וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשמם של כל הדתיים שהותקפו מינית

אליטוב בן פזי

8.8.2013 / 12:52

אשם, בושה, בדידות: לאחר הרשעת הרב אלון, מבטא אליטוב בן פזי, שהתנדב בסיוע לדתיים נפגעי תקיפה מינית, את תחושות הקורבנות - 1 מכל 7 גברים, אצל דתיים בדיוק כמו חילונים

בס"ד,

הידעתם שאחד מכל שבעה גברים נפגע או ייפגע במהלך חייו? ההדחקה חזקה, אבל גם אם תדחיקו את זה הצידה, גם אם תשתיקו אותנו, הבעיה קיימת והיא כאן, בכל מקום. כי לצערנו, אחד המאפיינים הבולטים בסטטיסטיקות מצביע על כך שמרבית הפגיעות המיניות נעשות על-ידי אדם מוכר בסביבה הקרובה. ערבים פוגעים בערבים, יהודים ביהודים, ולענייננו - דתיים פוגעים בדתיים, בני קהילתם, על פי רוב. כן כן, גם בקהילות הדתיות - אחד מכל שבעה גברים נפגע או ייפגע במהלך חייו. כמה קשה לכתוב שורות שכאלו... לא יאומן שלא מאמינים לנו, אבל מצד שני, הוא רב גדול, מדריך נערץ או סבא אוהב - מי יכול להאמין עליו?

הספק הוא חלק בלתי נפרד מפגיעה מינית - הוא קיים אצל כולם. גם אנחנו שנפגענו איננו יכולים להתעלם ממנו. אולי הבנו משהו לא נכון, אולי אנחנו אשמים, אולי... לעתים הבלבול הוא אפילו חזק יותר כי האיש הוא טוב, אנחנו מכירים אותו מהרבה הזדמנויות טובות אחרות. השתיקה וההשתקה אינן בגדר אי-עשייה. במקרים האלה השתיקה וההשתקה מוסיפות פגיעה על הפגיעה הקיימת, הן מוסיפות על הקשיים הקיימים, על הספק הגדול, הבלבול העצום, רגשות האשם, הבושה, הבדידות, האמון בבני אדם שכמעט ואיננו, חוסר האונים המלווה בכל שלב בהתמודדות היומיומית הבלתי נראית..

החברה הדתית מסוכנת לבניה

הפגיעה המינית היא אלימות שהביטוי שלה הוא מיני, והביטוי שלה הוא שהופך אותה לנסתרת ביותר, למשפילה ביותר, לזו הסותמת פיות והמקשה לדבר אודותיה אפילו לאחר שהתרחשה. החברה הדתית אמורה, ככל קהילה, להיות קודם כל כזו השומרת על בני קהילתה, המאפשרת להגן עליהם. במצבים שכאלה - בחוסר יכולתה להתמודד, הופכת החברה למקום המסוכן ביותר לבני קהילתה - מקום שבו גם מתרחשות פגיעות וגם לא ניתן לטפל בנפגעים.

ניסיתם לחשוב כמה בלתי אפשרי לנפגעים לדבר בחברה שלנו? נפגענו פעם אחת בפגיעה עצמה, וכעת כל בחירה שלא נעשה - אנחנו יוצאים לא בסדר. אם נשתוק - נישא באחריות לפגיעות עתידיות באחרים; אם נדבר - נמצא עצמנו מוכפשים, או שיטענו לאי-שפיותנו; אם הפוגע יועמד לדין, אז נוספת לכך האשמה על הפגיעה בציבור כולו: איך הרסנו לכם את הצדיק; אם ייצא זכאי (מחוסר ראיות או מכל סיבה שהיא) - אז ודאי יאמרו שאנחנו שיקרנו; ואם נשתוק - אולי לא ניפגע שוב, אך אחרים?... אם נדבר - נידחק החוצה; אם נשתוק - האמת תידחק החוצה. במה נבחר?

אנחנו כועסים על ראשי הקהילות, שלא יוצאים באמירה אחת נגד רב פוגע. אנחנו כועסים עוד יותר על הרבנים ומנהלי המוסדות, שמזמינים אותו לתת שיעור כאילו כלום לא קרה. לו היה מישהו נתון בחקירות משטרה על הכאת תלמידיו, גם אז הייתם מזמינים אותו לתת שיעור? הייתם הולכים לשמוע אותו?!
סיפור שיצא לאור - אל תמשכו אותו. שימו לו סוף!

על החתום,
נפגעים שנמאס להם

אליטוב בן פזי שימש כרכז קו הסיוע לנערים וגברים דתיים נפגעי תקיפה מינית

קווי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית:
קו הסיוע לגברים - 1203
קו הסיוע לגברים דתיים - 02-5328000
קו הסיוע לנשים - 1202
קו הסיוע לנשים דתיות - 02-6730002

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

עוד דעות בעקבות הרשעת מוטי אלון:
חסידים שוטים, תפקחו את העיניים / משה יוסי גלילי
אין "שבעים פנים" לתורת החישמוקים / תומש
מעשה מגונה ולא קדוש מעונה / שבתי בנדט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully