזן אי אפשר באמת לשחד ב-2,000 שקל. אולי כרטיס למשחק של ארגנטינה יעשה את העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully