וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבעתם ציפי קיבלתם ביבי

10.5.2012 / 19:45

הצטרפות קדימה לממשלתו של נתניהו גררה לא מעט ביקורת מכיוון האופוזיציה. חיליק בר סבור שהתרגיל משקף את הריקנות האידיאולוגית של קדימה ומזהיר כי לפיד יהפוך ל"קדימה 2"

המהלך הציני והמכוער של נתניהו ומופז הוא רק סופו של החטא שהייתה תמיד קדימה, מפלגה שהקמתה בחטא וסופה הנראה לעין גם כן נחתם בחטא. למרות ההצהרות הבומבסטיות ומפגן האהבה והזוגיות שהעניקו לנו מופז ונתניהו, ברור לכולם שלכניסתה של קדימה לממשלה אין תכלית אידיאולוגית או ערכית, וכי היא משקפת רק את הריקנות של קדימה כמפלגה ושל חברי סיעתה, אשר ללא ספק יכולים, אחד אחד, לעבור את האודישנים לתכנית הישרדות. היא גם משקפת את הדורסנות של נתניהו, שיעשה הכול כדי להמשיך לשבת על כיסאו כראש ממשלה.

מפלגת קדימה נולדה כמפלגה אופורטוניסטית, וכך, כנראה, גם תמות. חבל שזוהי התווית הסופית שתינתן לניסיונות להקמת גוש מרכזי לאומי אחראי במדינה. בהנחה שזה הסוף כמובן, כי הרי לפיד ומפלגתו יכולים, אם לא נתעשת, להפוך גם הם ל"קדימה 2", רק בלי מייסדים בעלי שיעור קומה כשרון ופרס. קרי, בלי כלום.

פגיעה במוסד האופוזיציה

האופוזיציה היא חלק קריטי וחשוב מאוד בשלטון הדמוקרטי. קדימה כשלה כאופוזיציה והפכה אותה לבדיחה, ועוד בזמן בו לאופוזיציה הייתה בקיץ את ההזדמנות הכי אמיתית להיות אופוזיציה בשנים האחרונות. לאחר כישלונם הנחרץ כאופוזיציה, העדיפו חבריה את טובתם האישית על פני איכות השלטון, על פני ערך האופוזיציה ועל פני הצורך בהחלפת השלטון כאשר הוא רע, והוא רע.

חוסר היכולת של קדימה לייצר גבולות גזרה אידיאולוגיים, הובילה לכך שלא ניתן היה לבדל את האופוזיציה מהקואליציה, על אף שרוב הציבור שבחר בקדימה רצה אלטרנטיבה אידיאולוגית-ערכית אמיתית, שתתמודד מול ממשלת נתניהו. אפילו במחאה החברתית הגדולה ביותר בתולדות המדינה, לא הצליחו מנהיגי קדימה לייצר אופוזיציה ראויה לנתניהו, מאחר שחברי הכנסת של קדימה לא הסכימו (אפילו בינם לבין עצמם) ולא הציגו אלטרנטיבה לקפיטליזם הקיצוני של ראש הממשלה. רבים מחברי קדימה אף צידדו בדרכו הכלכלית המסוכנת, ובטח בדרכו המדינית. השיא של הפגיעה במעמד החשוב של האופוזיציה הגיע השבוע בתרגיל המסריח של מופז, אשר הקריב את כלל האופוזיציה על מזבחם של כיסא ורבע בוועדת הקישוט של הממשלה.

התרמית של הדמוקרטיה

חוסר היכולת של קדימה לייצר אידיאולוגיה היא לא הבעיה היחידה. גם היותה מפלגת אופנה נטולת ערכים ברורים היא שסיכנה את הדמוקרטיה הישראלית, שמבוססת על שיטה של ייצוגיות מפלגתית. 28 מנדטים ניתנו למפלגה שאין לה מצע מסודר, אין לה דרך ברורה ואין לה מצפן אידיאולוגי שיכוון אותה. כניסתה לממשלה היא העונש שקיבלו אותם בוחרים שהצביעו ציפי ולא ביבי. רצו ציפי וקיבלו ביבי. המעשה השפל הזה הוא לא פחות מגניבת קולות מאנשים שחשבו שהם בוחרים באלטרנטיבה שלטונית לנתניהו. מנהיגות קדימה התעלמה מהעובדה שהציבור שלה מתעב את ממשלת נתניהו, ובחרה לרמות אותו להצטרף לממשלת ימין קיצוני קפיטליסטית, שהם הצביעו נגדה ברובם כמחאה. אפילו ח"כ מוחמד ברכה הבין את זה היום כשתיאר את האבסורד הזה מעל בימת הכנסת, אז איך מופז לא הבין? איך העז?

קדימה נוצרה בחטא והיא תסיים את דרכה בחטא. תקוותי היא כי הסירחון שעולה מהצטרפות קדימה לממשלה הוא "התשלום האחרון" של החברה על הבחירה במפלגת לוויין נטולת ערכים ואידיאולוגיה (ראה ערך לפיד). תקוותי היא כי היום הציבור מבין כי אלטרנטיבה אמיתית לשלטון נתניהו היא רק מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ'.

הכותב הוא מזכ"ל מפלגת העבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully