וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוליווד זה ליד עפרה: סרט התדמית החדש של בנימין

יהושע בריינר

18.11.2010 / 10:00

המועצה האזורית מטה בנימין החלה להקרין באחרונה סרט תדמית בכיכובו של השחקן לירון לבו, במטרה ליצור חיבור ל"היסטוריה של האיזור". לבו לוואלה! חדשות: "אין שום אמירה פוליטית בסרט"

מי צריך תיאטרון באריאל כשאפשר להפיק סרטים בשילה? המועצה האזורית מטה בנימין החלה באחרונה להקרין סרט תדמית באורך 30 דקות בכיכובו של השחקן לירון לבו, המתאר את חזרתו של איש עסקים צעיר בחזרה לבית הוריו המתגוררים בהתנחלות באיזור. הסרט מוקרן באחרונה במרכז המבקרים של המועצה שב"יקב פסגות", והוא הופק כחלק מתקציב של כארבע וחצי מיליון ¤ שהושקעו במרכז החדש והמתקדם.
בסרט, העונה לשם "עת בציר" מגלם לבו את יונתן, צעיר תל אביבי מצליח, שערב עזיבתו את הארץ ללונדון מתבשר כי אביו נפצע וכי לא יוכל ליטול חלק בבציר הענבים. הבן מתגייס לטובת העזרה למשפחה בבציר ושב לבית המשפחה בהתנחלות בבנימין, אולם מאידך ממשיכים ללוות אותו לבטים רבים, האם לשוב אל עבודתו בלונדון או להמשיך את עבודת החקלאות בכרמים המשפחתיים באיזור. בין לבין שב וניפגש לבו עם חברי ילדותו. כל הסרט, שהופק על ידי חברת "קומפיוגרפיק", צולם בכרמים באיזור שילה, במטרה, כך לדברי אנשי מטה בנימין, ליצור חיבור של הצופים בסרט להיסטוריה של האיזור.
"הסרט נוגע בשאלות של זהות, בניסיון לחבר את המבקרים כאן להיסטוריה של חבל הארץ היחודי הזה", אומר יעקב ברג, מבעלי היקב בפסגות, "הייתי רוצה שאנשים שיראו את הסרט יבינו שאנחנו לא אנשים הזויים שכל היום ממלמלים תפילות, אלא אנשים פחות או יותר כמוהם, שעובדים לפרנסתם".
לדברי לבו, הוא עצמו אינו רואה בסרט, שצולם במשך שמונה ימים בינואר ופברואר, מסר פוליטי כלשהו. "נהנתי מאוד לעבוד על הסרט ואני לא יודע מי קבע שזהו סרט תדמית", אומר לבו לוואלה! חדשות, "אני שחקן, וכשמראים לי תסריט מעניין ועובדים לצידי אנשים מעניינים, אני הולך על זה, וכך היה במקרה הזה. מבחינתי עלילה של סרט יכולה להתרחש בשטחים, בשילה או בעזה, העיקר להוציא סרט מרתק שנותן לצופים חומר למחשבה. לי אישית אין שום אמירה פוליטית בסרט, ואני לא משתמש ביצירה כאמירה פוליטית כשלהי. אני גם לא רואה את זה כסרט תדמית לאיזור כלשהו, ומבחינתי שיקרינו אותו בכל מקום בעולם. המטרה שלי היא להיכנס בין החריצים על מנת שהסרט ייצור דיאלוג ומחשבה, כפי שעשו סרטים אחרים שעשיתי. אני שחקן, לא פוליטיקאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully