וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמודדת אתיופית ראשונה לכנסת: "לשבור מחסומים"

רמי שני

13.11.2012 / 7:42

סגנית ראש עיריית קריית גת, שולמית סהלו, תתמודד על מקום ברשימת העבודה לבחירות הקרובות, לאחר שמילאה שורה של תפקידים בעירה. "דעות קדומות צריך לשנות בעשייה"

סגנית ראש עיריית קריית גת, שולמית סהלו, היא האישה הראשונה מהעדה האתיופית המנסה להתמודד לכנסת. סהלו, אם חד הורית בת 35, מתמודדת לרשימת מפלגת העבודה לכנסת ומפגינה אופטימיות ולהט. “אני מתמודדת על אחד המקומות בשתי העשיריות הראשונות של מפלגת העבודה לכנסת", אומרת סהלו. לאחר שנבחרה למועצת העיר, מינה ראש העיר אבירם דהרי את סהלו לסגניתו ונתן בידיה כמה תיקים חשובים, בהם מנהל וכספים, תאגיד המים "מי-גת", ניהול רשת המתנ"סים בעיר ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המשפחה תמכה בי כשנכנסתי לפוליטיקה". שולמית סהלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רציתי לקדם דברים ברמה המקומית והלכתי לפוליטיקה", היא מבהירה. "אני רוצה להמשיך בכך ברמה הארצית. אני חשה שיש אטימות כלפי צרכים של תושבים בארץ. העובדה שאיש לא דואג להם, כובלת אותם ועוצרת אותם מלהתקדם. כאילו מושכים אותם בכוונה למטה. אני רואה את תפקידי לקדם אנשים ולפתוח עבורם מחסומים". בתקופת גלי המחאה של עולי אתיופיה, היא שימשה כפעילה מרכזית, אך התאכזבה מהתוצאה שלה. "כדי שהמצב ישתנה, צריך שייצאו מתוך הקהילה כוחות חזקים שמראים שאפשר אחרת. דעות קדומות צריך לשנות בעשייה", היא מצהירה.

"יש לי יכולות מוכחות"

סהלו הייתה בת ארבע בלבד כשסירת גומי מושטת בידי איש מוסד, העבירה את בני משפחתה ממחנה המעבר בסודן אל אנייה בלב מפרץ הים האדום לפני 31 שנים. זמן קצר אחר כך, שוב הורדה המשפחה אל סירת גומי וירדה לחוף באילת. כך, בחשאי, הגיעו בראשית שנות ה-80' עולים מאתיופיה לישראל. בני המשפחה הוסעו למרכז קליטה באשקלון ונשארו בעיר 12 שנים. “לא הגענו כולם", היא נזכרה בעצב. “אחת מאחיותיי לא יכלה להתמודד עם הקשיים במחנה המעבר בגדריף ומתה שם בגיל שנתיים וחצי". המשפחה, המונה הורים ושישה ילדים, עברה לקריית גת כאשר שולמית הייתה בכיתה י'. היא סיימה את לימודיה בבית ספר תיכון מקומי, שירתה שירות לאומי בנס ציונה ורכשה תואר ראשון במדיניות ומנהל ציבורי במכללת ספיר בשדרות.

“שלא יצביעו לי בגלל שאני אתיופית, אלא בגלל היכולות המוכחות שלי", היא מבקשת. "עשיתי הרבה תפקידים בקריית גת. התושבים מכירים אותי, את האישיות ואת העשייה שלי שנגעה בהרבה אנשים". אל עיריית קריית גת נבחרה סהלו אחרי ששימשה כרכזת מניעת נשירת תלמידים באחד מבתי הספר התיכוניים ועבדה בארגון שתי"ל המאגד ארגונים חברתיים וסביבתיים. היא הייתה פעילה מטעם הג'וינט בפרויקט שעסק בשילוב וקישור בין דורי ובהמשך שימשה כיועצת של ראש העירייה לענייני הקהילה האתיופית. “זו הייתה תקופה שבה הקהילה הייתה מסוכסכת בתוכה מאוד", מספרת סהלו. "היו מלחמות בין פלגים שונים והיה צורך להביא לרגיעה בתוכה".

סהלו הגיעה לתפקידה המכובד בתמיכת בני משפחתה. "הם עודדו וקיבלו את ההחלטה שלי בשמחה", היא אומרת. "כשהתחלתי לעסוק בפוליטיקה והייתי אם חד הורית, קיבלתי מההורים, שני האחים ושלושת האחיות שלי תמיכה רבה". את שלי יחימוביץ' היא טרם פגשה, אך זכתה לדבריה לעידוד רב מחברי הכנסת עמיר פרץ ויצחק הרצוג. "זאת מפלגה דמוקרטית. כל אחד יכול להתמודד על מקום ברשימה וזה מה שאני עושה", היא מסכמת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully