וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עלייתו של האביר האפל": הסיפור של קאטוומן

לקראת יציאת הסרט "עלייתו של האביר האפל", מיהי אשת החתול ומה עומד בבסיס הקשר שלה עם איש העטלף, מלבד פלרטוט מתמיד. טור קומיקס

מחזיר עטרה ליושנה

לא קלים הם חייה של קאטוומן. ולא, הכוונה אינה לילדותה הקשה (אמא התאבדה, אבא שתה עצמו למוות), כי אם לייצוגה בקולנוע בעשורים האחרונים. קודם הייתה זו מישל פייפר בתפקיד גרוטסקי (כמו כל התפקידים ב"באטמן חוזר", האמת), ואחר כך האלי ברי באחד הסרטים המיותרים ביותר בהיסטוריה של הקולנוע. אך אל דאגה, כריסטופר נולאן עומד כנראה לשנות את המצב, עם אן האתווי ב"עלייתו של האביר האפל".

ובניגוד לשאר הדמויות, קאטוומן בסדרה הריאליסטית-יחסית של נולאן תהיה דומה, ולא שונה, למקור הקומיקסי שלה. כי לא משנה מה טים ברטון ומי-שזה-לא-יהיה-שביים-את-"אשה חתול" רוצים לכפות עליכם באמצעות צילום הפנטזיות הארוטיות שלהם, קאטוומן מעולם לא חשבה שהיא חתולה, לא יותר משבאטמן חושב שהוא עטלף.

צדק חברתי

במקור, קאטוומן - סלינה קייל, שמה - מתחילה את דרכה בתור גנבת, דרך הישרדות ברחובות גותהם אחרי שהיא בורחת מבית יתומים מטריד. במרוצת השנים, הופכת קייל לאחת הגנבות הטובות ביותר בעיר, שמתפקדת על תקן רובין הוד מקומי - גונבת מעשירים ונותנת לעניים. והתחפושת של חתול, אגב, היא בהשראת באטמן, אותו היא רואה באחד מטיוליו הראשונים עם התחפושת העטלפית שלו.

קאטוומן הוצגה עוד ב-1940, כשנה לאחר שבאטמן הגיח לראשונה בסדרת Detective Comics. היא מופיעה שם, בגליון הראשון של הסדרה הראשונה שקרויה על שמו של איש העטלף. שמה שם הוא The Cat, ועדיין אין לה את התחפושת החתולית. מה שכן יש לה, זה את השטח האפור בו באטמן לא אוהב לצעוד - מצד אחת היא גנבת, פושעת ואפילו בערך-קומוניסטית (זה הרבה יותר גרוע), ואילו מהצד השני היא לא מרושעת.

על גג פח לוהט

בשטח האפור הזה ממשיכה סלינה קייל לצעוד עד היום. יום אחד היא ממציאה שהיא דיילת טיסה שהתדרדרה לחיי הפשע לאחר שאיבדה את זכרונה בעקבות תאונת מטוס, ואילו ביום אחר היא מגלה שבעצם ברחה מבעל מכה. יום אחד היא נלחמת בבאטמן, וביום שלמחרת דווקא עוזרת לו. ובכך רגע נתון, לגמרי יש שם מתח מיני.

בשנות השבעים, כשב-DC מחיליטים להשיק מחדש את הסדרות שלהם, הם קובעים שהסיפורים שהתרחשו עד עכשיו היו ביקום המקביל לזה הראשי, Earth Two שמו. מדובר במפלט עבור הגרסאות המיושנות של גיבורי העל. וכך, מגלה הקורא כי בשנות ה-60 נטשה הקאטוומן של אותו היקום את חיי הפשע, התחתנה עם ברוס ויין והביאה לעולם את בתו.

אשה יפה

באמצע שנות ה-80 מחליט כותב הקומיקס פרנק מילר (300, סין סיטי), שבאותו הזמן עובד על Batman: Year One - עדכון לסיפור המקור של איש העטלף, להחזיר גם את האשה החתולית לתמונה. כזונה. לא, באמת, סלינה קייל של שנות ה-80 מתחילה את דרכה בתור יצאנית, בהתאם לרוח התקופה. וכן, היא בורחת מהסרסור שלה, ומחליטה שכדי לתת לאחותה הקטנה חיים נורמליים היא תצטרך להתחיל לגנוב דברים.

רק ב-1993, עם זאת, זוכה קאטוומן לסדרה משלה, 94 גיליונות שנגמרים בכך שהיא נורית על ידי מתנקש ונקלעת לתוך פיצוץ של משאית גז. ובכן, מסתבר שכמו תמיד, לפוצץ משאית גז על דמות ראשית זה אפקטיבי הרבה פחות מלירות לה בראש ולוודא שהיא באמת מתה. קאטוומן שורדת את הפיצוץ, וחוזרת לחיי הבערך-פשע שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מיאו, חתולה

למקרה שתהיתם מהן יכולות העל של קאטוומן, לדבר עם חתולים זו לא אחת מהן. למעשה, היא אכן מיודדת עם חתולים, ואלה לפעמים מגנים עליה (גם חתולים גדולים, כמו טיגריסים, כלולים ברשימה), אך בעיקר מסתמכת סלינה קייל על האקרובטיות שלה. זו לא יכולת על, פר סה, אך היא לא פחות טובה מבאטמן בקפיצה ממקום למקום.

מעבר לכך, שנים בתור גנבת לימדו אותה להיות חשאית ואמנית תחפושות. כך שלא תמיד היא מסתובבת עם התחפושת הרגילה שלה - לפעמים, כשהעבודה מחייבת, היא יכולה ללבוש גם דברים אחרים. אה, והויקי של חברת DC טוען שהיא יכולה להרים יותר מ-120 ק"ג. שזה חשוב, כנראה.

"עלייתו של האביר האפל": מיהו הנבל שמייסר את באטמן? טור קומיקס
עלייתו של האביר האפל": פרויקט מיוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully