וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין הפתעות במרצ: גילאון שני, הורוביץ שלישי

11.11.2012 / 23:00

השלישייה הפותחת של מפלגת השמאל לא תשתנה גם בכנסת ה-19: חברי הוועידה החליטו להשאיר את חברי הכנסת המכהנים במקומם. במקומות ריאליים נוספים: מיכל רוזין ועיסאוי פריג'

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

אותה שלישייה, כהונה נוספת: על פי תוצאות הבחירות המקדימות במפלגת מרצ יישארו חברי הכנסת המכהנים במקומם, ואליהם יתווספו כמה פנים חדשות שלהם סיכוי להיכנס לכנסת הבאה. מלבד יו"ר המפלגה, זהבה גלאון, אשר משוריינת במקום הראשון, נבחר חבר הכנסת אילן גילאון למקום השני וחבר הכנסת ניצן הורוביץ במקום השלישי.

במקום הרביעי זכתה יו"ר הנהלת מרצ, מיכל רוזין, במקום החמישי נבחר נציג המגזר הערבי רו"ח עיסאוי פריג', ובמקום השישי חברת מועצת העיר תל אביב תמר זנדברג. בהנחה והמפלגה לא תעבור את הגבול המקסימלי שצופים לה הסקרים - שישה מנדטים - תהיה זו הפעם הראשונה שלא יהיה נציג קיבוצים ברשימת מרצ לכנסת. סוגרים את העשיריה הראשונה ברשימה: חבר הכנסת לשעבר אבשלון (אבו) וילן, חבר הכנסת לשעבר מוסי רז, יפעת סולל ואורי זכי.

שיעור הצבעה גבוה של 90.5% מקרב 935 חברי הוועידה הביא לאווירה טובה ונינוחה בגני התערוכה בתל אביב, שם התקיים כינוס הוועידה. ההצבעה החלה בשעה 15:00 והסתיימה בשעה 21:30, כאשר התוצאות הגיעו לקראת השעה 23:00.

יו"ר המפלגה גלאון עלתה לנאום לאחר פרסום התוצאות, ופתחה את דבריה באיזכור ההסלמה הביטחונית בדרום. "לרגע לא שכחנו שכשאנחנו חוגגים כאן פצמרים, קסאמים ורקטות יורדים על תושבי הדרום והלב שלנו איתם", אמרה. היא בירכה את המתמודדים ה"אידיאולוגיים, ערכיים ומוכשרים", לדבריה, והבטיחה כי המפלגה תתחזק בכנסת הבאה: "היינו רק שלושה מנדטים בכנסת הזו ותראו מה עשינו, תארו לכם מה נעשה עם הנבחרת הזו. מרצ הולכת לגדול, היא כבר מכפילה את כוחה בסקרים".

תוצאות הבחירות המקדימות לרשימת מפלגת מרצ לכנסת נובמבר 12. דרור עינב
"היינו רק שלושה מנדטים בכנסת הזו ותראו מה עשינו, תארו לכם מה נעשה עם הנבחרת הזו". גלאון והשישייה הפותחת, היום/דרור עינב

אילן גילאון, אשר קיבל את מספר הקולות הגבוה ביותר בבחירות, העיד על התרגשותו והביע ביטחון בהצלחת המפלגה בבחירות: "אין סיבה שמפלגה שירוקה מבחינה סביבתית ואדוקה מבחינה חברתית לא תכניס מספר דו ספרתי של מנדטים".

עיסאוי פריג', שנבחר למקום החמישי ברשימה, הדגיש את העובדה כי הוא נציג נבחר מהמגזר הערבי. "סך הכל הערבים בתוך ועידת מרצ הם שישה אחוזים, ולקבל 450 מצביעים ביום כזה זו אמירה ברורה לחלוטין מכל החברים", אמר לוואלה! חדשות, "אחרי שלוש שנים שלא היה נציג ערבי במקום ריאלי, החברים החליטו שהגיע הזמן". הוא הוסיף כי על המפלגה "לתרגם את האמירה הפוליטית הזאת לכח אלקטורלי. אני שבא מהמגזר הערבי, ידאג לשלש את כוחנו יחסית למה שהיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"להתחיל לעבוד מחר בבוקר"

מיכל רוזין, שמכהנת גם כמנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בישראל, אמרה כי "ההרגשה מצוינת ונפלאה. עכשיו צריך לקום מחר בבוקר ולהתחיל לעבוד כדי שכולנו נהיה בכנסת. תמר זנדברג, שנבחרה במקום השישי ציינה כי "זו הרגשה מדהימה, אנחנו הולכים לעשות את זה". לפני פרסום התוצאות התייחסה זנדברג לכל "המועמדות והמועמדים הצעירים" המתמודדים ברשימה, וציינה כי "אין ספק שמרצ זקוקה לרענון הזה ולדור שלנו שכמעט ויתר על הפוליטיקה ועכשיו חוזר בהמוניו. רואים את זה בכל המפלגות וגם אצלנו".

17 נציגים התמודדו על קולותיהם של חברי הוועידה, שדירגו אותם בשיטת החמישיות. המתמודדים הגישו מועמדות לחמישייה הראשונה או השנייה, וחברי הוועדה דירגו את הנציגים על פי ניקוד מצטבר לכל אחת מהן. מפלגת השמאל קבעה ייצוג שווה לגברים ולנשים, כך שבמקומות הרביעי והשישי יוצבו נשים. ברשימה לא היה שריון למועמדים ערבים.

תוצאות הבחירות המקדימות לרשימת מפלגת מרצ לכנסת נובמבר 12. דרור עינב
"אחרי שלוש שנים שלא היה נציג ערבי במקום ריאלי, החברים החליטו שהגיע הזמן". פריג' עם גלאון/דרור עינב

האווירה הנינוחה בה התנהלו הבחירות לא הפתיעה את נציג הקיבוצים, חבר הכנסת לשעבר וילן. "זה סגנון מרצ אופייני, בשקט, בנעימות ובשלווה, אף אחד לא הולך מכות וכולם חברים של כולם", אמר וילן במהלך יום הבחירות, "זה לא אומר שאין מאבקים - יש מאבקים פוליטיים אכזריים, אבל כמו שאני תמיד אומר: הכל נעשה לצלילי מוזיקה קלאסית". וילן, שסירב להעריך את סיכוייו להיכנס למקום ריאלי ברשימה, אמר כי "חלק ייבחר וחלק לא, אבל יש לנו תרבות שיודעת לתעל את המאבקים האלו לתוך כללים סבירים, ובסופו של דבר כולנו מתיישרים על פי התוצאות".

בבחירות הקודמות זכתה מרצ לשלושה מנדטים. במהלך הכנסת ה-18 העבירה הסיעה 11 הצעות חוק בקריאה שנייה ושלישית, שלוש הצעות חוק בקריאה ראשונה, 13 הצעות חוק בקריאה טרומית ויזמה כ-50 הצעות אי-אמון בממשלה בנושאים מדיניים, חברתיים, כלכליים, חקיקה אנטי דמוקרטית, דת ומדינה ועוד. כמו כן, הסיעה הגישה 153 שאילתות, 337 הצעות דחופות לסדר ודיונים מהירים והניחה כ-440 הצעות חוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully