וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב גלוי: "אלי ישי היקר"

ענת סרגוסטי

11.10.2010 / 16:06

רגע לפני ששוטרים דופקים על דלת הבית, שולחת ענת סרגוסטי, מנכ"ל ארגון אג'נדה, מכתב אישי לשר הפנים אלי ישי. וידוי על נאמנות, פטריוטיות ואזרחות טובה

שלום אדוני.

לקראת פתיחתו של מושב החורף של הכנסת, ומבול החוקים החדשים העומד לפתחו של בית המחוקקים, רבים מהם חוקים שעניינם שמירה על צביונה של מדינת ישראל ועל נאמנותם של אזרחיה, אני רוצה להתוודות בפניך. כשר הפנים של מדינת ישראל, שבידיו הסמכות והרשות לשלול אזרחות, יש לי וידוי.

אני אזרחית מדינת ישראל מיום הולדתי לפני יותר מ – 50 שנה. האזרחות הישראלית היא האזרחות היחידה שלי. אין לי אזרחות אחרת, ואפילו אין לי פוטנציאל לקבל אזרחות אחרת. משפחתו של אבי מוצאה בעיר סרגוסה שבספרד, והיא נמצאת בארץ כבר 500 שנה.

אימי נולדה במרוקו והגיעה הנה בהיותה בת שנה, בת להורים ילידי הארץ הזאת. כך שגם משם אין לי זכות לקבל אזרחות של מדינה אחרת.

ישראלית בת ישראלים.

ועם זאת, אני רוצה להתוודות בפני אדוני. מזה שנים אחדות אני מותחת ביקורת על מדינת ישראל הן במאמרים שאני כותבת מעת לעת לכלי תקשורת מקומיים, והן בהרצאות שאני מרצה בפורומים שונים בארץ ובעולם.

אני מבקרת לעיתים קרובות את מדיניות החוץ של ישראל, את מדיניותה כלפי הפלסטינים בשטחים הכבושים, אני מבקרת את מדיניות הפנים של מדינת ישראל, את האפליה כלפי אזרחי המדינה הערבים, את האפליה כלפי אזרחי המדינה ממוצא אתיופי, את האפליה כלפי אזרחיות המדינה – הנשים. אני פועלת כמיטב יכולתי ובאופן אינטנסיבי לצמצום הפערים בין סוגי האזרחים השונים, אני פועלת לסיום הסכסוך ולכינונה של מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל בגבולות 4 ביוני 1967.
אני משתדלת לא לפספס הזדמנות להיפגש עם בני שיח פלסטינים – בארץ, בשטחי הרשות הפלסטינית, או בחו"ל. אני משתדלת לא לפספס הזדמנות להיפגש ואפילו לפעול לצידם של וביחד עם אזרחי ישראל הערבים – בין אם באופן אישי, ובין אם באופן ארגוני, בפעילות משותפת ובניסוח ערכים משותפים ואוניברסליים.

אני מודה: אני תומכת בהפרדת הדת מן המדינה

לפני שבוע השתתפתי בעצרת שהתקיימה בנצרת לציון עשור לאירועי אוקטובר 2000, האירועים שבהם נהרגו מירי שוטרים 12 אזרחים ישראלים. ואפילו דיברתי בעצרת בזכות הענקת שוויון מלא לאזרחי המדינה הערבים.

ביום ראשון השבוע השתתפתי עם אחרים בהפגנה ספונטאנית נגד חוק הנאמנות, ואפילו התראיינתי על כך בתוכנית טלוויזיה. אני חושבת שישראל עומדת לחוקק שורה של חוקים גזענים והיא דוחקת את עצמה למחוזות חשוכים על גבול הפאשיזם. ואני גם אומרת את הדברים האלה בכל מיני מקומות שבהם אני מופיעה או מסתובבת.

עוד אתוודה בפניך, אדוני שר הפנים, שבמתח בין ה"יהודית לדמוקרטית" אני נוטה יותר למרכיב הדמוקרטיה. אני תומכת בהפרדת הדת מן המדינה, אני פועלת במרץ לחיזוק הדמוקרטיה במדינת ישראל, בין השאר תומכת בכל מאודי ופעילותי בקידום השוויון המהותי בין כל אזרחי המדינה.

ועוד אוסיף ואומר: אני מאמינה ומצהירה שכל עוד אוכל אמשיך לעשות בדיוק את הדברים האלה, ולאור המציאות המחשיכה אעשה אותם יותר ויותר: ביקורת, כתיבה, ראיונות, הרצאות הפגנות ועוד פעילויות מחאה ככל שאוכל.

על פי חוק האזרחות יש לשר הפנים סמכות לשלול אזרחות. על פי החוקים המתגבשים כעת בכנסת ישראל, יוכל שר הפנים לשלול אזרחות גם ממי שמותחים ביקורת על מדינת ישראל, מדיניותה, התנהגותה, מערכת החקיקה שלה ועוד ועוד פעילויות שעלולות להיראות כחתרניות וכאלה שנתפסות נוגדות נאמנות.

יתכן ובקרוב על בסיס החוקים האלה, אהפוך לעבריינית, אזרחית לא נאמנה, ואתה, אדוני שר הפנים, תוכל לשלול את אזרחותי. אז אני מאפשרת לך, אדוני, לשלול את אזרחותי על סמך הודאתי זו שנמסרה בדעה צלולה ובלא לחץ. אני מאפשרת לשלול את אזרחותי, ואז אוכל לבקש מקלט מדיני במדינה נאורה אחרת, מדינה שבה אוכל להביע דעותיי באופן חופשי ואהיה מוגנת על ידי שורה של ערכים אוניברסאליים שאינם חלים כאן, כמו: חופש הביטוי, הזכות להפגין, חופש האמונה, הזכות לשוויון ועוד ערכים דמוקרטיים המתקיימים במדינות הנאורות.

בברכה, ענת סרגוסטי, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully