וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב "המתים המהלכים": "כל אחד מאיתנו עלול למות בכל רגע"

"המתים המהלכים" צברה פופולריות מפתיעה גם בקרב מי שאינו הקהל האוטומטי של קומיקס וזומבים. לקראת סיום העונה בארץ, הכוכב הראשי ויוצר הסדרה מסבירים את הסוד המדמם שלה

יוצרי הקומיקס המקורי של סדרת האימה "המתים המהלכים" יכלו לשער את הפוטנציאל הגלום בעיבוד טלוויזיוני של עלילות בני אנוש המנסים להילחם בזומבים, וקוראיהם המושבעים חגגו כשנודע דבר פיתוח הסדרה. אבל שיתוף הפעולה עם רשת הכבלים AMC שביססה את מעמדה עם "שובר שורות" ו"מד מן" כבר בישר טובות ממש ובתום עונתה הראשונה "המתים המהלכים" היתה מועמדת כסדרת הדרמה הטובה בגלובוס הזהב 2011.

השיא הגיע לפני שישה חודשים, כשנתוני הצפייה בפרק הפתיחה של העונה השלישית קבעו שיא חדש והיא הוכתרה לסדרה הנצפית ביותר אי פעם בכבלים בארה"ב. רגע לפני סיום העונה (כאשר רביעית כבר הוזמנה לסתיו הבא) שישודר בישראל הערב (חמישי) בערוץ yes Oh בשעה 21:10, כוכבי הסדרה הגיעו לאחרונה לפאנל מעריצים במסגרת פסטיבל הטלוויזיה השנתי של מכון המדיה האמריקאי ע"ש וויליאם פיילי. התור בתיאטרון סבן בשכונת בוורלי הילס, שם נערך הפסטיבל, היה ארוך במיוחד בערב של "המתים המהלכים" ובו כ-200 מעריצים שקיוו לזכות בכרטיס ולראות מקרוב את כוכבי הסדרה.

השחקן הבריטי אנדרו לינקולן, המגלם את ריק גריימס, הדמות הראשית של מנהיג השורדים הנאבקים בזומבים, נראה נרגש במיוחד. המעמד הנוכחי שונה בתכלית מתחילת הקריירה שלו ב-1996 כשכיכב בסדרת "החיים האלה" של ה-BBC ששודרה גם בערוץ 2 באותה תקופה, ומספר בראיון בכניסה לאירוע כי בארץ עדיין זוכרים לו את אותו תפקיד. "בעקבות ההצלחה של 'המתים המהלכים' התחלתי לקבל לאחרונה פידבקים מישראל", הוא מגלה, "התפלאתי לשמוע שדווקא מזהים אותי מהסדרה משנות ה-90, אז איך אומרים אצלכם: לחיים!".

מדובר בעבודה שונה לחלוטין מאותה דרמה בריטית.

"אנחנו עושים סדרה עקובה מדם ומאחורי הקלעים זו עובדה מצערת כי אנחנו נאלצים להיפרד מהרבה שחקנים טובים אליהם התקרבנו במהלך הצילומים. עבורי סיומה של מערכת היחסים עם שרה וויין קאליס, שגילמה את אשתי לורי, היתה כואבת במיוחד כי היא השחקנית שהכי נהניתי לעבוד לצידה לאורך הקריירה שלי. באותה נשימה, אני מאוד שמח על התרומה של התפניות בעלילה וכל ההשלכות על ריק והקבוצה כולה".

יש אפשרות לסוף טוב בתמה אפופת המוות של הסדרה?

"אני לא יודע אם זה בכלל אפשרי, אבל אני לא מתייחס לאלמנט המורבידי בסדרה כמו לעובדה שהיא מתעסק באלו שעדיין חיים וכיצד הם בוחרים לעשות זאת. אם כבר הולכים על רעיון של אלו שאינם מתים לחלוטין, מאוד מעניין לבחון מהי באמת המשמעות של לחיות. זה מה שמביא את קהל הצופים שמתחברים לאספקט ההומני של ההישרדות ואותה הישענות אחד על השני".

האם ריק צפוי להתאושש בקרוב מהטלטלות האחרונות שפקדו אותו?

"אין ספק שבעונה הנוכחית הוא לא צלול בדעתו ולוקח החלטות שגויות. זה בא על חשבון הקבוצה כולה וייתכן מאוד שהוא לא יהיה מסוגל עוד להנהיג אותה".

המתים המהלכים. GettyImages
שחקני "המתים המהלכים"/GettyImages

נוכח הטרגדיות שפקדו את ריק בעונה הנוכחית, מי שצמח כדמות מובילה מקרב הקבוצה הוא דאריל דיקסון, הצייד חם המזג, אותו מגלם נורמן רידוס, שזוכה לפופולריות רבה בקרב מעריצים. "ריק עובר הרבה, אבל אני לא מאמין שדאריל באמת רוצה להנהיג", הוא מסביר אודות הדמות שהנפח שלה גדול משמעותית על המסך מאשר בקומיקס. "אנשים בוטחים בו וזה חדש עבורו, הוא מרגיש שיש לו ערך דווקא נוכח הסיטואציה הפוסט אפוקליפטית בעלילה. אבל בסופו של דבר הוא לא כמו שיין, יד ימינו של ריק שהיה רוצה להיכנס לנעליו".

איך השיבה של אחיו משפיעה עליו?

"הוא סוג של נחש קוברה, אבל הוא לפחות בצד של דאריל. הדמות שלי כעת נמצאת באמצע בשאיפה שכולם יצליחו להסתדר מאז שהוא חזר למשוואה. דאריל נאלץ היה להילחם במשך כל חייו, הוא יודע לא מכיר משהו אחר. הוא לא דן ברגשות או מפרש בדיעבד אירועים שקרו, הוא פועל כדי להתקדם הלאה ומדובר בשורד מעל הכל. עדיין הוא צריך לעבוד על כישורי החברה שלו".

אתה מוחמא מהפופולריות שלך?

"כמו שהתסריטאים שלנו מזכירים לנו תמיד באמצעות העלילה – כל אחד מאיתנו עלול ללכת בכל שלב שהוא. אני לא יודע אם המעריצים יוכלו להציל אותי במצב שכזה, אבל זה מאוד כיף. מרתק במיוחד לראות כיצד תגובות באינטרנט של מעריצים מגיעות אל שולחן הכתיבה ואל התסריט שלנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "המתים המהלכים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפלטפורמה האינטרנטית הזמינה לחובבי "המתים המהלכים" שוקקת חיים, ולדוגמא - אותם פידבקים אודות רידוס הם אלו שהביאו להגדלת חלקו בסדרה, כתוצאה ישירה של אהדת הגולשים. בארה"ב משודרת בתום כל פרק התכנית "The Talking Dead" אותה מנחה מגיש הטלוויזיה כריס הארדוויק, כבמה לדיון בענייני השעה מתוך אירועי הפרק החולף. "האתר הרשמי הוא מקום שאנשים מציפים רעיונות לקווי עלילה ושם יש לנו אינטראקציה שמאוד מסייעת לכותבים", מספר רוברט קירקמן, מחבר הקומיקס המקורי ומפיק ראשי בסדרה. "התגובות להתפתחויות מסוימות בעלילה הן אינדיקציה מבורכת עבורנו כדי להחליט מה הצעד הבא שלנו".

מאיפה הגיע העיסוק בזומבים?

"מאז ומתמיד הייתי חובב סרטי זומבים וצפיתי בכולם. מאוד חרה לי שכולם מסתיימים אותו הדבר באופן שיטתי, היות והסרט צריך להסתיים מתישהו אז בסופו כולם מתים. חיפשתי להביא סיפור שמתמשך על פני שנים ויש לו אבולוציה, ומאחר שלא היה כזה עד כה, החלטתי ליצור אותו".

איך זה מרגיש לראות שינויים בסדרה לעומת המקור?

"עבורי זה תענוג, כי אני עדיין עובד על עוד חוברות קומיקס של "המתים המהלכים" והסיפור עוד לא הסתיים. התוכן שעל המסך כרגע מחזיר אותי אחורה ונותן לי הזדמנות לתיקונים קלים של אותם דברים שמלכתחילה לא הייתי שלם איתם. החוויה של לשבת עם הכותבים ולעבור על קו עלילה שהגיתי לפני שש שנים הוא מאוד מרענן. אני מאמין שאם היתה פרשנות אחידה מהחוברות זה היה משעמם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה זה נראה כשזה מעודן, כן? מתוך "המתים המהלכים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

היית אומר שהסדרה מעדנת את הקומיקס המקורי שהוא אפל יותר?

"מרגע שמדובר בעיבוד לטלוויזיה יש הרבה גורמים מעורבים, בטח ברמת הסיפור. קווי עלילה יותר אפלים הם בהחלט בקנה ויש הרבה מאוד אופנים להרחיב את הסדרה לכיוון הזה. בעונה הזאת כל פרק הוא מאוד אינטנסיבי, אבל הקומיקס המקורי ממשיך להיות מפת הדרך שלנו".

מכורים ל"המתים המהלכים"? ספרו לנו למה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully