וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצהובונים זה גם מכה וגם ברכה" - ראיון עם דמי לובאטו, שופטת "אקס פקטור"

אחרי שאושפזה במוסד גמילה, דמי לובאטו, ילדת דיסני לשעבר ושופטת ב"אקס פקטור" בהווה, מתחילה לראות נסיקה בקריירה. בינתיים, התוכנית שהיא חלק ממנה צונחת לקרשים. ראיון

זאת לא הפתיחה לה ייחלו קברניטי רשת פוקס האמריקאית עם השקת העונה השנייה והמדוברת של "אקס פקטור". בתום חודשים ארוכים של קידום מאסיבי תחת כל עץ רענן, עם גולת הכותרת של בריטני ספירס המצטרפת לפאנל השופטים, המהדורה הרעננה של סיימון קאוול ושות' יצאה לדרך לפני כחודש וחצי, כשהיא מקרטעת אחרי "דה ווייס". להוסיף עלבון על פצע, בשבוע שעבר, מרגע ש"אקס פקטור" סיימה את פרקי האודישנים, היא הגיעה שיא שלילי של הרייטינג הנמוך ביותר לתוכנית מתחילת דרכה והשיגה 5.71 מיליון צופים בלבד, לאחר שבעבר התיישבה בנוחות עם מעל ל-12 מיליון צופים לפרק סיום העונה הראשונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כגודל הציפיות כך גודל ההתרסקות. שופטי "אקס פקטור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כריסטינה אגילרה וחבריה בכסאות המסתובבים של "דה ווייס" עשו בית ספר ברייטינג ל"אקס פקטור", הציגו שדרוגים לפורמט, הוסיפו בשבוע הראשון ערב שידורים נוסף מול המתחרים, ריסקו אותם ואפילו זרקו חיצי אזהרה לעבר "אמריקן איידול" עם השינויים בפאנל בעונה הרביעית שתשודר בסוף החורף. קאוול לא הסתיר את זעמו וקרא להם "מרושעים" בכך שהפרו מה שהוא כינה "הסכם ג'נטלמני". מצד שני, הוא הצהיר בעבר שהוא לא מפסיד בכבוד.

בתוך כך, עם ההצתה המאוחרת של ליהוק המנחים, מגיש תוכניות הבידור מריו לופז (הזכור כסלייטר מ"הצלצול הגואל") וקלואי קרדשיאן (גרסת עודפי הייצוא של האחות קים), "אקס פקטור" התקשתה להתייצב בנתוני הצפייה למרות שבסוף השבוע העלתה הילוך ונכנסה לשלב ההופעות החיות. עד כה נאלצו הצופים לעקוב אחר האודישנים, והסינונים ללא דמות הורה מלווה של קריינות אחידה ובתבנית עירומה, שלא לומר פסאודו-דוקומנטרי בלית ברירה, לא עברה מסך.

כמפגן כוח, לפני שבועיים הוכרז רשמית כי "אקס פקטור" תשוב לעונה שלישית. לא ברור עדיין מתי ובאיזה הרכב, אבל הימור בטוח הוא על מי שצפויה להאריך את החוזה - השופטת דמי לובאטו, שמהר מאוד הצליחה לגנוב את אור הזרקורים מאלילת הפופ האישית שלה, בריטני. חרף קילומטראז' צנוע, שכולל כוכבנות בערוץ דיסני וכותרות צהובות על אשפוז במכון גמילה לטיפול מקיף בדיכאון, הפרעות אכילה וצריכה חריגה של סמים ואלכוהול, לובאטו מצאה נישה מושלמת בתור הילדונת החצופה והחביבה.

"כל מה שכותבים עליי בצהובונים זה קללה וברכה כאחד, כי ההתמודדות הפומבית הלא פשוטה הזו גם עוזרת להרבה אנשים", היא מספרת בועידת המוזיקה לקולנוע וטלוויזיה של המגזין הנחשב בילבורד שהתקיימה בשבוע שעבר בהוליווד. "מעריצים ניגשים אלי ומגלים שהסיפור שלי גרם להם לקחת את עצמם בידיים, כך שאני רואה בזה הזדמנות אדירה להפיץ מסר חיובי ולהציל חיים".

"אני עדיין מנסה להבין מי אני בתור אמנית, אבל ברור לי שחשוב לדעת לאן אתה שואף להגיע כיוצר", אומרת השופטת שבעצמה אולי עוד לא גיבשה לעצמה סט של עצות לחיים ולאמנות. "בנוסף, תמיד חייבים להיות פתוחים לשינויים ולהתנסות בצלילים פחות מוכרים. הקלטתי שירים שאנשים אהבו, אני פתוחה עם מה שעובר עליי וכנראה שלזה אנשים מתחברים. מה שרואים זה מה שמקבלים".

חששת לשפוט כשרונות צעירים, כשאת עצמך יחסית חדשה בתחום?

"זה עוזר במובנים מסוימים, הספקתי לעבור כברת דרך כדי להגיע למקום בו אני נמצאת. אני לא מרגישה שאני יודעת הכל. הצלחה קשורה בטיימינג וכשאתה עובד במסירות כדי לקדם את המוצר שלך. אני לומדת את עסקי המוזיקה מאז גיל 5, אבל כרגע עם 'אקס פקטור' והסינגל שלי 'Give Your Heart A Break' שמאוד מצליח זה מומנטום שאי אפשר לתכנן, אלא רק כשהשמיים מחייכים והקסם קורה".

יש לך מילה טובה למתחרים?

"הממ... אני אוהבת את אדם לוין".

מצעד המחשופים: דמי לובאטו. Frazer Harrison, GettyImages
סיימון קאוול הוא הבחירה האחרונה שלה לאי בודד./GettyImages, Frazer Harrison

דמי לובאטו (20) גדלה בטקסס במשפחת בדרנים צנועה. אמה, דיאנה דה לה גרזה, מעודדת של קבוצת הפוטבול הדאלאס קאובויז, טיפחה קריירת קאנטרי בינונית, בעוד אחותה הצעירה, מדיסון, הופיעה בארבע השנים האחרונות ב"עקרות בית נואשות" בתור בתה הבכורה והשמנמנה של אווה לנגוריה. לובאטו וחברת הילדות מטקסס, סלינה גומז, החלו את דרכן בתכנית הילדים "בארני וחברים" ובמקביל טופחו ברבות השנים ככוכבות דיסני בסוף העשור הקודם, כשמעל כולן שלטה אז מיילי סיירוס.

לובאטו הוציאה שני אלבומים בימים בהם כיכבה בסדרה "תנו
לסוני צ'אנס". ובשנה שעברה, בגלגולה הבוגר הוציאה את האלבום “Unbroken”, שתפס תאוצה רק לאחרונה עם הצלחת הסינגל "Give Your Heart A Break" שמנוגן ללא הרף בתחנות הרדיו בארה"ב ושאיתו הופיעה במשדר המקדים לטקס פרסי הוידאו קליפים של MTV בספטמבר. "גדלתי עם המיטב משני העולמות, גם למדתי בבית ספר רגיל וגם עבדתי בתעשיית הבידור ושני הדברים שזורים זה בזה", היא מסבירה. "תוכנית הטלוויזיה מינפה את מכירות האלבומים שלי, אבל אני משתדלת להפריד את השירה מהמשחק או מהשתתפות ב'אקס פקטור' ורק מקווה לטוב ביותר".

עם אילו תובנות יצאת מצילומי האודישנים?

"כל מי שבא להיבחן צריך לתת הכל במקסימום 30 שניות. אם לא תפסת אותי בעשר השניות הראשונות של הביצוע, אני עוברת הלאה. לעתים יש הפתעות, אבל רושם ראשוני הוא זה שמכריע. אתה מוכרח לתת הכל, בטח כשזו תכנית טלוויזיה בשידור חי".

סיימון קאוול. Dimitrios Kambouris, GettyImages
סיימון קאוול/GettyImages, Dimitrios Kambouris

מי הכי לכד את עינייך?

"ג'נל גרסיה. מהרגע שהיא עלתה לבמה והחלה לשיר היא הפכה מנערה מתוקה לכוכבת רוק סקסית כמו ג'ואן ג'ט. לא יכולתי להוריד את העיניים מהשואו שהיא נתנה, מאיך שהיא זזה על הבמה. נמשכתי אליה ולקול המדהים שלה. אני מרגישה בת מזל שהיא בקבוצה שלי. יש לי אמונה רבה בכולם, ושיהיה ברור - מישהו מהקבוצה שלי ינצח העונה".

ואם היית צריכה לבחור מישהו מבין השופטים להיות תקועה איתו על אי בודד?

"רק לא סיימון, הוא הדיוה הכי גדולה שיכולה להיות. וחוץ מזה הוא זקן ובטח ימות אחרי זמן קצר על האי. הרי לא נותרו לו עוד הרבה שנים לחיות ממילא. אני צוחקת, מאחורי הקלעים אנחנו אוהבים אחד את השנייה. אבל כשאני עוקצת אותו, אני מאמינה שאני מייצגת את כל אמריקה".

מי משופטי "אקס פקטור" אתם הכי אוהבים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully