וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינדי קלינג: ההבטחה הגדולה של הטלוויזיה האמריקאית

הדר טורוביץ'

12.10.2012 / 0:48

מינדי קלינג היא חברת כבוד במועדון הבחורות הנכונות של הרגע, והסדרה שלה שעלתה אתמול ב-HOT3 עשויה לרשת את ”גירלז”. הנה מה שכתבנו על ”מינדי” כשעלתה בארה”ב

על אף שיצאה בידיים ריקות מטקס פרסי האמי האחרון, לנה דנהאם, יוצרת וכוכבת "גירלז", הפכה השנה, כפי שהיטיבה לנסח באחד המשפטים היותר מוצלחים שניפקה הסדרה, לדוברת של הדור שלה, או של דור כלשהו. דנהאם השנונה, הכנה והחכמה הפכה מהר מאוד, ובצדק, לבון טון של צרכני הטלוויזיה, ובעיקר לבחורה החדשה שכולם אוהבים לאהוב. אבל בעידן הרשתות החברתיות והקשר הבלתי אמצעי עם כוכבי השעה, דאנהם, לפחות על פי חשבון הטוויטר שלה, היא בחורה די משעממת ופקאצה לפרקים – בטח לא הבחורה שהייתם רוצים להעביר איתה ערב משעשע על הספה מעל קערת מק אנד צ'יז. מינדי קלינג לעומתה, היא בדיוק הבחורה הזאת.

קלינג, שיצרה ומככבת באחת הקומדיות המבטיחות של עונת הסתיו הנוכחית בטלוויזיה האמריקאית, "The Mindy Project", היא חברת כבוד במועדון הבחורות הנכונות של הרגע, שכולל את דנהאם, זואי דשאנל וראשידה ג'ונס. מדובר במועדון שייסדו עבורן טינה פיי, איימי פוהלר ושרה סילברמן תחת המוטו הלא מוצהר: בחורות שעושות בשביל עצמן. בעולם הטלוויזיה הגברי והקשוח, אלה נשים שהצליחו לעשות לגברים שמסביבן בית ספר עם הרבה מאוד מודעות עצמית, אינטילגנציה ופאן. קלינג לא מרירה מתוקה כמו דנהאם, לא היפסטרית כמו דשאנל ולא קשוחה כמו ג'ונס, אבל בסדרה החדשה שלה היא כן מצליחה לעשות משהו לא פשוט בכלל - להיות בחורה מבלי להיות פקאצה. ומהסיבה הזאת, ומעוד רבות אחרות, היא הבחורה הנכונה באמת של סתיו 2012.

אתם בטח מכירים את קלינג - שכפי שניתן להבחין היא הודית - מהגרסה האמריקאית של "המשרד", שם גילמה את דמותה של קלי. היא נולדה במסצ'וסטס לאב טמילי ואמא בנגלית וכעת, עם התוכנית החדשה שלה, היא גם הבעלים הטריים של התואר 'השחקנית הראשונה ממוצא מזרח-אסייתי שמובילה סדרה בפריים טיים האמריקאי'. המוצא שלה מעולם לא היווה עבורה אישיו, אבל בארה"ב זה חתיכת עניין.

בסדרה החדשה שלה, שהוגדרה כבר כגרסה הטלוויזיונית לברידג'ט ג'ונס, היא מגלמת גניקולוגית הוללת ששנים של צריכת קומדיות רומנטיות הפכו אותה לאשה חכמה עם רגעים מטופשים, חנונית לשעבר שרק רוצה לכייף, אבל גם למצוא אהבה ואת האאוטפיט המנצח לרגע בו תפגוש את האביר, ועדיף שייראה כמו ריאן גוסלינג. את דמותה הטלוויזיונית היא ביססה על אמה הגניקולוגית שהלכה לעולמה בינואר האחרון; ביום בו קיבלה קלינג את ההודעה כי רשת פוקס נתנה אור ירוק לסדרה שלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האדום ניצח. מתוך "The Mindy Project"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרט לעובדה ש"The Mindy Project" היא תוכנית בנות מצחיקה, היא גם מתנהלת ברובד נוסף שכולו מודעות עצמית וניפוץ קלישאות – כל זאת מבלי לגרוע במאום מההנאה שהיא מספקת. העובדה שמינדי עצמה היא בחורה לא יפה, לא רזה ורחוקה שנות אור ממודל היופי ההוליוודי, מספקת לתוכנית ערך מוסף שאינו מובן מאליו. מאוד קשה להאמין שזואי דאשנל כג'ס ב"הנערה החדשה" מתקשה למצוא בחור, אבל אצל מינדי זה לא המצב. כך גם נסיונותיה להיות פאשניסטה נראים קצת כמו אלה שלנו – לא בדיוק, אפילו לא קרוב. ובכל זאת, דמותה של קלינג היא דמות נשית חזקה, עצמאית וסופר אינטליגנטית – הנשיות החדשה אם תתעקשו. עושות את זה בשביל עצמן, אבל עם מניקור.

בינתיים נראה שהאמריקאים קונים את השטיק של קלינג, שהתחילה עם רייטינג יחסית נמוך אבל יציב (כ-4 מיליון צופים). בשבוע שעבר הודיעה פוקס שהיא מזמינה תשעה פרקים נוספים מהסדרה והפוטנציאל לעונה שנייה כבר נראה באופק.

עבור קלינג, שגם מפיקה את הסדרה וכתבה את שלושת הפרקים הראשונים שלה, חדר התסריטאים הוא מקום מוכר ואהוב. בעונה הראשונה של הגרסה האמריקאית של "המשרד" היא הייתה התסריטאית היחידה בחבורה של גברים ואחרי לא מעט קרבות, זכתה לכבוד הנדרש מצד הקולגות המגרבצים. ג'נה פישר, שגילמה בסדרה את פאם, סיפרה פעם שרק אחרי שיחות מוטיבציה עם קלינג, היא הצליחה להיכנס לחדר הכותבים הגברי ולומר את אשר על דעתה. "אם את גורמת להם לצעוק עליך אז את יודעת שהם מתייחסים אליך כאל שווה ולא כאל בחורה", הסבירה קלינג את האג'נדה שלה. זה נשמע טרחני להפליא אבל זה ככל הנראה עובד. חברה הטוב של קלינג מ"המשרד", בי ג'יי נובק (שמגלם את ריאן), המשיך ללוות את הקולגה שלו צמוד גם בפרויקט הבא שלה והוא משמש כמפיק יועץ בבייבי החדש של מינדי.

על אף שהיא שומרת על וייב קליל שנדמה כאילו לא לוקח את עצמו ברצינות, לקלינג, בוגרת אוניברסיטת היוקרה דארטמות', יש אג'נדה פמיניסטית סדורה, גם אם לא מוצהרת. מינדי הטלוויזיונית שלה היא אישה ששונאת את תהליך האינפנטיליזציה של נשים (לא תמצאו אותה אומרת BFF כי היא לא ילדה בת 13) ומאמינה גדולה באחוות הבחורות. "אני באופן אישי הייתי רוצה לבלות 80% מהזמן שלי עם נשים", היא אמרה בראיון לניו יורק מגזין. וכשהיא מלהטטת בין בחורים בלתי מושגים, רפרנסים לתרבות הפופ, אופנה ונשיות חזקה מבלי להתנצל, ועוד עושה את כל זה כשהיא תחובה במחטב אימתני - זה כבר ראוי להערכה.

מה אתם חושבים על "The Mindy Project"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully