וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל שהביעה דעה? בוטלה הופעתה של אחינועם ניני באיטליה

27.7.2014 / 14:22

ארגון נשות ויצ"ו באיטליה ביטל הופעה של הזמרת במילאנו בעקבות דבריה של ניני בריאיון בינלאומי בו הביעה את דעתה על הסכסוך הישראלי-פלסטיני

אחינועם ניני. נמרוד סונדרס
בסך הכל קיוותה לשלום. ניני/נמרוד סונדרס

הופעה של הזמרת הישראלית אחינועם ניני שהיתה אמורה להתקיים באיטליה בוטלה, זאת לאחר שהזמרת צוטטה באמירה לפיה ראש ממשלת ישראל, ביבי נתניהו, אינו מעוניין בשלום. כזכור, מוקדם יותר החודש, היוצרת הבינלאומית המצליחה התראיינה לסוכנות הידיעות האיטלקית ANSA במסגרת קידום אלבומה החדש "Love Medicine" ואמרה כי אינה מאמינה שבנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, מעוניין בשלום. "פגשתי את אבו מאזן ברמאללה", סיפרה ניני, "אני מאמינה שהוא מעוניין בשלום. לצערי אני לא יכולה לומר את אותו הדבר לגבי ראש הממשלה שלי".

נראה כי חברות ארגון נשות ויצ"ו העולמי לא הזדהו עם דבריה של ניני ובארגון פעלו לביטול הופעתה שהיתה אמורה להיערך ב-27 באוקטובר במילאנו. מנהלה של ניני באיטליה אמר לכלי התקשורת כי ההודעה על ביטול ההופעה של ניני הינה בבחינת "החלת הסטיגמה שיש על ניני בישראל כבר כמה שנים, גם באיטליה".

נשיאת ארגון נשות ויצ"ו באיטליה, סילבנה אסתר ישראל, מסרה כי ההופעה בוטלה "מסיבות כלכליות בלבד", שכן לא נמצאו מספיק ספונסרים בכדי לכסות את ההוצאות. עוד נמסר כי למעשה "אין חרם" על ניני והופעתה תיקבע מחדש במועד אחר. כלי התקשורת באיטליה מציינים כי תוכן הדברים של ישראל סותר את תכון המכתב שקיבל מנהלה האיטלקי של ניני, בו מצוין כי הופעתה של ניני במילאנו בוטלה "בשל הצהרותיה של ניני לעיתונות על רקע התקופה הקשה של המלחמה במזרח התיכון".

בהתייחסותיה הקודמות של ניני לסכסוך הישראלי-פלסטיני, קיוותה הזמרת כי "מחול הטנגו העצוב" יסתיים, ואמרה, "אין לנו ברירה. אין לנו מקום אחר ללכת אליו. זו המדינה שלנו. זו הארץ שלנו. זו גם הארץ של הפלסטינים. אנחנו צריכים למצוא דרך להגיע לשתי מדינות". כמו כן הופיעה ניני בוועידת השלום שארגן עיתון הארץ וביצעה את שיר השלום. לפני הופעתה הביעה ניני זעזוע מההרג בשני הצדדים.

ממנהליה של ניני נמסר: "אחינועם אוהבת את ארגון ויצו והצטערה מאד על החלטתם. לגבי הסיבות ויצו טענו במדיה האיטלקית שהסיבה היא טכנית ולא פוליטית. איתנו אף אחד לא דיבר מטעם ויצו. וצריך לפנות לויצו מילאנו לקבלת הסברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully