וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למד לזהות את "הערבי הטוב"

כיפאח עבד אל-חלים

15.12.2010 / 18:32

גילוי הדעת של רבני הציונות הדתית בעניין השכרת דירות לערבים קובע כי אין להשכיר דעות ל"גורמים עוינים", וקובע נחרצות שיש להבדיל בין "ערבים טובים" ו"ערבים רעים". כיפאח עבד אל-חלים מציעה לרבנים: קווים לדמותו של "הערבי הטוב"

סוף סוף מישהו משמיע קול הגיוני היוצא נגד הקריאה השרירותית של קבוצת הרבנים שפסקה נגד מכירת דירות לערבים באשר הם, ומוכיח שגם בקרב הציונות הדתית ישנם מתונים המוכנים לנקוט עמדה ולשחות כנגד הזרם, והכל לטובת הכלל והחיים המשותפים.

למי נודה מלבדם על ניצוץ התקווה שהדליקו בהצעת הפשרה שהם מובילים ואשר עשויה לתת מזור לעשרות, אם לא מאות, של ערבים, בכך שהיא קובעת נחרצות ובצורה שאינה משתמעת לשני פנים שיש להבדיל בין "ערבים טובים" לבין "ערבים רעים".

אף שקטונו לדעת יותר מהחכמים ואף שבטוחים וסמוכים אנו בדעתם המיושבת, המעט שאנו יכולים לעשות זה לסייע בידיהם לחדד את ההבחנה בין "ערבים נאמנים" לבין "ערבים שונאי ישראל", במיוחד שאנו (הערבים) יודעים להבחין ביתר קלות בין "ערבי טוב" ל"ערבי רע" כפי שאנו יודעים לזהות אחד את השני ממרחקים. על כן, בכדי שההלכה החדשה תהיה שימושית ותקל על עם ישראל במלאכה זו, מצד אחד, ולא תעשה עוול לערבים המרגישים יותר ישראלים מרוב הישראלים, מצד שני, סבורים אנו כי הערבי צריך למלא מספר דרישות על מנת שייחשב לערבי טוב ונאמן, והוא ניחן בהן מטבע הדברים, וכולנו תקווה שהרב דרוקמן ישקול להכניס את הדרישות שנציין כאן, ואולי להוסיף עליהן , לקול הקורא החדש בטרם יפרסם את נוסחו.

לגופו של עניין, ובשפה (ישראלית) פשוטה, ערבי טוב הוא זה ש:

1. חושב שאין על הרצל, ומתפעם כל פעם מחדש מעצם העובדה שהיהודים הצליחו להקים את מדינתם, ועומד עם יד על הלב ודמעות בעיניים למשמע התקווה.

2. מתנגד ללימוד הנכבה בבתי הספר הערבים ותומך בהוספת עוד יחידה ללימוד השואה; מתקומם לנגד הדרישה להכניס את השירים של מחמוד דרוויש לתכנית הלימוד וחושב שילדים ערבים דווקא צריכים לגדול על השירים של ביאליק; מוכן להשמיט את האותיות פ.ל.ס.ט.י.נ. מהשפה הערבית כליל ולא להשתמש בהם או בצירופים שלהם.


3. מחרים את אלג'זירה ובוחר בערוץ 2 כערוץ המועדף עליו; נצמד לטלוויזיה עם כל פרק של האח הגדול; מת על נינט; ומתמוגג מצחוק על כל בדיחה גזענית של ליאור שליין.

4. אוהד שרוף של בית"ר ירושלים ומשתתף פעיל בקטטות בסוף כל משחק עם בני סכנין.


5. מאמין בכל ליבו שדווקא לידו אין ליהודים בעיה לגור במיוחד שגם הוא לא רוצה לגור ליד ערבים, רוסים, אתיופים, חרדים, ועובדים זרים.

6. לא מבין איך נותנים לפליטים האלה מסודן להסתובב ברחובותינו כאילו שאין מספיק שחומי עור במדינה!


7. לא רואה שום דבר הזוי במצע של ליברמן; מתייחס לחברי הכנסת דוד רותם ומיכאל בן-ארי כפוליטיקאים רציונליים ממדרגה ראשונה; ולא מבין איך נותנים לאחמד טיבי לשבת בכנסת – ועוד לשלם לו כסף על זה !

8. חושב, שבשני העשורים האחרונים, לא היה איש שתרם למדינת ישראל ולחברה הישראלית יותר מברוך מרזל, ולא היתה דמות שסחפה את הציבור בהשראתה יותר משי דרומי.


9. מסתובב בכל מקום כשהוא נושא על גבו שלט שכתוב עליו "ליברמן לראשות הממשלה"; וחושב שליברמן צריך, לאחר שיהיה ראש ממשלה, למנות את ח"כ בן - ארי למשנה שלו ואת ח"כ דוד רותם לשר ל"טיפול" במיעוטים

10. מוכן לחתום על הצהרת נאמנות למדינת ישראל כמדינה יהודית, ולקרוא לבנו ציון ולבתו מירי רגב, ולהעתיק את מקום מגוריו לדרום בכדי לסייע בייהוד הנגב (ולא להתלונן ולרטון, לאחר שטראבין אצאנע יהיה היישוב היחידי שיקבל אותו בנגב, על אפליה בחלוקת משאבים ותשתיות לקויות מאחר והוא מאמין בכל נפשו שמלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים – תרתי משמע).

גם לאחר מילוי דרישות אלו, יצטרך ערבי המבקש לקנות דירה מיהודי לעבור בידוק ביטחוני... רק ליתר ביטחון.

* כיפאח עבד אל-חלים היא פעילה פוליטית בנושאי יהודים וערבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully